Poduzetnica Ana Ivančić: ‘Profesionalni zaokret za mene je značio i susrete s potpuno novim krugovima ljudi, društvima i interesima’

11.03.2021.

Važnost povlačenja poteza koji izvlače iz zone komfora, ustrajnosti i hrabrosti dokazuje Ana Ivančić, vlasnica concept store-a Garderoba, koja je iz korporativnog svijeta prešla u privatno poduzetništvo - i nikad nije požalila

Razgovore s uspješnim i inspirativnim ženama za rubriku Elle Active nastavljamo s Anom Ivančić, poduzetnicom koja se nakon dugogodišnje karijere u korporaciji okrenula modi i privatnom biznisu te otvorila concept store Garderoba. S trgovinama u Zagrebu, Rovinju i webshopom, uspješno odolijeva svim izazovima privatnog poduzetništva i korona krize te otkriva koje su osobine potrebne za uspjeh. Koje su najljepše strane privatnog poduzetništva, a koje najteže te koje savjete ima za one koji su tek na početku karijere ili željni promjene, pročitajte u nastavku.

Prije negoli ste se otisnuli u nesigurne poduzetničke vode imali ste uspješnu karijeru u korporativnom svijetu. Jeste li ikad zažalili zbog te odluke?

Kroz cijelu sam svoju karijeru povlačila poteze koji su me izvlačili iz zone komfora i sigurna sam da upravo zato danas mogu reći da sam uspjela i dugo se zadržala u financijskoj industriji na samom vrhu. Ulazak u poduzetništvo gledam kao još jednu takvu poslovnu odluku kroz koju sam se nastavila razvijati u nečem potpuno novom i do danas, nakon pune četiri godine Garderoba Concept Storea mogu reći da nisam požalila.

Protekla godina bila je iznimno teška za gotovo sve branše. Kako ste se vi nosili sa svim izazovima koje je uzrokovala pandemija?

Da, iza nas je jedna iznimno teška godina koja nas je sve izuzetno izmorila. Od prvog zatvaranja zbog pandemije, preko potresa, borbe s likvidnošću, ogromne neizvjesnosti oko budućnosti posla, danas sam silno zahvalna što smo opstali, što smo pozitivno poslovali, ali najvažnije što smo kao obitelj ostali na okupu, međusobno si bili podrška i zapravo se još više povezali.

Po prirodi se nikada ne predajem i nisam sklona odustajanju zbog poteškoća. Zato sam nastojala i protekle godine, nakon kraćeg razdoblja šoka, nevjerice i straha, djelovati konstruktivno, ispitati sve mogućnosti i donijeti poslovne odluke koje u normalnim okolnostima možda ne bih donijela. Tako je krajem godine svjetlo dana ugledala i Garderobina web-trgovina, s kojom smo, uz trgovine u Zagrebu i Rovinju, vjerujem zaokružili svoju ponudu. Koliko god je još prerano za procjene uspješnosti tog kanala prodaje, mogu reći da je pronašao svoje mjesto među našim klijentima i otvorio nam neka nova tržišta.

Koje su najljepše, a koje najteže strane privatnog poduzetništva?

U privatnom poduzetništvu je za mene najljepša sloboda, biti sama svoj gazda, sama određivati tempo, radni dan, vrijeme za sebe. Punih 25 godina u kojima sam radila u korporativnom sektoru od kuće sam odlazila ujutro i vraćala se predvečer. Danas puno više vremena provodim sa suprugom koji je oduvijek privatni poduzetnik, jer su nam uredi kod kuće. Puno više razgovaramo, savjetujemo se i zapravo se bolje razumijemo.

Međutim, sloboda, odnosno samostalnost je po meni ujedno i najteža strana privatnog poduzetništva. Iza tebe ne stoji neka snažna multinacionalna kompanija koja doduše uvijek traži rezultat i rast, ali isto tako može uskočiti kad zapne oko likvidnosti ili kada situacija na tržištu postane objektivno teška. Kao poduzetnik, ti si potpuno sam.

U privatnom biznisu često nema fiksnog radnog vremena – kako balansirate posao i privatni život?

Obzirom da sam glavninu svoje karijere u korporativnom sektoru provela na poziciji predsjednice uprave, fiksno radno vrijeme kao kategoriju nisam imala. Tada je to bilo teže, jer su i djeca bila manja i nastojala sam svaki slobodan trenutak posvetiti obitelji.

Danas mi kao poduzetnici to puno jednostavnije polazi za rukom, jednim dijelom i zato što su kćeri odrasle i imaju svoje živote, a i sin je srednjoškolac i potpuno samostalan. Kako dobar dio poslova danas radim od kuće, moj se svaki dan zapravo sastoji od dobro izbalansiranog privatnog i poslovnog života, i to je ogromna promjena.

Čemu se najviše veselite u slobodno vrijeme?

Svako putovanje, pa makar i ono kratko, za vikend, za mene je najbolje iskorišteno slobodno vrijeme.  Ako ukradem koji sat za sebe tijekom dana, volim se opustiti uz dobru knjigu, prošetati s prijateljima, trčati, vježbati jogu i jednostavno imati osjećaj da radim nešto za sebe.

Koje kvalitete osoba treba posjedovati da bi uspjela u privatnom biznisu?

Mislim da su najvažniji životni optimizam i upornost, a onda redom kreativnost, vjera u sebe, vizija. I hrabrost, naravno. Jedan od mojih glavnih mantra kad god mi bude teško je: Nebo voli hrabre!

Jeste li na početku karijere imali neki uzor? A danas?

Odrasla sam u obitelji u kojoj su svi bili zaposleni, radili, a tata i djed su bili direktori u firmama. Bila sam odgajana u svjetlu izvrsnosti, ulaganja truda kako bi se došlo do željenih rezultata. Mislim da jednostavno ne znam drugačije.

U svojoj sam karijeri radila s raznim ljudima. Od svih sam nešto naučila, a neke od njih sam doživljavala i kao inspiraciju. Danas mogu reći da inspiraciju između ostalog pronalazim i u velikom broju Garderobinih klijentica koje se zadovoljno vraćaju i o kojima razmišljam kad biram nove kolekcije.

Jeste li bili u poziciji nekome biti mentorica?

Da, naravno, više puta, pogotovo što sam od početaka menadžerske karijere vjerovala u zapošljavanje pripravnika, onih koji tek trebaju početi učiti, stjecati iskustva i raditi. Upravo sam iz svog primjera najbolje naučila koliko je ključno u prvim godinama na samom početku karijere uz sebe imati nekoga tko prepoznaje potencijal, vjeruje u tebe i zato te ‘baca u vatru’. Osjećala sam ogromno zadovoljstvo kad bi upravo ti moji nekadašnji pripravnici, stasali u sposobne voditelje sa svim potrebnim kompetencijama i dalje se razvijali na svojim radnim mjestima. To doživljavam i kao svoj uspjeh.

Što vas je privuklo svijetu mode?

Moda i odijevanje su oduvijek moja velika strast i pratili su me i u svijetu financija i visokog menadžmenta sve te duge godine, koliko god taj svijet na prvi pogled uniformirano i suhoparno izgledao. Nikad nisam mogla prihvatiti da je odijevanje u poslovnom svijetu nevažno, da svi trebaju biti gotovo jednoobrazni. Upravo je poštivanje zadanih okvira i unutar njih izražavanje svoje osobnosti i raspoloženja kroz odjeću, za mene bio izazov.

Tako sam s vremenom, spontano došla do svog novog poziva koji je usmjeren upravo na olakšavanje današnjoj poslovnoj ženi da se istakne i bude prepoznatljiva u moru trendova i konzumerizma u kojem živimo. Mislim da je upravo zbog ogromnog izbora odjeće koja se danas na tržištu nudi, još teže pronaći nešto što će potrajati i neće već iduće sezone završiti u smeću ili nekom kutu ormara.

Kroz ove četiri godine stvorili smo jedan predivan krug Garderobinih klijentica koje su uz naš poticaj izašle iz svojih uvriježenih odjevnih kombinacija i pronašle inspiraciju za neke nove boje, krojeve i dezene, a sve to kako bi istakle ono što je na njima najljepše. Ovaj veliki profesionalni zaokret za mene je značio i susrete s potpuno novim krugovima ljudi, novim društvima, interesima. Upoznala sam krasne, beskrajno kreativne ljude, dizajnere, umjetnike, u Hrvatskoj, Danskoj, Švedskoj, Tajlandu, Hong Kongu… Promijenile su se teme razgovora, počela sam pratiti neke nove portale, medije. Uživam!

Koliko je, po vašem mišljenju važan stil odijevanja za uspjeh u karijeri?

Stil odijevanja nikako nije presudan u karijeri, međutim svojom pojavom ostavljamo dojam na poslovne partnere, kolege, nadređene, a to sigurno utječe na njihovu percepciju nas kao osobe.

Koliko god netko tvrdio da mu to kod razgovora s kandidatima za posao ili na poslovnom sastanku nije bitno, uvijek ćete zapamtiti kandidata ili poslovnog partnera koji je uz sam nastup, kompetentnost i znanje ostavio pozitivan dojam i svojim stilom odijevanja, šminkom, frizurom, noktima, parfemom. Odavno znamo da za prvi dojam imamo samo jednu šansu, a onu izreku: Odijelo ne čini čovjeka, nikako ne treba shvatiti doslovno.

Dobro je što danas poslovne žene, ako to žele, na mjestima poput Garderobe mogu pronaći i savjet što odjenuti, kako nešto kombinirati ili osvježiti nekim modnim detaljem. Mislim da danas uz toliki izbor odjeće na tržištu niti jedna poslovna žena ne bi trebao biti loše odjevena.

Imate li neki savjet za mlade koji su tek na početku karijere?

Vjerujte u sebe, prihvaćajte izazove i nikada nemojte prestati učiti. Čak i neugodna iskustva, nepravde na koje ćete nailaziti, zapravo su lekcija iz koje treba izvući pouku.

Svakome se u karijeri može dogoditi neuspjeh, ali treba smoći snage, dići se i nastaviti dalje. Tako učim svoju djecu i vjerujem u njih gledajući ih danas kako kreću u svoj profersionalni život i započinju svoje karijere. Svojim savjetima im nastojim skratiti i olakšati taj put, ali izbor je uvijek njihov.

 

Razgovarala: Kristina Stakor

Foto: Goran Čižmešija

Pročitajte i...

Karijerni burnout: je li trenutak za poslovnu reinvenciju?

Kako prepoznati da smo pregorjele na poslu i što poduzeti u ovim nestabilnim vremenima? Pričajmo o #FashionReinvention kada je riječ o karijeri

Dossier karijera: Vodič za preživljavanje

Stručnjaci predviđaju da ulazimo u razdoblje najveće ekonomske krize u posljednjih pola stoljeća. Iako je lako ukliziti u očaj, imajte na umu da nas ponekad najteža vremena vode u najsvjetlije dane i svoju snagu otkrivamo na rubu lomljenja

Devet stvari koje uspješne žene rade prije devet ujutro

Kvalitetna jutarnja rutina prvi je korak prema uspjehu

jeans

Zaliječimo kolektivnu frustraciju slikanjem u jeansu: Tko su ONI da nam govore što smijemo nositi?

U ovom modnom editorijalu denim/jeans/traper iz najnovijih kolekcija Arena Centra nije samo stvar mode nego ženskog aktivizma s naglaskom na borbi protiv društva koje osuđuje žrtve seksualnog zlostavljanja

Marinella Matejčić, udruga PaRiter: 'Šalje se poruka da je žena tijelo koje je dozvoljeno dirati jer će to proći nesankcionirano'

S Marinellom Matejčić, voditeljicom programa za ženska prava i reproduktivnu pravdu u udruzi PaRiter razgovarali smo o problemu seksualnog nasilja nad ženama, ali i patrijarhalnim obrascima, tabuima i ostalim razlozima koji dovode do toga da većina počinitelja ostane nekažnjena

arena centar

#DenimDay obilježen je i u Arena Centru, a brojne javne ličnosti pokazale su solidarnost sa žrtvama seksualnog nasilja

U srijedu, 28. travnja, po prvi je put u Hrvatskoj obilježen Denim Day u organizaciji magazina Elle Hrvatska i uz podršku centra Ženska soba, a u kampanju se uključio i Arena Centar koji je pozvao posjetitelje da 29. travnja snime #denimselfie u Arena Centru i iskažu solidarnost sa žrtvama seksualnog nasilja. Pozivu su se odazvale i osobe iz javnog života, među kojima i Tihana Harapin Zalepugin, modni urednik i stilist Saša Joka, Youtuberica Lorin Nukić...

▲ Povratak na vrh