The Garden Brewery: “Trudnice su lude za našim Porterom!”

28.02.2018.

Zašto je tamno pivo najpopularnije među trudnicama, zašto lokacija uvjetuje ponudu i zašto izdvojiti novce za skuplju pivu - ili pivski koktel! - saznali smo u razgovoru s dečkima iz popularnog Garden Breweryja

Za Garden Brewery ste vjerojatno već čuli. Ako niste, onda ste možda čuli za Garden festival. Ako ni to ne zvuči poznato, onda će vas najvjerojatnije spomen osnivača ova oba uspješna projekta, ono Nicka Colgana, ujedno i britanskog producenta svima nam poznatog benda UB40, natjerati na onu ”Ahaaa, da, kako ne? Ma znam!” pomisao.

The Garden Brewery je s radom krenuo u ljeto 2016. na zagrebačkom Žitnjaku. I krenuo je vrlo snažno. Možda je sama činjenica da je otvorena pivovara i pivnica na lokaciji koja mnogima nije ”u kvartu”, a ima vjernu publiku i jednu od najuspješnijih poslovnih priča dovoljna kako bismo argumentirali kako u Hrvatskoj ima mjesta za nove pametne ideje i uspješne mlade ljude.

Njihova piva znamo, jer su jedni od onih koji nas svako malo iznenade novim okusima i aromama, spretno i sa znanjem dizajniranim i formiranim kako bi odgovarali domaćoj pivskoj publici.

Koja je ideja? Kako im ide? I najbitnije, što nam ekipa sa Žitnjaka sprema? Saznali smo na samom ”mjestu zločina” gdje se spajaju inovativnost i profesionalizam, ljubav prema radu i kreativnost.

Tom O’Hara originalno je iz Belfasta, u Hrvatsku je došao iz Londona u ljeto 2016. kako bi posjetio prijatelja. Na kraju odmora, ponuda da ostane i radi u Garden Breweryu vratila ga je u London samo kako bi skupio stvari i od rujna 2016. postao novi zagrebački dečko.

ELLE: Koja je tvoja uloga u cijelom GB timu?

O’Hara: Zajedno nas ima 25, što se tiče same proizvodnje ima nas pet stalno zaposlenih. Ja sam lead brewer, dok je Nick (Colgan) head brewer. On obično piše osnovne recepte i kreativno je on glavni, ali svi imamo glasa u odlukama i imamo svu slobodu izraziti svoje mišljenje i ideje. Svi se igramo i kreiramo, posebice sa specijalnim pivom i onima koje izbacujemo sezonski.

Tom O’Hara

ELLE: Kuhanje i smišljanje novih piva i novih okusa jako je kreativan proces. Kako nastaje novo pivo?

O’Hara: Neke bazične recepte imamo, a onda slijedi jako puno igranja, kušanja i testiranja. Moje ”bebice” su Saisoni. Ali sve je timski rad, svi raspravljamo o okusima, razlikama i što bi mogli promijeniti i eventualno poboljšati kako bi došli do nečega za što će se većina složiti da je dobro. Otkad smo krenuli imali smo 42 različite pive, tako da taj pristup zajedničkih kreiranja novih stvari odlično funkcionira.

ELLE: A kakve novosti pripremate?

O’Hara: Spremamo jedno ”stolno pivo”, jedan pale ale niskih alkohola koji ima jako puno tijelo. Ovo je primjer pive koja je jako tražena na skandinavskom tržištu, pa su moja predviđanja da će potražnja za njima rasti i ovdje. U Hrvatskoj još traje ona početna zaluđenost jakim, hmeljastim pivama, ali s obzirom na vrste pive koje su se pile prije pojave IPA-e i APA-e, ovaj bi ”stolni” stil mogao biti vrlo uspješan. Bogato pivo s kičmom, koja ne dolazi iz samog alkohola.

ELLE: Kako naše društvo reagira na te, mnogima potpuno nove, pivske stilove?

O’Hara: Ljudi u Hrvatskoj imaju jako pozitivnu reakciju na craft. Vole velike, odvažne okuse koje ne mora nužno uvijek pratiti jak alkohol. S druge strane, ljetos smo na pivskom festivalu u Medulinu prodavali Triple IPA – to je pivo s 10.3% alkohola. I išlo je ko ludo! Odjednom smo ih počeli točiti u velike čaše od pola litre, nestala je. Kada smo počeli, išlo je s IPA-om, jer je u tom trenutku bio hit i najtraženije pivo. Ali sad se širimo na druge stilove i istražujemo kako će oni biti prihvaćeni. Sve je to dio educiranja publike, koje je u Hrvatskoj izvrsno prihvaćeno.

Tom O’Hara

ELLE: Da, mi smo kao narod poznati kao strasni kritičari gotovo svega. Everyone is a critic, trebaju li biti?

O’Hara: To je izvrsno kod hrvatske publike. Slično se dogodilo kod mene u Irskoj, ljudi se ne boje izraziti mišljenje. Ne kažem da svi moraju odjednom preko noći postati pivski kritičari, ali ne smiju ni sve nove pive biti odlične. Uvijek treba oštra kritika koja će natjerati da želimo nešto još bolje. Očito jest da se mi pivari moramo natjecati na razini prodaje. Ali na jednoj višoj razini, a rising tide lifts all boats (rastuća plima podiže sve brodove), tu se svi slažemo i svi ćemo se tu uvijek slagati.

Nakon razgovora o samim pivima, pridružio nam se i Tomislav Karamatić, Life Coach u Gardenu.

ELLE: Kako biste Vi opisali The Garden Brewery?

Tomislav: Mi smo drugačiji i vrlo smo brzo na zagrebačkoj sceni postali cool. Puno novih ljudi ovdje dolazi, koji ne znaju što očekivati, ili imaju neka očekivanja koja mi možda ne dostignemo, upravo zato što smo drugačiji. Puštamo drugačiju glazbu, ”Yammat” glazbu. Mjesto je za svakoga, novo je, a imamo jedinstvene pive i odličnu ponudu hrane. Garden se kao brend konstantno razvija. Koncept bara na Žitnjaku je nov za nas, možda najveći izazov, najveći korak naprijed. Razvijamo se od samog početka: s Lounge Barom u Zadru, preko Garden Festivala i Garden Resorta. Onda je uslijedio Garden Brewery i sad je The Garden Bar and Kitchen. A sada spremamo novu lokaciju u centru grada u Preradovićevoj. Tamo ćemo prodavati naša piva, ali na malo više rafiniranijoj lokaciji, s rafiniranijom ponudom, bit će tu i vina i koktela.

ELLE: Molim vas pokrenite kod nas pivske koktele, to još nitko ne radi!

O’Hara: Svakako! Beer Cocktails! Bit će to mjesto u koje možda nećete htjeti ušetati u trenirci, nego u možda nekoj lijepoj košulji.

Tomislav: Uvijek postoji određeni strah od popularnosti. Jer kad ste popularni, ima puno ljudi koji traže nešto na što su navikli vezati uz taj pojam. Ali i strah od toga da se brend previše ne izmjeni.

O’Hara: Zato i radimo nove lokacije, na kojima ćemo nuditi ono što mi jesmo, ali uz male pomake kako bi najbolje moguće odgovaralo lokaciji na kojoj se nalazi. Treba odgovarati obliku, energiji i opisu prostora.

Tom O’Hara i Hana Čičić

ELLE: Kako biste Vi odgovorili na one komentare da je craft preskup?

Tomislav: Najprije je bitno znati da mi ne radimo istu stvar kao industrijske pivovare. U smislu piva, to je jedna viša razina. Ljudi koji dolaze ovdje znaju po što dolaze. Ali ipak ima onih koji će reći da je naše pivo preskupo. Ali u usporedbi s čime? Da, ako uspoređuješ s pojmom piva na koji su mnogi ovdje navikli, onda jest. Ali što ako uspoređuješ s kvalitetom, zašto cijena vina može toliko varirati, ali ne i piva?

O’Hara: Prve godine nismo stavljali toliko naglaska na edukaciju i to se jako vidjelo, sada smo posvećeni svim našim klijentima i svima nastojimo dati do znanja što radimo i kako to radimo.

Tomislav: I ne samo to. Craft nije samo pokret, to je stav i način rada. Želja da pružamo svježe pivo koje je vrhunske kvalitete, koja će se mijenjati i koja neće imati rok trajanja kao neke druge. Ali upravo zbog toga, zbog svježine sastojaka i prirodnosti tih sastojaka. Pivo je živa stvar, ono se još razvija u boci, ono još uvijek radi. Zato i imaju kraći rok trajanja, jer će se promijeniti i mi ne želimo prodavati nešto što po nama nije najbolje što mi možemo napraviti.

ELLE: Može li se od crafta napraviti biznis?

Tomislav: Kada pričamo o craftu mi ne razmišljamo samo o našem craftu, radimo kolaboracije s poznatim pivovarama, i našim i svjetskim. S Medvedgradom smo radili Hendrixa i Honey Double IPA. Mi smo svi jedna zajednica, ovdje u Hrvatskoj je to i dalje jedna mala zajednica i jako je bitno da se svi međusobno podržavamo. I time pokušavamo nas i Hrvatsku prezentirati u svijetu, kroz kvalitetu našeg piva, pa i preko etiketa. Samo u Engleskoj nas se može popiti u 200 barova, u Europi preko 500. To je i hrvatska turistička promidžba (uzima limenku i pokazuje mi). Znači da će netko u relevantnom svjetskom baru u ruke uzeti limenku na kojoj piše ”Made in Croatia”, ”Croatian Craft Beer”, s hrvatskim vizualima. Tu stvaramo širu priču. Ovo je custom made proizvod, ručni rad. Dečki su neki dan sjedili i satima gulili naranče da bi to ušlo u to pivo i postalo to što jest. Craft je obrt. Craft je zanat. Craft je inovativnost. Izbaciti 30 stilova piva u godinu dana, što sve stoji iza svega toga, to je bitno i to nosi kvalitetu.

Hana Čičić i Tom O’Hara

ELLE: Što biste rekli našem ženskom čitateljstvu o novim pivskim okusima?

Tomislav: Žena će puno prije prepoznati kvalitetu, žena je puno otvorenija i senzibilnija na svim razinama. Nama su žene jako vjerni kupci, evo imamo posebnu priču s našim Porterom. Nastala je opća pomutnja među trudnicama, dečki su nas zvali da su im žene trudne i samo žele popiti naš Porter. Kako smo ostali brzo bez njega mene je osobno zvalo jedno 50 ljudi da im nabavim koje pivo.

O’Hara: Tako je i u Irskoj, trudnicama su doktori propisivali Guinness, jer je pun željeza. Tako da je to u Irskoj najnormalnija stvar.

Tomislav: Tako je i kod nas, često kažu doktori trudnicama da popiju tu i tamo neku kvalitetniju, malu tamnu pivu. Zato smo vjerojatno i postali tako popularni.

Piše: Hana Čičić
Fotografije: Aleksandar Selak

Pročitajte i...

Ljeto na tanjuru s „potpisom“ gastro blogerice Sanje Mijac

Njezin nas instagram profil vraća u djetinjstvo, kad su komad slasnog kolača s makom i višnjama ili griz hladne domaće pome s malo soli bilo sve što nam treba na vruć ljetni dan. Ako već niste, obavezno nabavite Sanjinu kuharicu “Iz života Domaćica”, a dotad uživajte u pogledu na delicije koje svakodnevno priprema i fotka za Instagram…

Doručak kod Tiffanyja, ručak kod Guccija i večera kod Vuittona

Fine dining i high fashion iskustvo u jednom!

Intervju: Marija Tadić, osnivačica brenda L'aventure en Primitivance

Obožavani domaći beauty brend o kojem svi pričaju!

Domaći mladi modni dvojac pokorava piste

Kakav stil njeguje Les Emaux?

Zbog kojeg je kontroverznog pitanja Joaquin Phoenix otišao s intervjua?

Glumac je poznat po čestim odlascima s pressica

▲ Povratak na vrh