Jedna lijepa hrvatska priča: upoznajte Antoniju i Blanku iz brenda 757 Natural Cosmetics

10.09.2020.

757 prirodnih kozmetičkih proizvoda za 757 prirodnih ljepota Hrvatske

Priča o vašoj kozmetici je stvarno inspirativna, ali i jako ambiciozna. 757 prirodnih ljepota Hrvatske uključuje 602 otoka, 78 planina, 34 rijeke, 24 prirodna jezera i 19 nacionalnih parkova i parkova prirode, a za svaki lokalitet razvija se poseban kozmetički proizvod koji priča njegovu priču…Kako ste došle na ideju za takav veliki pothvat? Jeste li već imale nekog iskustva u izradi kozmetike?

Prije svega, hvala puno na lijepim riječima, baš nam je drugo čuti da je naša priča inspirativna, posebno jer smo uložile puno truda u njen razvoj. Da, svjesne smo da je ambiciozna i sigurne smo da će taj proces razvoja čak 757 proizvoda trajati jako dugo, ali nama je to u potpunosti ok.

Naime, ideja nam je od samog početka poslovanja ići polako, detaljno se posvetiti razvoju svakog aspekta poslovanja jer smatramo kako će nam onda biti lakše u budućnosti. Što se tiče razvoja proizvoda, prije odluke o bilo kojem novom proizvodu, dugo istražujemo sve moguće sastojke te testiramo različite formulacije dok ne dobijemo idealan proizvod, odnosno onaj kojeg mi same želimo koristiti. Trenutno smo u fazi kada plasiramo manji broj proizvoda na godišnjoj razini jer smo i dalje mikro poduzeće, ali se isto tako nadamo da ćemo s vremenom rasti i biti u mogućnosti razvijati i plasirati veći broj proizvoda na godišnjoj razini kako bi uistinu dosegle ovaj ambiciozni cilj.

Što se tiče same ideje, vezana je i na pitanje o prethodnom iskustvu. Obje smo velike ljubiteljice prirodne kozmetike te smo dugo godina koristile hrvatsku prirodnu kozmetiku, sada naše konkurencije, a i dalje koristimo njihove proizvode koje nemamo u svom asortimanu. Počele smo izrađivati prirodnu kozmetiku za sebe i samo nam je jednog dana sinula ideja – zašto uistinu ne bismo pokušale kreirati i razviti svoj vlastiti brend prirodne kozmetike. Sve više vremena smo posvećivale tome, te ulazeći sve dublje u ovo područje, shvatile smo koliko potencijala ima kvalitetna prirodna kozmetika. Nakon toga je uslijedio težak posao – uspostaviti posao.

Blanka je diplomirala na Agronomskom fakultetu, s usmjerenjem Ekološke poljoprivrede, dok sam ja (Antonija) završila Ekonomski fakultet u Splitu, s usmjerenjem Marketing, te smo shvatile kako je to zapravo dobra kombinacija za ovu industriju – trebalo je samo spojiti naša znanja u jednu smislenu cjelinu. I tako smo krenule, malo po malo. Cijelu prvu godinu smo se fokusirale na uspostavljanje i razvoj poslovanja, kao i na smišljanje i razvoj cijele priče. Iako su proceduralni zahtjevi i dobivanje raznih dozvola bili dugotrajni i zahtjevni, najteži dio nam je bio kreiranje vizualnog identiteta. Istraživale smo tržište i konkurenciju, pokušavajući identificirati neki specifičan segment na tržištu na kojeg se konkurencija nije fokusirala, što je bilo uistinu teško u ovoj kategoriji proizvoda.

Iako smo krenule s malo iskustva, do sada smo neizmjerno puno naučile, ali isto tako svaki dan naučimo nešto novo te želimo da tako i ostane. Želja nam je kreirati proizvode s visokokvalitetnim sastojcima koji su uistinu prirodna hrana za kožu naših kupaca. Nadamo se da će kupci to prepoznati i da će biti zadovoljni kada probaju naše proizvode.

Vaši su proizvodi napravljeni od prirodnih sastojaka, ručno rađeni i nisu testirani na životinjama. Koliko vam je bitna etička proizvodnja?

Tako je, etička proizvodnja nam je osnova cijele ideje i brenda. Iznimno nam je bitno u svim svojim proizvodima imati maksimalno moguć postotak visokokvalitetnih prirodnih sastojka, kao i zadržati aspekt ručne obrade u proizvodnji, koliko god to bilo zahtjevno.

Krajnje nam je bitno da su svi sastojci visoko kvalitetni te pokušavamo koristiti što veći postotak sirovina koje su prošle kroz što manji proces obrade. Primjerice, kod izbora dobavljača ekstra djevičanskog maslinovog ulja nam je važan kriterij bio da se radi o hrvatskom proizvodu. Zatim, kod pilinga, proizvoda namijenjenog njezi kože, da se radi o hladno tiještenim uljima. Isto tako, prilikom biranja mirisa proizvoda, koristimo samo eterična ulja, dok parfumirane sastojke ne koristimo.

Niti jedan proizvod nije testiran na životinjama, niti će ikada biti. Veliki smo ljubitelji životinja te od samog starta pokušavamo kao poduzeće dati doprinos, pa barem u vidu donacija udrugama koje pomažu životinjama. Naravno, ne možemo reći da se tu radi o velikim donacijama jer smo mi mali proizvođači, no radimo ono što možemo u danom trenutku. Ponajviše smo radili s udrugom Šibenske šape koja pomaže napuštenim životinjama u okolici Šibenika te koja je upravo uspješno završila crowdfunding kampanju usmjerenu konkretno na smanjenje broja budućih napuštenih mačića.

Još jedan dio koji nam je važan jest uspostavljanje održivog poslovanja, barem unutar naših mogućnosti. Jedan od glavnih srednjoročnih ciljeva nam je uklanjanje plastike iz ambalaže. Trenutno koristimo razgradivu papirnatu ambalažu, te staklenu ambalažu, no još uvijek pokušavamo pronaći alternativu za plastične čepove i plastične špatule, te se nadamo da ćemo uskoro uspjeti u tome. Osim toga, imamo u planu implementaciju još jedne interesantne ideje vezane za unaprjeđenje održivosti, no ne bismo za sada o tome, dok nismo sigurne da je uistinu možemo provesti. 😊

Ukratko, kada govorimo o etičkoj proizvodnji, smatramo kako je najbitnija transparentnost i iskrenost prema našim korisnicima. Svjesne smo da, s obzirom na svoje trenutne mogućnosti, nešto možemo uspješno implementirati odmah, dok nam je za određene aspekte održivog poslovanja potrebno puno više resursa i vremena, ali nama je najbitnije da znamo što želimo da naš brend predstavlja i da idemo dalje tim putem, naravno uz potporu naših korisnika.

Ispričajte nam malo o proizvodima koje ste dosad razvile, imate li neke osobne favorite, postoje li miljenici publike?

Priču o razvoju naših fragmenata smo započele s kategorijom The Blues koja predstavlja otoke i otočiće. U ovoj liniji imamo 6 vrsta prirodnih sapuna: The Sea Heart (Galešnjak – naranča, limun i citronela), No Man’s Land (Velika Palagruža – lavanda i cimet), The Island Man (Bodulaš – lavanda), The Big Rock (Veliki Sikavac – eukaliptus, ružmarin i palmarosa), The King Alminty (Kraljevac – menta, cimet i klinčić sa sjemenkama plavog maka) te The Bruce Tea (Brusnik – čajevac i aktivni ugljen). Svi naši sapuni su bazirani na ekstra djevičanskom maslinovom ulju, kokosovom ulju i shea maslacu, proizvode se hladnim postupkom, te se svaki suši mjesec dana i ručno je obrađen. Svaki od njih dolazi u dva različita pakiranja: 60g i 15g.

Nakon kategorije The Blues, krenuli smo s kategorijom The Whites koja predstavlja rijeke Hrvatske, a sadržava prirodne proizvode za njegu tijelu. U njoj trenutno imamo 2 vrste pilinga za tijelo i jedno ulje za tijelo. Pilinzi za tijelo su The Minor Canyon (Cetina – piling za tijelo od ružinog drveta) i Valley Down South (Neretva – piling za tijelo od naranče i limuna), koji također dolaze u 2 različita pakiranja: 280g te 70g. The Minor Canyon je piling za tijelo s mljevenom korom oraha, jadranskom morskom soli, himalajskom soli i eteričnim uljem ružinog drveta. Kombinacija njegovih ulja (bademovog, suncokretovog i kokosovog ulja, te shea maslaca) je idealna za nježni piling suhe i osjetljive kože. Valley Down South je piling za tijelo s mljevenim košticama marelice, jadranskom morskom soli, himalajskom soli i eteričnim uljima naranče i limuna. Ovaj piling je namijenjen normalnoj koži zbog svoje hranjive kombinacije ekstra djevičanskog maslinovog, konopljinog i kokosovog ulje te shea maslaca. U ovoj kategoriji imamo trenutno i jedno ulje za tijelo naziva The Butterfly Effect, predstavlja rijeku Kupu, a namijenjeno je normalnom tipu kože. Radi se o kombinaciji hladno tiještenih ulja suncokreta, slatkog badema i jojobe te eteričnog ulja lavande, upotpunjenog sušenim cvjetovima lavande.

Upravo smo u procesu plasiranja novog proizvoda iz iste linije (trebao je biti plasiran prije ljeta, ali smo odgodili plasiranje proizvoda zbog Covid-19 situacije), radi se o još jednom ulju za tijelo naziva Rose Gold koje predstavlja rijeku Dravu, a namijenjeno je osjetljivoj normalnoj koži. Ovdje se radi o kombinaciji hladno tiještenih ulja suncokreta, slatkog badema, avokada, marelice, noćurka i jojobe te eteričnog ulja ružinog drveta, oplemenjenoj sušenim pupoljcima ruže.

Što se tiče miljenika publike, tu definitivno moramo istaknuti ulje The Butterfly Effect – ono je uistinu naš najpopularniji proizvod. Također, od sapuna bi istaknuli The King Alminty i The Bruce Tea kao najpopularnije. Naravno, i Blanka i ja imamo svoje osobne favorite. Blanka je veliki ljubitelj The Butterfly Effect-a, dok je meni osobno najdraži piling za tijelo od naranče i limuna Valley Down South.


Moramo posebno pohvaliti dizajn ambalaže, tko je zaslužan za vaše sjajne vizuale? 

Hvala Vam! 😊 Vizualni identitet smo radile same jer smo htjele da sve apsolutno svaki dio slaže, od same ambalaže, preko svih promotivnih materijala, pa do fonta na web trgovini – zato nam je i trebalo tako dugo vremena.

Za ilustracije koje predstavljaju vizual svake prirodne ljepote, odnosno prirodnog proizvoda, je zaslužna hrvatska arhitektica i dizajnerica s adresom u Nizozemskoj – Višnja Sušak. Proces ide tako da prvo mi osmislimo naziv proizvoda i cijelu priču o tom fragmentu, kao i temeljnu ideju kakvu ilustraciju želimo za taj proizvod te sve to ispričamo Višnji. Na temelju naših želja i ideja nam ona izradi ilustraciju. Jednostavno smo se super poklopili jer najčešće prva verzija svake ilustracije bude i zadnja, odnosno uistinu ‘pogodi’ točno ono što smo mi zamislile u glavi.  

Imate li planove za osvajanje stranog tržišta, a samim time i promociju naših prirodnih ljepota?

Da, ali je Covid-19 situacija malo izmijenila naše kratkoročne planove po tom pitanju. Od početka je ideja bila da se naši proizvodi predstave i kao prirodni hrvatski suveniri koji predstavljaju prirodne ljepote Hrvatske, što se može i zaključiti na temelju naše priče i slogana – ‘Take a fragment of Croatia’. Osim toga, zbog toga nam je i cijeli vizualni identitet kreiran i na engleskom i na hrvatskom jeziku. Ideja je bila polako stvarati međunarodnu potražnju upravo na hrvatskom tržištu, fokusirajući se na turiste koji posjećuju Hrvatsku. Nakon dvije godine smo uistinu počele zaprimati sve više i više narudžbi iz inozemstva i to od strane kupaca koji su se po prvi puta susreli s našim proizvodima kada su bili u posjetu Hrvatskoj. Nadamo se da će se ovakav način rasta međunarodne potražnje i nastaviti.

S druge strane, imali smo nekoliko situacija u kojima smo po prvi puta izveli naše proizvode na strana tržišta i plasirali ih u strane trgovine kako bi testirali prihvaćanje naših proizvoda na tim tržištima. Tako smo plasirali proizvode u jednu fizičku trgovinu u Češkoj, dvije web trgovine – jednu u Poljskoj, a drugu u Kanadi, te na božićni sajam u Švicarskoj. Sada smo u iščekivanju po pitanju povratne informacije s tih tržišta kako bi znale u kojem smjeru nastaviti.


Gdje možemo nabaviti 757 proizvode?

Do naših proizvoda se najlakše može doći putem našeg web shopa: www.757.hr/shop ili putem Facebook i Instagram trgovine. Osim na web shop-u, naši proizvodi se mogu pronaći u različitim design concept trgovinama, u specijaliziranim trgovinama prirodne kozmetike, suvenirnicama i hotelima. Trenutno se nalazimo u dvadesetak trgovina diljem Hrvatske.

Prisutni smo u sljedećim design concept trgovinama: Isola (Hvar), Life According to Kawa (Dubrovnik), GetMore (Split), Designer Store Krug (Split), BAG & CO (Split), NuShu (Opatija), Art Shop Unique (Primošten), Galerija Brek (Rovinj), Panula (Rovinj), Croatia in a Box (Rijeka) i LP Design (Zagreb). Također, nalazimo se i u različitim suvenirnicama: Terrami (Split), Treasure Box (Podgora), Stari Pag (Pag), Stari Trogir (Trogir), te Stara kuća (Makarska). Što se tiče specijaliziranih trgovina prirodne kozmetike, možete nas pronaći u Origin – Croatian Cosmetics (Omiš) te Ars Natura (Zadar i Split).

Piše: Lana Harjaček
Fotografije: 757 Natural Cosmetics

Pročitajte i...

O tetovažama, njihovoj privlačnosti i implikacijama

Iako kultura tetoviranja nikad nije bila popularnija, recentna istraživanja pokazuju da su tetovaže i dalje razlog stigmatizacije, u doslovnom i prenesenom značenju, čak i među samim “kolegama po inku”

Listopadski Elle stigao je na kioske

Dok se prilagođavamo svakodnevici pod egidom “New Normal”, život ide dalje. A naš vodič za preživljavanje ne uključuje samo dezinfekcijska sredstva, toplomjere i antibakterijske sapune, nego i poziv da si na kraju dana ugodite malim stvarima koje vas čine sretnim. Poput novog broja Ellea!

Najveći festival zdravlja, vitalnosti i ljepote na otvorenom - Sensa Dan u parku Maksimir

Sensa Dan - održat će se u zagrebačkom Parku Maksimir, ovu nedjelju 20. rujna, od 10 do 19 sati!

Upoznajte 3 najbogatije žene na svijetu

Tko su žene na vrhu prestižne liste?

Sve o „aktivističkom“ crvenom ružu koji je predstavila Michelle Obama

Bivša američka prva dama udružila je snage s kozmetičkim brendom The Lip Bar i neprofitnom organizacijom When We All Vote u sjajnoj “političko- kozmetičkoj” akciji

▲ Povratak na vrh