Nešto biste gricnuli?

01.05.2020.

U slučaju krize, samo recite ne klasičnim napastima. Pomladite se i na zdrav način utažite glad šakom svježeg ili sušenog voća

Sprijateljite se sa zdravim grickalicama koje usporavaju starenje, potiču sjaj kože i čuvaju njezinu napetost. Kakve to pomlađujuće sastojke sadrže voćke i orašasti plodovi? Vitamin C ima važnu ulogu u nastanku molekule kolagena koja je odgovorna za čvrstoću i elastičnost kože, dok su njegovi kolege A i E dokazani borci protiv slobodnih radikala. Antioksidanti su molekule polifenola i antocijana, što je biljna boja u staničnom soku tamnog voća i povrća, crvenog, narančastog, plavog i ljubičastog. Oni stabiliziraju i usporavaju procese starenja koje izazivaju omraženi slobodni radikali. To su, pak, nestabilne molekule odgovorne za starenje, a nastaju kao nusprodukt ‘disanja’ naših stanica. Vlakna su ostaci neprobavljivih dijelova biljke koji mehanički ubrzavaju probavu i eliminaciju toksina iz probavnog trakta. Zahvaljujući njima, organizam je čist, a koža blistava. Mineralne soli su tvari koje nalazimo u zemlji, poput kalcija, željeza, magnezija, natrija, fosfora, kalija i sumpora, a važne su za funkcioniranje organizma. U slučaju njihova pomanjkanja dolazi do vidnog slabljenja metaboličkih funkcija kože koja slabi i počinje pucati. Oligoelementi ili mikroelementi, poput cinka, selena, mangana i bakra, potrebni su organizmu u vrlo malim količinama. Njihova uloga u našem metabolizmu ne razlikuje se previše od one mineralnih soli.

Bademi

Sadrže vlakna, antioksidativni vitamin E, masti i fenolne spojeve protuupalnih svojstava. Da zadovoljite dnevnu potrebu za tim hranjivim sastojcima, ne morate pretjerivati. Dostajat će ako ih pojedete desetak svaki drugi dan.

Suhe marelice

Imaju visok udio beta-karotena, prekursora vitamina A. Nisu na odmet ni njihova vlakna, vitamin C, likopen, željezo i bakar. Dnevno pojedite jednu do dvije s orašastim plodovima čije će masti potaknuti apsorpciju beta-karotena.

Ananas

Tropska biljka nepristupačne vanjštine slatki je izvor vitamina C, folne kiseline, mangana i enzima bromelaina, iznimno cijenjenog među onima koji imaju probavnih problema. Jedite ga svježeg, termički neobrađenog.

Kivi

Novozelandska voćka može se pohvaliti golemim količinama vitamina C, a ne oskudijeva ni vitaminom E, vlaknima, kalijem i polifenolima kakve nalazimo u čaju i crnoj čokoladi. Svakog tjedna konzumirajte dva-tri kivija.

Borovnice

Bile svježe ili smrznute, bogate su antioksidantima, beta-karotenom, vitaminima C i E, flavonoidima i antocijanom, plavim pigmentom koji ih štiti od ultraljubičastog zračenja. Pojedite ih šaku na dan, oskudijevaju kalorijama.

Suhe šljive

Čak i u usporedbi s popularnim bobicama goji, domaće suhe šljive neprikosnovene su zvijezde antioksidativne hrane zbog polifenola, beta-karotena, vitamina E i vlakana. Svakog dana pogostite se dvjema-trima nakon ručka.

Piše: Mihaela Batinić

Fotografije: Profimedia, Instagram

Pročitajte i...

5 ELLE Beauty minuta: TyLynn Nguyen

Porazgovarali smo s američkom dizajnericom i minimalističkom modnom ikonom o beauty temama!

Mrštite li se dok ovo čitate?

Ukoliko se čitajući ovaj članak mrštite ili škiljite ili čak nesvjesno imate stisnutu čeljust, pokušajte se opustiti i nastavite čitati. Jer nesvjesne radnje i grimase koje izvodimo tijekom dana dok gledamo u ekran, bilo da se radi o računalu ili mobitelu mogu utjecati na starenje kože.

Vrijeme je da ovaj čarobni sastojak ubacimo u svoje beauty rutine

Pronašli smo najbolje serume i kreme koje sadrže CBD ( i srodno ulje konoplje)!

10 najgorih beauty savjeta ikad!

Ove savjete nikad nemojte poslušati

Majina sretna hrana

Ona je zvijezda zdrave kuhinje i food blogerica čiji blog i profil na Instagramu Delicious and Healthy by Maja prati 160 tisuća ljudi (među njima i supermodel iz 90-ih Eva Herzigova): Maja Brekalo nedavno je objavila svoju prvu kuharicu “Moja sretna hrana” - savršeno gastro štivo za one koji žele jesti zdravo, jednostavno i inspirativno

▲ Povratak na vrh