Što je Vero, nova društvena mreža o kojoj svi pričaju?

28.02.2018.

Ako ste ovih dana bili na Instagramu ili Facebooku, sigurno ste primijetili da svi bruje o novoj društvenoj mreži zvanoj Vero i pozivaju vas da ih pratite na njihovim novopečenim profilima. O čemu se uopće radi?

Vero je još jedna nova društvena mreža čiji autori novim generacijama žele pružiti sasvim drugačije iskustvo konzumiacije društvenih medija. Postoji već nekoliko godina, piše The Independent, ali je tek sada došla pod povećalo javnosti jer je njezina misija, kako i samo ime govori, istina.

Pod time se misli da ondje nećete naići na algoritme koji prilagođavaju izgled aplikacija vašim aktivnostima na toj društvenoj mreži i internetu općenito. Ako ne znate o čemu pričam evo kratkog objašnjenja – Facebook, Instagram i veliki dio drugih društvenih mreža imaju algoritme koji prate vaše aktivnosti ne samo na tim društvenim mrežama već i na medijskim portalima, online trgovinama i slično. Zato ćete na tim društvenim mrežama nerijetko dobiti oglase u kojima ćete vidjeti suknju koju ste prije 20 minuta gledali na Net A Porteru ili ćete na “feedu” vidjeti objave onih ljudi čije ste profile najčešće posjećivali ili objave najčešće “lajkali”.

Vero nije tako zamišljen. On je fokusiran na stvarno vrijeme pa ćete na svom “feedu” vidjeti objave poredane kronološki prema vremenu kad su objavljene. “Feed je složen od vaših objava i objava ljudi s kojima ste povezani ili koje pratite,” kažu iz Vera. “Mi ne biramo objave, ne manipuliramo njima, ne ubacujemo oglase i ne zadržavamo objave. Vidite sve što je podijeljeno s vama onda kad je podijeljeno.”

Kad čujete da neka aplikacija nema oglase prvo pitanje koje se nameće jest pa kako onda zarađuju? U tome i jest trik – aplikacija nije besplatna. Prvih milijun korisnika koji se priključe dobit će Vero na korištenje besplatno do kraja života, dok će svi ostali plaćati godišnju pretplatu na aplikaciju. Takav način rada omogućuje im društvenu mrežu bez oglasa, dok će brendovi moći koristiti opciju “Buy now” (nešto slično postoji i na Instagramu), ali samo uz plaćanje.

No, uz besplatne gigante kakvi su Twitter, Facebook i Instagram, tko će plaćati pretplatu? Na kraju, treba li čovječanstvu doista još jedna društvena mreža? Bilo kako bilo, sigurno je da društvene mreže mogu lako ući i izaći iz mode kao što nam je to prošlog tjedna potvrdila situacija s Kylie Jenner i Snapchatom. A ako želite isprobati Vero bolje je da to učinite što prije dok je još besplatan.

Piše: Nives Bošnjak
Foto: Screenshot / Pexels

Pročitajte i...

For Crying Out Loud ili o plakanju

Svi smo iskusili da nam osjećaji prerastu obujam prsa, počnu silom navirati na oči i spuštati nam se niz obraze u tankim mlazovima. Iako se ponekad ljutimo što nam oči propuštaju protiv naše volje, rijetko što toliko pročišćuje kao kvalitetna porcija plakanja. No kolika je važnost plača danas, kad se čini da suze više ne moramo toliko kriti? 

Osvrni se gnjevno ili o bijesu

Sve nas povremeno preplavi osjećaj od kojega nam cijelo tijelo počne bridjeti, glas nam se promijeni, ruke tresu i čini se da smo na najboljem putu da se pretvorimo u gnjevno čudovište koje usput demolira cijele gradove. Bijes je na zlu glasu, kultura nas uči da ga potiskujemo i naučimo kontrolirati, no riječ je o emociji od koje možemo mnogo naučiti i koja nam može u mnogočemu pomoći. Kako upregnuti bijes da radi za nas?

Što je Slow TV i svjedočimo li nekom novom pokretu?

Kako je odjednom poraslo zanimanje za posve "obične" stvari?

Kako je Instagram izmislio mjesto koje ne postoji?

Turistička destinacija koja postoji samo na Instagramu

Usponi i padovi influencera u doba krize

Kako je pandemija utjecala na fenomen influencera i što o tome kažu neke od naših najdražih insta zvijezda...

Upomoć, kolega mi je seronja

Uspostaviti dobre odnose s bližnjima i držati na udaljenosti toksične osobe nije lako, ali izbjeći zamku da se u interakciji s drugima i sami ne pretvorimo u bezveznjaka - prava je umjetnost! 

▲ Povratak na vrh