Trebamo li nakon blagdana prakticirati detox dijete i zašto ne?!

01.01.2021.

Pet zlatnih pravila za zdravu prehranu

Vrijeme božićnih domjenaka i blagdanskih druženja je već skoro iza nas. Stolovi su bili puni hrane i pića, ponekad u prevelikim količinama. No, ubrzo se vraćamo našim rutinama i novogodišnjim odlukama, među kojima se često nađe i gubitak kilograma. Tada volimo posegnuti za što brzim i radikalnim rješenjem – detox dijetama i režimima. Upravo to zna biti pogrešan izbor, tvrdi licencirani nutricionist i fitness trener, Sebastijan Orlić.

Kada je riječ o popularnoj temi čišćenja organizma ili detoksikacije, vjerojatno mnogi od vas mislite u sebi: “Detox je sjajan! Osjećat ću se odmorno i napunjeno energijom nakon dobrog procesa čišćenja.” Kao i kod većine tema vezanih uz nutricionizam, ali i život općenito – striktno držanje za bilo koji ekstremni stav može nas zaslijepiti i uskratiti nam neke važne informacije. Hrana i pića koja se obično preporučaju kao dio detoks dijeta su često bogata hranjivim sastojcima, poput:
limuna
zelenog čaja
omega-3 masnih kiselina (posebice DHA i EPA)
šarenog voća i povrća

Navedene namirnice pomažu, bolje od nekih drugih, našem tijelu da se nosi s toksinima iz konzumirane hrane i naše okoline. Kad govorimo o konkretnim kemijskim spojevima – biljna verzija glutationa, važnog sredstva za proces detoksikacije organizma, može se naći u raznim prirodnim namirnicama uključujući:
šparoge
špinat
avokado
tikvice

No, iako sve navedene namirnice sigurno imaju adekvatna “detox” svojstva, ove prirodne namirnice odličan su izbor za svakodnevnu prehranu (ne samo nakon blagdana) i svakako postoji topla preporuka za njihovu što češću konzumaciju. Svi znamo glavne “toksine” u modernoj prehrani, posebice dominantne tijekom božićnih i novogodišnjih praznika. To su redom:
višak konzumiranih kalorija
prerađeni šećeri
višak masti u prehrani
višak soli u hrani

Kao što vidimo, ključna riječ je višak! Jednostavno, smanjivanje količina ovih “toksina” poboljšalo bi naše zdravlje i funkcioniranje organizma. To možemo učiniti tako što ćemo jesti najkvalitetniju moguću i najsvježiju hranu, pazeći na znakove koje nam naše tijelo daje i nikako ne smijemo ući u proces prejedanja. I da, kao što vidite, ne trebaju nam magična čišćenja i detox sokovi!

Dok iza detox dijeta nema jakih dokaza, postoje čvrsti temelji i smjernice kako živjeti na način koji promovira optimalno zdravlje, sprječava nastanak kroničnih bolesti i drži nas u optimalnoj formi. Pet zlatnih pravila:

1. Jedite razumne količine hrane
2. Izgradite svoje obroke sa hranom prirodnog porijekla kad god je to moguće
3. Pijte dovoljno tekućine, uključujući vodu i čaj
4. Svakodnevno boravite na suncu i svježem zraku
5. Redovito vježbajte i znojite se

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

Radi li se o slučajnoj sličnosti ili postoji stvarna veza između izgleda hrane i organa?

Mrkva u presjeku nalikuje na šarenicu, orah na mozak, grah na bubrege, no postoji li povezanost osim vizualne sličnosti?

Nevjerojatna transformacija Rebel Wilson: Cijelu 2020. je živjela zdravo, a rezultati nisu izostali

Simpatična 40-godišnjakinja nakon 'liječenja' stresa krafnama odlučila se za holistički pristup i uvela zdrave navike

Koji začin pomaže protiv upala, a koje su namirnice dobre za ljepotu i libido?

Ljepota i zdravlje dolaze kroz želudac! Koliko su vam poznate dobrobiti začina, napitaka i ostalih prirodnih dodataka prehrani koji nam stižu iz svih krajeva svijeta?

Početničke pogreške pri skidanju kilograma

Ako se želite vratiti u formu ovo su stvari na koje morate pripaziti

Pusti me, postim

Istina, kontrolirano i razumno apstiniranje od hrane ne zvuči seksi, još manje revolucionarno ili trendi, ali daje priliku probavi da se oporavi, a koži da postane čista i zablista

▲ Povratak na vrh