Nešto biste gricnuli?

01.05.2020.

U slučaju krize, samo recite ne klasičnim napastima. Pomladite se i na zdrav način utažite glad šakom svježeg ili sušenog voća

Sprijateljite se sa zdravim grickalicama koje usporavaju starenje, potiču sjaj kože i čuvaju njezinu napetost. Kakve to pomlađujuće sastojke sadrže voćke i orašasti plodovi? Vitamin C ima važnu ulogu u nastanku molekule kolagena koja je odgovorna za čvrstoću i elastičnost kože, dok su njegovi kolege A i E dokazani borci protiv slobodnih radikala. Antioksidanti su molekule polifenola i antocijana, što je biljna boja u staničnom soku tamnog voća i povrća, crvenog, narančastog, plavog i ljubičastog. Oni stabiliziraju i usporavaju procese starenja koje izazivaju omraženi slobodni radikali. To su, pak, nestabilne molekule odgovorne za starenje, a nastaju kao nusprodukt ‘disanja’ naših stanica. Vlakna su ostaci neprobavljivih dijelova biljke koji mehanički ubrzavaju probavu i eliminaciju toksina iz probavnog trakta. Zahvaljujući njima, organizam je čist, a koža blistava. Mineralne soli su tvari koje nalazimo u zemlji, poput kalcija, željeza, magnezija, natrija, fosfora, kalija i sumpora, a važne su za funkcioniranje organizma. U slučaju njihova pomanjkanja dolazi do vidnog slabljenja metaboličkih funkcija kože koja slabi i počinje pucati. Oligoelementi ili mikroelementi, poput cinka, selena, mangana i bakra, potrebni su organizmu u vrlo malim količinama. Njihova uloga u našem metabolizmu ne razlikuje se previše od one mineralnih soli.

Bademi

Sadrže vlakna, antioksidativni vitamin E, masti i fenolne spojeve protuupalnih svojstava. Da zadovoljite dnevnu potrebu za tim hranjivim sastojcima, ne morate pretjerivati. Dostajat će ako ih pojedete desetak svaki drugi dan.

Suhe marelice

Imaju visok udio beta-karotena, prekursora vitamina A. Nisu na odmet ni njihova vlakna, vitamin C, likopen, željezo i bakar. Dnevno pojedite jednu do dvije s orašastim plodovima čije će masti potaknuti apsorpciju beta-karotena.

Ananas

Tropska biljka nepristupačne vanjštine slatki je izvor vitamina C, folne kiseline, mangana i enzima bromelaina, iznimno cijenjenog među onima koji imaju probavnih problema. Jedite ga svježeg, termički neobrađenog.

Kivi

Novozelandska voćka može se pohvaliti golemim količinama vitamina C, a ne oskudijeva ni vitaminom E, vlaknima, kalijem i polifenolima kakve nalazimo u čaju i crnoj čokoladi. Svakog tjedna konzumirajte dva-tri kivija.

Borovnice

Bile svježe ili smrznute, bogate su antioksidantima, beta-karotenom, vitaminima C i E, flavonoidima i antocijanom, plavim pigmentom koji ih štiti od ultraljubičastog zračenja. Pojedite ih šaku na dan, oskudijevaju kalorijama.

Suhe šljive

Čak i u usporedbi s popularnim bobicama goji, domaće suhe šljive neprikosnovene su zvijezde antioksidativne hrane zbog polifenola, beta-karotena, vitamina E i vlakana. Svakog dana pogostite se dvjema-trima nakon ručka.

Piše: Mihaela Batinić

Fotografije: Profimedia, Instagram

Pročitajte i...

Pronašli smo brendove slične kultnom The Ordinaryju

Koji još beauty brendovi nude kvalitetne, a cjenovno prihvatljive proizvode?

5 najdražih parfema Rosie Huntington-Whiteley

Želite li mirisati kao Rosie na pravom ste mjestu

Koliki je zapravo rok trajanja šminke?

Kladimo se da ste svoju maskaru trebali već odavno zamijeniti....

Naša koža je veliki emotivac

Sigurno ste primijetili da se intenzivna i promjenjiva raspoloženja odražavaju na epidermi, što su fenomeni koje istražuju psihodermatologija i neurokozmetika

▲ Povratak na vrh