Tri zlatna pravila Gisele Bündchen za zdravo tijelo i um

26.09.2020.

Osnovni recept za ljepotu, zdravlje i sreću jedne od najslavnijih modelki na svijetu

Osim što je nevjerojatno lijepa i planetarno megauspješna, Gisele Bündchen djeluje kao žena koja je zaista pronašla sretnu ravnotežu u životu, između pritisaka javnog života, modnog univerzuma koji iza blistavila krije i mračnije strane, te svih izazova koje nam život nužno dobacuje, bez obzira na to jesmo li obična smrtnica ili slavna Anđelica.  Iz zapisa koje je godinama vrijedno bilježila u dnevnik, Gisele je prije par godina počela sastavljati knjigu koja je zatim prošle godine izašla i postala instantni bestseler pod naslovom Lekcije: moj put prema smislenom životu. U osnovi njezinih uvida leže tri naizgled jednostavna pravila koja čine recepturu za zdravlje i sreću, koju možda ne možemo u potpunosti preuzeti, ali nešto već možemo naučiti: 

1. Balansirajući jutarnji ritual 

Svakoga jutra Gisele ustaje oko 5 ili 6 ujutro uz zvukove oceana koji je smiruju. Pripreme za dan koji se budi započinju petnaestminutnim ispiranjem usne šupljine kokosovim uljem, što je Ajurvedska receptura kojom se pročišćuju zubi i desni. Nakon što izvede pse u šetnju, meditira pet minuta kako bi upila novi dan te pijucka toplu vodu s polovicom limuna dok priprema školski obrok za djecu. Svakoga se jutra također potrudi pripremiti zdravi doručak za obitelj, a ako ga zbog ispunjenog rasporeda ne stigne dovršiti, popije zeleni sok od celera, krastavca, jabuke, kurkume, đumbira i limuna. Jest da nemamo svi privilegiju da nas bude zvuci valova, ali ono što možemo naučiti od Gisele jest važnost užitka u tišini jutra, malo samoće za ulazak u dan te vrijednost svakog trenutka koji odvojimo za jednostavnu brigu o svome tijelu… 

2. Tjelovježba kao izvor dobrog raspoloženja 

Nakon što se kao posve mlada žena odvojila od obitelji kako bi gonila stresnu karijeru, Gisele je pronašla metodu za postizanje unutarnjeg mira kroz yogu i meditaciju te tako smirivala napadaje anksioznosti. Najprije je pronašla učitelja koji joj je odgovarao, počela učiti pranayama disanje te prakticirati meditaciju i yogu što kaže da joj pomaže biti tolerantnijom osobom te svjesnijom sebe. Samo trideset minuta meditacije pomaže joj da postigne jasnoću misli, donese odluke i u njima pronađe mir. Kako je po prirodi aktivna osoba, Gisele obožava surfati, skijati, biciklirati, plivati te je veliki fan pilatesa, kick-boxinga i borilačkih vještina, no najviše zapravo voli ples. «Priroda je najmoćnija učiteljica i iscjeliteljica,» kaže Gisele, koja provodi puno vremena upravo vani, osobito kada je kod kuće u Costa Rici. Uvijek smo u potrazi za širom slikom, uvijek sve preispitujemo, no Gisele pronalazi odgovor u kontaktu s elementima u prirodi i životinjama te je ništa ne čini toliko sretnom kao kad bosa šeće šumom. U Bostonu se bavi vrtlarenjem zajedno s djecom te osobitu ljubav gaji prema životinjama, osobito psima koje udomljava otkako je bila sasvim mlada. 

Kad bismo sve gajile istu ljubav prema fizičkoj aktivnosti, možda bi nas više nalikovalo na Gisele, ali ono što svakako možemo usvojiti iz njezinih uputa jest da svaka od nas može pronaći aktivnost u kojoj uživamo. Ako tretiramo tjelovježbu kao obavezu koja nas opterećuje ili kaznu za ona dva muffina koja smo sinoć pojele, nema tih endorfina koji će nas natjerati da se aktiviramo redovito. Ali dostatno može biti izvesti psa na dulju šetnju, provesti više vremena u moru ili naprosto dan započeti s pola sata plesanja na naše najdraže guilty pleasure hitove. 

View this post on Instagram

Lunch is ready! (Hair not so much) Almoço ta pronto! (Já o cabelo! )

A post shared by Gisele Bündchen (@gisele) on

3. Moć zdrave prehrane 

«Mislim da izgledati dobro i imati lijepu kožu ima najviše veze s time što jedemo, kako živimo i kako se osjećamo. Ako održavamo zdravlje svoje nutrine, to će se vidjeti na našoj vanjštini, na našem tenu – i za mene ne postoji ništa ljepše.» Gisele je najveće zahvate na vlastitoj prehrani napravila kako bi stala na kraj anksioznosti koja ju je silno mučila. Najprije je izbacila šećer na tri mjeseca te primijetila kako joj se podiže razina energije i kako joj se raspoloženje stabilizira. To joj je bilo otkriće pa je nastavila istraživati kako joj pomaci u prehrani mogu pomoći da utječe na to kako se osjeća, u čemu najviše pozornosti posvećuje upravo energiji i balansu. Sa svojom obitelji najviše konzumira sezonsko voće i povrće, lokalno i organsko, koje naručuje iz odabranog kolektiva na tjednoj bazi, dok životinjske proteine unosi kroz meso dvaput mjesečno te ribu ili morske plodove jednom tjedno. Usto gotovo svaki dan za desert pojede čokoladu, koju smatra svojom malom ovisnošću. 

Ponekad u želji da promijenimo navike navalimo same na sebe s milijardom malih promjena koje se akumuliraju u nepreglednu masu koju nitko normalan ne može implementirati s danas na sutra. Naučimo od Gisele raditi malene korake i osluškivati svoje tijelo. Ako posve promijenite prehranu, nećete biti sigurne što od promjena vam odgovara, a što možda zaista ne, stoga je dugoročno mudrije uvoditi promjene postepeno i ne inzistirati ni na čemu što osjećamo da nam ne odgovara. Najvažnije je ne pristupati prehrani po inerciji, niti išta forsirati. To je igra na duge staze, polako. 

Piše: Ana Fazekaš
Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

Kako celebi obilježavaju milestone zvan četrdeseti rođendan

Slavna brazilska manekenka Gisele Bündchen upravo je navršila 40, ali umjesto da novac potroši na raskošnu zabavu, poput Kate Moss koja je za svoj četrdeseti spiskala 100 tisuća funti, Gisele je povodom svog rođendana odlučila kupiti i posaditi 40 tisuća stabala!

Do super forme s Gisele Bündchen

Brazilska manekenka pokazala je svoj tipičan trening

Top 5 trenutaka Victoria's Secret revija

Što se sve događalo tijekom godina?

Gisele u kombinezonu koji zahtjeva besprijekornu liniju

Još jedno blistavo izdanje slavne manekenke

Pogledajte kako se Gisele Bündchen mijenjala kroz godine

Povodom njenog 38. rođendana donosimo presjek životnih faza slavne manekenke

▲ Povratak na vrh