Kako se zaista opustiti na godišnjem

10.07.2021.

Mjesecima maštamo o godišnjem odmoru, no kada do njega napokon dođe, vratimo se umornije negoli smo bile prije. Zašto se to događa i kako tome doskočiti?

Ljetni praznici su počeli i dugo iščekivani datum godišnjeg odmora opasno se približava, a u vama tjeskoba raste. Hoću li stići sve obaviti prije godišnjeg, jesam li sve rezervirala, kakva će biti situacija na poslu dok me nema… Kako biste se na odmoru zaista i opustili, predlažemo ovih 5 koraka:

Kakav godišnji odmor doista želite?

Prijatelji predlažu zajedničko jedrenje, obitelj želi da ih posjetite i ooobavezno ostanete tjedan dana da se napokon svi okupite, a vi biste najradije pobjegli u kolibu na planini – sami. I to je ok! Udovoljavanje uvijek tuđim željama i idejama dobrog provoda i kvalitetnog godišnjeg može dodatno iscrpiti, pa je vrijeme da budete zaista iskreni prema sebi, ali i drugima pa si priuštite godišnji na kojem ćete se napokon odmoriti, pa makar samo na dva-tri dana.

Napravite realističan budžet

Da, puni pansion u resortu s 5 zvjezdica na Baliju zvuči idilično, no budimo malo realistični… Ako vaš budžet ne dozvoljava luksuzni odmor s bezgraničnim koktelima u ruci, ne znači da ne može biti relaksirajuće iskustvo. Izračunajte koliko možete odvojiti za godišnji odmor – uračunajte u to i hranu, po mogućnosti da barem neke obroke možete pojesti vani, kako ne biste svakodnevno morali stajati za štednjakom (osim ako upravo to nije vaša ideja savršenog odmora) i druge troškove – od prijevoza do kava i koktela. Jer najbolji je odmor – unutar mogućnosti.

Isplanirajte opušteni raspored

Ronjenje isti dan kad stignemo na destinaciju, bicikliranje sljedeći dan, razgled grada treći, planinarenje četvrti… i već smo se umorili do kraja ove rečenice. Otkrivanje novih stvari na godišnjem odmoru otvara horizonte i puni nas energijom, no strah da nećemo stići sve, strah od propuštanja zapravo je strah – od opuštanja. Često, svjesno ili ne, se osjeećamo dobro samo kada smo iznimno produktivni, no to je ujedno i naporno i može dovesti do stresa i burnouta. Istražite što sve možete raditi u mjestu gdje namjeravate ljetovati, ali uzmite u obzir i vrijeme za meditaciju i jednu poštenu siestu dnevno!

Ne živcirajte se oko sitnica

Brojne su neočekivane situacije koje se mogu dogoditi na odmoru – od kašnjenja, gužvi do promjena planova, no najvažnije je duboko udahnuti, izdahnuti i upitati se – ma je li to zaista toliko bitno? Jer najčešće, ipak nije, a ponekad se zbog nepredviđenih situacija dogode i neke najzanimljivije priče s ljetovanja.

Isključite se

Nakon svakodnevnih obaveza i konstantnog provjeravanja maila, možda će nam trebati neko vrijeme da se u potpunosti isključimo. Prije odlaska na godišnji, obavite ono što je zaista nužno i hitno, zadatke koje možete preusmjerite na kolege koji će vam uskočiti za vrijeme godišnjeg. Za svaki slučaj pojedinim osobama ostavite svoj kontakt na koji vas mogu dobiti u hitnim slučajevima, ali tada definirajte – što je uistinu hitno.

Udahnite, izdahnite, nasmiješite se – jer godišnji počinje. Učinite ga vremenom za sebe.

Piše: Kristina Stakor

Foto: Profimedia

Pročitajte i...

Zašto je važno prakticirati nježnost i koje navike nam mogu pomoći da postanemo bolja verzija sebe?

Iako se danas pojam self-carea poistovjećuje s apsolutno svakim hirom koji nam stvara ugodu, u stvarnosti je mnogo manje glamurozan, ali dugoročno nam pomaže da postanemo bolja i zadovoljnija verzija sebe. Odakle početi i kako se držati zdravijih odabira - razgovarali smo s Petrom Krolo, aromaterapeutkinjom i certificiranom Autoimmune Paleo Coach

Kako produljiti osjećaj sreće poslije godišnjeg odmora?

Savjeti koji će vam pomoći da ostanete sretniji i nakon praznika

gwyneth paltrow

Njega kože, vježbanje... Što sve Gwyneth Paltrow napravi prije nego započne dan

Glumica, poduzetnica i kraljica wellnessa priznaje da je 'high maintenance'

Plan za vikend: Spa dan u udobnosti doma

Uzmite malo vremena za sebe i počastite se spa tretmanom - kod kuće

Self-care počinje iznutra: BIPA pokreće kampanju #PrekrasnaIznutra o važnosti mentalnog zdravlja

Različiti aspekti mentalnog zdravlja u fokusu su projekta koji će kroz cijelu godinu provoditi BIPA u suradnji udrugom „kako si?“

Male prljave tajne iz karantene  

 Iako na prvi pogled djeluje kao da smo tijekom socijalne izolacije postali savršena verzija sebe, koja svako jutro vježba jogu uz besplatne online satove, kvalitetno se druži s obitelji, redovito hidrira i brusi gastro vještinu uz Insta liveove vrhunskih chefova, realnost je da – nismo

▲ Povratak na vrh