Nika Turković: Soundtrack glazbene (r)evolucije

08.07.2020.

Nekadašnja zvjezdica Eurovizije danas je glazbena diva u punom sjaju, čiji jastučasti electro zvuk ponekad rasvjetljava ljepote sakrivene u mraku, a ponekad nastanjuje ljubavni raj… U povodu novog objavljenog singlea Nika Turković iskoristila je svoje čarobne moći otvaranja vremenskih pukotina u nakrcanom rasporedu između dviju karijera da nam otkrije što se sve odvija behind the scenes u jeku rada na jednom od najiščekivanijih albuma godine…

Što te pogurnulo da se nakon tako duge stanke vratiš glazbi?

Nakon završenog studija glazbe u Londonu, vratila sam se u Zagreb, počela raditi u PR-u i cijelo vrijeme bila umorna, ali ne onako sretno umorna; bila sam stalno ljuta, ništa mi se nije sviđalo u vezi s mojim životom. Shvatila sam da živim s čovjekom koji radi ono što bih i ja htjela raditi, da sam «ljuta» na njega zato što radi samo ono što voli, a ja puno radim, ali ne nužno ono što volim. Pomislila sam – zašto ne bih i ja to mogla? Tako samo odlučila bite the bullet i pokušati. Kad imaš umjetničku strast u sebi, možeš je spremati ispod tepiha koliko god hoćeš, ali naposljetku će ona naći način da iziđe pa je bolje da je pustiš nego da je nekamo guraš… jer ćete se inače posvađati. To je više bilo za moj duševni mir, morala sam pokušati pa ako ne ide – ne ide, ali da ja znam da sam probala. Prije svega sam osjećala da mi nešto nedostaje… I to je bilo to, pogodila sam!

Kakav izgleda tvoj proces rada na pjesmi, što prvo nastane?

Iskreno, jako sam organizirana osoba, ali kad je riječ o radu na pjesmi, mora se dogoditi neki inspirativni trenutak kako bi me to potaknulo da nešto kažem – to može biti misao ili tema koju onda prebacim u stih i samo ga melodiziram da vidim ima li to uopće smisla. Onda sjednem za klavir pa krene… nešto kao profesor Baltazar. Uvijek je važno da imam nešto reći, nešto što me muči ili inspirira.

Čini mi se da je i vizualna komponenta jako važna u tvom radu, sve je premreženo. Na što se sve ta estetika nadovezuje?

To mi je drago čuti jer sam vizualni tip, volim umjetnost općenito: fotografiju, arhitekturu, modu… Estetski mi izričaj znači više od toga da nešto bude «lijepo» i pazim da sve što radim bude kompletna priča. Ništa ne volim raditi površno ni otprilike, a projekt vezan uz glazbu i osobni brending golema je stvar jer sve treba biti povezano. Ako jedno ne podržava drugo, ne stvara se potpuni dojam. Puno sam razmišljala o vizualima i spotovima, svaku pjesmu koju napišem ujedno i vidim, imam odličan tim koji mi pomaže u realizaciji tako da sve jest premreženo, a mislim da tako i treba biti.

Svojedobno si rekla da bi bila modna dizajnerica da nisi glazbenica…

Da. Sigurno! Obožavam modu i imam puno ideja što bih voljela nositi, a teško pronađem i onda pomislim da bih najradije sve to dala šivati da napokon netko razumije što mi treba. Imam cijelu paletu majica kratkih rukava u nijansama sive, bijele, off-bijele, bež, crne… pa malo svjetlije crne. Danas je teško naći vječne komade u moru brze mode pa kada nađem nešto što mi je dobro, i kroj i materijal, samo si toga nakupujem. Jako sam lojalna brendovima i dizajnerima i mislim da bih bila dobra dizajnerica. Jedino bih morala naučiti crtati.

U kojoj je fazi sada album?

Sve što se događalo u posljednje vrijeme malo me usporilo, ali mislim da je na svoj način to dobro. Stigla sam napisati dvije pjesme koje prije nikako nisam mogla završiti i izlazi mi nova pjesma zbog koje sam jako sretna. Mislim da mi je pomoglo što sam mogla preslušavati materijal dok radim doma ili šetuckam, cijelo sam vrijeme imala klavir pokraj sebe ako bi mi nešto palo napamet… Želim da svaki single koji sad iziđe bude stvarno vrijedan i kvalitetan, a album prebacujem za sljedeću godinu jer ne smatram da to treba požurivati, nego korak po korak, da stvarno budem ponosna i da ljudi mogu uživati u glazbi.

Imaš i status influencerice, je li to nešto s čime se identificiraš? Kao osobi koja dobro poznaje dinamike unutar marketinga, kakav ti je odnos prema tome?

Zapravo imam prilično dobar odnos prema tome, to je nešto što sam htjela uvrstiti u svoj identitet i prije, ali samo ako se dogodi samo od sebe. Termin influencer danas ima negativnu konotaciju, što su ljudi bez veze napravili jer influencer je netko tko utječe, a dokle god je taj utjecaj dobar, ponosno ću se pozvati na tu titulu. Pomno biram suradnje, pazim o čemu govorim, ne zato što mislim da su neke teme preosjetljive, nego ne želim nužno razgovarati o temama o kojima nisam prije sama od sebe progovarala na društvenim mrežama. Sada sam se pridružila projektu koji je fokusiran na cyberbullying, što je tema u kojoj se osjećam dovoljno educirano, inteligentno i iskusno, nažalost i nasreću, da mogu nekomu pomoći. Nisam, ne mogu i ne želim biti «za sve». Jedino je pravilo da ne radim nešto što ne bih i sama radila ako mi nije nešto ponuđeno ili plaćeno.

 

Ostatak intervjua s glazbenicom Nikom Turković pročitajte u srpanjskom izdanju Ellea koji je na kioscima od 20. lipnja. Novi Elle „miriše“ na ljeto. Otkrijte koji će modni trendovi ove sezone dominirati plažama i street style scenom, testirajte svoje beauty znanje u zabavnom kvizu i informirajte se koje knjige i serije obavezno ponijeti na more. Elle je sve što vam treba za duplu dozu zabave! Čitajte Elle i u digitalnom formatu, pojedinačno ili u obliku pretplate.

 

Piše: Ana Fazekaš

Fotografije: Petra Mikšik

Pročitajte i...

Mihaela Krznar fotografija cvijeća

Insta Blic: fotografije koje zrače mirom s potpisom @mihiamelie

10 pitanja za vlasnike najdražih Instagram profila

Eksluzivno: potražite ljetni paket Elle s narukvicom Borboleta na kioscima

Jednostavne a efektne, Borboleta narukvice hit su i ovog ljeta! Prepoznatljiv leptir na svilenom koncu je i stilski odabir broj jedan magazina Elle. Stoga potražite ekskluzivno izdanje Elle x narukvica Borboleta po cijeni od 59,90 kuna na kioscima od 20. srpnja

Narukvice Borboleta hit su i ovog ljeta – potražite ih u paketu s magazinom Elle!

Jednostavne a efektne, Borboleta narukvice hit su i ovog ljeta! Prepoznatljiv leptir na svilenom koncu je i stilski odabir broj jedan magazina Elle. Stoga potražite ekskluzivno izdanje Elle x narukvica Borboleta po cijeni od 59,90 kuna na kioscima od 20. srpnja

IZIPIZI proslavio 10. rođendan s Nikom Turković

Poznati francuski brend naočala IZIPIZI sa svakom svojom kolekcijom ponovno oduševljava obožavatelje ovog veselog brenda, a za svoj 10. rođendan pripremili su 10 godina kapsula kolekciju

Intervju: O modi i ljepoti s Tiffany Hsu

Popričali smo s fashion buying direktoricom Mytherese o modnim i beauty temama

Elle & Borboleta: potražite ekskluzivan ljetni paket s Borboleta narukvicom

Ne propustite ekskluzivan ljetni paket časopisa Elle s narukvicom by Borboleta koji je upravo stigao na kioske! Odaberite između dva modela: klasičnu kombinaciju - leptir u zlatnoj boji na crnom koncu ili ljetnu verziju - leptir u plavoj boji na plavom koncu, s ugraviranim logom vašeg omiljenog časopisa. Jedinstveno izdanje Elle x Borboleta paketa s narukvicom po cijeni od 59,90 kuna potražite na svim kioscima od danas! I požurite jer količine su ograničene!

▲ Povratak na vrh