Udah, izdah, možete vi to: Ostanite smireni u ovim turbulentnim vremenima

29.12.2020.

Katastrofične vijesti, pandemija i potresi djeluju razorno na naše zdravlje. Kako ostati pribran i smiriti se na prirodan način?

Crna kronika i razorni potresi koji su postali svakodnevica u jeku pandemije ozbiljno narušavaju već ionako poljuljani duševni mir. Briga za vlastito zdravlje i egzistenciju kao i svojih najbližih može izazvati paralizirajući strah koji nas sprečava da radimo i živimo kao inače. Problemi s koncentracijom, otežan i nemiran san samo su neki od simptoma anksioznosti koji se sve češće javljaju kod sve većeg broja ljudi, a mogu dugoročno negativno utjecati na naše zdravlje. Kako se postići dugoročnu smirenost na prirodan način i ostati pribran u stresnim situacijama jedan je od ciljeva na kojem svakodnevno radimo. Ništa ne može nadmašiti pozitivne učinke koje psihoterapija može imati na psihu, pa ako osjećate da teret svakodnevnih briga i negativnih vijesti postaje pretežak da biste se s njime sami nosili, ne oklijevajte i potražite stručnu pomoć. Ako želite postići bolje opće stanje organizma, kvalitetniji san i pozitivniju energiju, donosimo par savjeta u nastavku.

Vježbe disanja izrazito su važne i mogu pomoći pri smirivanju i smanjenju naše reakcije na stresne situacije. Duboko udahnite. Izdahnite. Prošećite po svježem zraku i uskladite svoje udahe i izdahe s koracima, pratite svoje disanje i fokusirajte se na njega.

Redovito vježbanje naizgled neće pomoći u iznenadnoj stresnoj situaciji ni pri prirodnoj kataklizmi na koju ne možemo utjecati, ali svakodnevna tjelovježba ima pozitivno djelovanje na naše zdravlje i organizam i podiže razine serotonina odgovorne za dobro raspoloženje.

O važnosti uravnotežene prehrane za zdravlje organizma čini se da je već sve rečeno, no nije naodmet ponoviti. Doručak je najvažniji obrok u danu, a doručak bogat proteinima pomaže pri smanjenju anksioznosti.

Biljni preparati u obliku aromaterapije ili čajeva mogu pomoći otkloniti blage simptome anksioznosti, ali nisu dovoljni kod već dijagnosticiranih poremećaja koji zahtijevaju psihoterapiju. Aromaterapija s esencijalnim uljem lavande ili čaj od kamilice imaju umirujuće djelovanje na organizam. Valerijana se već dugo vremena koristi za opuštanje mišića, pomoć kod stresa i nesanice, ali se ne smije kombinirati s lijekovima za spavanje i smirenje, ni uzimati za vrijeme trudnoće i dojenja.

Nedostatak sunca i smanjeni izlasci na svjež zrak kao i neuravnotežena prehrana mogu utjecati na količinu i apsorpciju vitamina povezanih s osjećajima tjeskobe, kao što su vitamin D i B12, pa bi se u tom slučaju trebalo konzultirati s liječnikom u vezi suplemenata.

Meditacija i vježbe koje povezuju um i tijelo poput tai chija i joge dobre su za holistički pristup nošenja s anksioznim mislima. Ako dosad niste, počnite lagano – minuta po minuta meditacije, povećavajte svaki dan po vlastitim potrebama, vježbe joge, disanja i opuštanja tijela, a ako ne znate odakle krenuti, instalirajte neku od brojnih aplikacija koje će vas voditi kroz cijeli proces.

Osjećati strah, zbunjenost, tjeskobu i iscrpljenost u ovakvim trenucima u kojima se čini da se nevolje i brige samo gomilaju sasvim je prirodno, no kako ne biste sasvim klonuli, važno je truditi se podignuti glavu i ne predati se. Zagrlite svoje bližnje čvrsto, isplačite se ako treba i zatražite pomoć jer niste sami. Pazite na sebe i čuvajte jedni druge i ostanite jaki jer kao i sve drugo u životu, ovi crni trenuci će također proći.

Piše: Kristina Stakor

Foto: Profimedia

Pročitajte i...

Pozitivan stav: Aktivirajte ga u osam lakih poteza

Kad vam stres svakodnevnice načne živce, ovi jednostavni potezi mogu biti spasonosni

Koliko stres utječe na naš izgled…i kako to spriječiti

Nije psiha jedino što strada kad vam se čini da će vas progutati problemi. Žrtve postaju i vaša koža, kosa, vlasište…Evo i vanjskih znakova koji ukazuju na to da ste pod teškim stresom i da vam tijelo vapi za posebnim tretmanima…

Biljni čajevi koje obožavamo

Osim što su ukusni, odlični su za zdravlje

Koji su najstresniji poslovi danas?

Novo istraživanje otkriva

▲ Povratak na vrh