Kultni horor filmovi sa ženskim potpisom

Za ultimativni scary movie night donosimo filmove strave u ženskoj režiji
Kada se žene prihvate horora, rezultati su osobito zanimljivi s obzirom na to da je žanr dušu dao za istraživanje opsesivnih tema i ideja kroz groteskne i fantastične zaplete koji se lako odvajaju od stvarnosti. Slijedi nekoliko preporuka za budnu Noć vještica, iz edicije “kada žene pišu horore“…
➜ AMERICAN PSYCHO, r. Mary Harron (2000.)

Mnogi nisu svjesni da je kultni satirički psihološki krimi-horor režirala feministička redateljica Mary Harron, prikazavši američki korporativni kontekst kao ultimativni topos suvremene strave, a ultimativnog zlatnog momka koji uspijeva u sustavu koji privilegira psihopatiju kao pobjednika i gubitnika ere koja ga je iznjedrila.
➜ JENNIFER’S BODY, r. Karyn Kusama (2009.)

Ovaj je film dušu dao za večer užitka u trashy estetici horor parodije. Indie emo bend žrtvuje tinejdžericu demonu u zamjenu za uspješnu karijeru, ne znajući da djevojka zapravo… nije djevica. Ona ustaje iz mrtvih i postaje krvoločan monstrum koji se hrani tijelima školskih kolega (od čega joj je koža super i kosa joj ljepše sjaji!). Naslovnu ulogu žderačice muškaraca nosi Megan Fox, čija intenzivna seksualnost u ovom filmu djeluje doslovno – ubojito.
➜ THE BABADOOK, r. Jennifer Kent (2014.)

Film australske redateljice jedan je od najpopularnijih horora posljednjih nekoliko godina, iako je snimljen s relativno malim budžetom i očekivanjima da će biti riječ o art house produkciji bez većeg mainstream uspjeha. Priču film plete oko emocionalno iscrpljene udovice s mladim hiperaktivnim sinom, koje počne proganjati lik iz dječje knjige. Prikazujući kako majku monstrum opsjeda užasavajućim vizijama i tjera da nasrće na vlastita sina, Babadook je zapravo zanimljiva studija destruktivnih tendencija tuge i boli te tabua koji prikrivaju bijes i agresiju, što čak i posvećena majka ponekad osjeća prema vlastitom djetetu.
➜ A GIRL WALKS HOME ALONE AT NIGHT, r. Ana Lily Amirpour (2014.)

Kad djevojka ide sama kući, ne očekujemo nužno da je upravo ona nositeljica strave u napuštenom gradu. Ili? Film Ane Lily Amirpour estetski je ispeglani neo-noir najavljen kao prvi iranski vampirski spaghetti western. Što vam još treba?
➜ PREVENGE, r. Alice Lowe (2016.)

Radnja ovog satiričkog crnohumornog horora prati trudnu ženu, čiji je partner naglo preminuo, a njome počinje upravljati glas nerođene kćeri, za koju se ispostavlja da je prilično krvožedna i svoju majku nagoni na niz nemotiviranih ubojstava. Alice Lowe autorica je, redateljica i zvijezda filma, koji je prilično sulud i urnebesan, a poigrava se diskursom koji okružuje trudnoću na provokativne, promišljene i britanski duhovite načine.
➜ XX, r. Jovanka Vuckovic, Annie Clark, Roxanne Benjamin, and Karyn Kusama (2017.)

Antološki film XX snimljen je upravo s namjerom da se ženski interes i doprinos žanru učine vidljivijim. Četiri su redateljice u filmu predstavile po jedan kratki horor film različitih tema i zapleta, prožimajući sve fantastičnim elementima i gradeći priče pune jeze nakon kojih je teško zaspati.
Počasni spomen:
Near Dark, r. Kathryn Bigelow (1987.)
The Slumber Party Massacre, r. Amy Holden Jones (1982.)
Pet Sematary, r. Mary Lambert (1989.)
Boxing Helena, r. Jennifer Chambers Lynch (1993.)
In My Skin, r. Marina de Van (2002.)
American Mary, r. Jen & Sylvia Soska (2012.)
Raw, r. Julia Ducournau (2016.)
Piše: Ana Fazekaš
Fotografije: Profimedia