Behind the scenes: kako se zapravo snimaju scene seksa

12.05.2020.

Učimo od koreografkinje zaslužne za fantastičnu senzualnost u seriji "Normal People"

Možete voljeti ili mrziti sporu suptilnost serije Normal People, snimljene prema romanu irske hit spisateljice Sally Rooney (čiji je prvijenac Razgovori s prijateljima nedavno objavila Fraktura), ali ne možete ostati ravnodušne na prizore seksa između dvoje protagonista. Snimiti dobru erotsku scenu nije lako, treba pogoditi točnu točku balansa, da ne bude vulgarno, ali niti nerealistično, da zadrži nešto romantike, ali da ne zabrazdi u patetiku… A Normal People nekako fino korača tim tankom granicom, svakako zahvaljujući glumcima Daisy Edgar-Jones i Paulu Mescalu, te redateljima, Lennyju Abrahamsonu and Hettie Macdonald, ali neopjevana junakinja koja stoji iza ovih prizora svakako je Ita O’Brien, čija je funkcija «koordinatorica za intimu».

Naime, svaki poljubac, svaki dodir, pažljivo su koreografirani unaprijed kako bi dobili upravo lakoću i ljepotu u kojoj se gledateljice mogu izgubiti. Iako nas to čini malo deziluzioniranima, činjenica da postoji netko tko vodi te prizore zapravo je silno zanimljiva. Kako netko uspijeva estetizirati intimu na takav način?

Ita O’Brien bila je plesačica, glumica i redateljica pokreta s desetogodišnjim stažem kad se počela baviti razvojem scena intime, seksa i golotinje za filmove i serije prije sada već šest godina. Interes za ovaj posao javio se iz potrebe da se glumci osjećaju dobro i sigurno te sama O’Brien uspoređuje svoj posao s onim koordinatora akcijskih scena, budući da uključuje procjenu rizika, probe i nadgledanje na setu s ciljem da izvođači/ce imaju jasnu strukturu unutar koje mogu eksperimentirati.

«Polazimo od scenarija koji obilježavamo bojama – njezini su pokreti ružičasti, njezini zeleni, a žuto je ono što rade zajedno. Sve razložimo i razmišljamo o ritmu pokreta. To zatim prevodimo u koreografiju, ali je ne namećemo glumcima. Na probama pratim kako bih bila sigurna da je sve jasno, da postoji dogovor i pristanak kad je riječ o dodiru. To unosi određenu lakoću jer glumci znaju što se događa pa mogu unijeti vlastite impulse i posebnosti u izvedbu.»

Dan prije svakog snimanja, O’Brien razgovara s redateljima i glumcima kako bi svi imali priliku izraziti brige ili nedoumice, a netom prije odlaska na set još jednom posjeti glumce u njihovim garderobama te ih pita kako su jer je svaka informacija o tome kako se osjećaju važna. O’Brien nastoji voditi računa i o menstrualnom ciklusu glumice te apelira na producente da se snimanje organizira u skladu s time.

Rad na prizorima nalikuje na ples te se u radu najprije na svakom koraku provjerava s glumcima je li im nešto okej ili ne: «Silno je važno znati što za nekoga ne dolazi u obzir. Tvoje je ‘ne’ dar svima uključenima jer dopušta da radimo s osjećajem slobode i tada znamo da je ‘da’ zaista ‘da’.»

O’Brien je radila i na serijama Sex Education, Gentleman Jack i Watchmen te ističe da je važno razmišljati i o žanru. Intimni prizori pomažu da se profilira karakter te da se dade uvid u pojedini odnos. Zanimljivo je da je O’Brien upravo na sastanku organizacije Time’s Up prezentirala smjernice za intimu u filmu i na televiziji te podcrtava da se svijest o važnosti toga da se s pažnjom rade intimne scene osobito razvila u jeku #metoo pokreta. No iako je mnoge produkcije pozivaju, nisu sve jednako spremne uložiti dužan rad. No osnovna je namjera da se njezine upute uvrste u legislativu diljem svijeta kao zaštita od eksploatacije i uznemiravanja za sve uključene: «Trebalo bi biti dijelom svake produkcije, kao što se to radi kada je riječ o akcijskim prizorima ili plesu, da se intimni sadržaj odredi odmah pri prvom čitanju te da se odmah postave smjernice. Ako postoji simulirani seksualni sadržaj, koordinator intime treba biti zaposlen. To se ne bi trebalo prepuštati odluci pojedine produkcije, nego bi trebalo postati standardom.»

Piše: Ana Fazekaš

Fotografije: Profimedia

Pročitajte i...

Billie Eilish na društvenim mrežama održala lekciju „privilegiranim bijelcima“

„Molim vas, ne mogu disati“. Rečenica koju posljednjim snagama izgovora George Floyd dok mu policajčevo koljeno pritišće vrat, prizor je koji je zgrozio svijet. Afroamerička zajednica već desetljećima ne može disati od policijske brutalnosti, a Floydovo ubojstvo dignulo je cijeli SAD na noge. Milijuni ljudi izašli su na ulice, a protestante su podržale i zvijezde poput Beyonce i Billie Eilish

6 kultnih filmova u kojima su kostimografiju radili dizajneri A liste

Neke od najboljih kostimografija u filmskoj povijesti potpisuju Gaultier, Balmain, Chanel...

Stefano Seletti: (R)evolucija dizajna

Zahvaljujući vizionarskoj demokratizaciji dizajna svakodnevnih predmeta, talijanski Seletti osvojio je svijet jedinstvenom kombinacijom ekskluzivnog dizajna i pristupačnih cijena, što je njegove proizvode približilo širokoj publici

ELLE 5 beauty minuta: Dora Predojević

Popularna influencerica otkrila nam je sve svoje beauty tajne!

Nadrealizam ima novo ime: kroz ekskluzivan intervju upoznajte Begüm Kiroglu

Njezine komade ručno izrađuju vrsni turski draguljari, zbog čega proizvodnja kolekcije traje od šest do osam mjeseci. Rezultat je spektakularan: svi ti čarobni kukci, kornjače i rakovi, blistave studije egzotičnog cvijeća i fantastična nebeska tijela ispala iz mašte mlade dizajnerice nakita Begüm Kiroglu ostavljaju bez daha svojom ljepotom

▲ Povratak na vrh