Znate li da manje osjećamo stres kada smo u prirodi?

26.03.2017.

Iskoritite lijepo vrijeme za boravak na otvorenom

Ako se osjećate depresivno ili tjeskobno, zagrlite drvo. Ozbiljno. Istraživanja su pokazala da provođenje vremena u prirodi može biti vrlo učinkovit način za opuštanje kada se nalazite pod stresom.

No, to ne znači da se morate popeti na Himalaju kako biste se osjećali bolje. U svojoj novoj knjizi, The Nature Fix, novinarka Florence Williams navodi da je dovoljno provesti 15 do 20 minuta šetajući ili mirno sjedeći vani da smanjite tjeskobu i oslobodite se problema koji vas muče.

Centri za kontrolu bolesti u SAD-u izvijestili su da žene između 40 i 49 godina pate od depresije više nego bilo koja druga dobna skupina. U prosjeku jedna od četiri žene u Americi koristi antidepresive ili neke druge lijekove za smanjenje depresije i tjeskobe. Isto tako, uz sve obaveze imaju manjak sna.

 

 

Kako provođenje vremena u prirodi može pomoći? 49-godišnja Florence otkrila je da njoj pomaže hodanje, planinarenje ili vožnja biciklom, koji je opuštaju i smiruju. Boravak u prirodi poboljšava joj san, a odgovara i njezinog djeci tinejdžerima jer, kako kaže, manje se svađaju kada su vani.

Da biste se oslobodili od stresa, krenite s nečim jednostavnim i slatkim. Prošetajte oko kvarta ili jednostavno sjednite u vrt ili na trijem. Slušajte ptice, osjećajte vjetar, gledajte u nebo… Samo budite vani.

I još jedna stvar: kad izađete u prirodu, mobitele ostavite kod kuće. Najbolje iz prirode dobit ćete tek kada budu isključeni.

B.P.
Fotografije: Profimedia

Pročitajte i...

Pozitivan stav: Aktivirajte ga u osam lakih poteza

Kad vam stres svakodnevnice načne živce, ovi jednostavni potezi mogu biti spasonosni

Anti-stres hrana: sve što morate znati o osnovnim učincima prehrane na naše psihičko zdravlje

Nutricionistička psihijatrija otkriva kako pojedine namirnice mogu pomoći u borbi protiv depresije i anksioznosti

Udah, izdah, možete vi to: Ostanite smireni u ovim turbulentnim vremenima

Katastrofične vijesti, pandemija i potresi djeluju razorno na naše zdravlje. Kako ostati pribran i smiriti se na prirodan način?

Koliko stres utječe na naš izgled…i kako to spriječiti

Nije psiha jedino što strada kad vam se čini da će vas progutati problemi. Žrtve postaju i vaša koža, kosa, vlasište…Evo i vanjskih znakova koji ukazuju na to da ste pod teškim stresom i da vam tijelo vapi za posebnim tretmanima…

▲ Povratak na vrh