Intervju s Jean-Claudeom Ellenom

jean-claude ellena
01.12.2014.

Evo zašto je Hermèsov 'nos' jedan od najboljih parfemskih dizanjera

Dok sam ulazio u Hermèsovu zgradu na pariškoj adresi 24, rue du Faubourg Saint-Honore, imao sam ono što Francuzi zovu le trac. Tremu, ne zbog toga što ulazim u jednu od najstarijih pariških manufaktura luksuza u kojoj je rođena ikonska torba Kelly, već zato što ću napokon upoznati kreatora najzanimljivijih parfema našeg doba.

Ležerno odjeven u bijelu košulju i bež hlače ukrašene jednostavnim remenom s prepoznatljivim logom ‘H’, dočekao me Ellena, koji me se dojmio kao vrlo jednostavan čovjek, minimalist, iskren, slobodan, šarmer iz talenta (a ne iz truda). Bonvivant za kojeg je luksuz nešto što se ne čuva za sebe, već dijeli s drugima, što je i osobina njegovih parfema.

jean-claude ellena

Hermèsov parfemski dizajner Jean-Claude Ellena u svom uredu u rue du Faubourg Saint-Honore

Jean-Claude Ellena jedan je od onih nosova čiji je olfaktivni stil toliko osebujan da ga u parfemima gotovo uvijek možemo prepoznati. Stil za koji mnogi kažu da je minimalistički, Ellena zove jednostavnošću, što pak ne znači da njegovi parfemi nisu kompleksni. “Tako je i u glazbi: sa 88 različitih nota možete napraviti samo buku, a katkad sa samo tri note možete stvoriti najharmoničniji zvuk na svijetu!” objašnjava Ellena i kaže kako većina parfema sadrži i do stotinu različitith nota.

Njegov Eau Parfumée au Thé Verte, koji je 1992. kreirao za Bulgari, sadrži tek 20 nota a postao je klasik, slavni Bois Farine za L’Artisan Parfumeur tek 10, dok je Terre d’Hermès postao svjetski bestseller među muškim  parfemima, također s tek desetak nota.

Rodom iz Grassea, Ellena je kao mladić bio fasciniran velikanom parfemske povijesti, nosom Edmondom Roudnitskom, čiji je stil kao student parfumistike detaljno proučavao i od njega naučio da parfem, kako je već rekao, ne mora stvarati buku da bi bio glasan.

“Kada me je Hermès pozvao, moj jedini uvjet bio je da o mojim parfemima odlučuju samo dvije osobe. Tada je jedna od predsjednica Odbora za parfeme bila Veronique Gautier, a druga sam bio ja. Samo nas dvoje, “bez anketa i testiranja tržišta, bez marketinga i ostalog bullshita”, rekao mi je Ellena pomalo iznervirano dok smo sjedili u vrtu na zadnjem katu Hermèsove zgrade. I tu me osvojio.

Idealist kakav jest, Ellena misli da se pravi parfemi mogu kreirati samo u uvj tima “kreativne strogoće, ali i potpune slobode, a upravo to sam pronašao u Hermèsu”. Svoju slobodu i kreativni prostor Ellena je pronašao 2004., kada je postao in-house kreator parfema ove kuće koja se proslavila izradom luksuzne konjičke opreme, kočijama i finom kožnom galanterijom, a koja od 1837. njeguje svoju slobodu umjetnosti i obrta.

jean-claude ellena

Radni stol s bilješkama i uzorcima parfemskih esencija u pariškom uredu Jean-Claudea Ellene

Atipičan u svemu, pa i u oglašavanju koji se ne temelji na slavnim ličnostima i ne koketira sa seksom, Ellena voli reći da je reklama u Hermèsu zapravo paradoks. Za svoju posljednju kreaciju, Jour d’Hermès, kaže da je profuzija cvijeća, ali ne želi otkriti o kakvom je to floralnom bogatstvu riječ.

“Htio sam ljudima pokloniti buket cvijeća, ali nisam htio otkriti kojih, tako ga da svatko može interpretirati kako god želi i odabrati cvijeće koje želi”, kaže s dozom zaigrane romantike. “Parfemi moraju biti igra; igra različitosti, senzualnosti i iznenađenja. Ne smije biti sveden samo na puki proizvod, objekt… barem ne za mene.”

Jedini parfem koji nosi je Eau d’Hermès, prvi parfem koji je 1951. kreirao njegov mentor – Edmond Roudnitska. Kako ga je Ellena nosio i prije 2004., otkada radi za Hermès, kaže da su on i brend sudbinski isprepleteni.

Tekst: Ivo Parać
Foto: Richard Schroeder, press

Pročitajte i...

Ne možemo prestati buljiti u ove Hermès ruževe

Još jedna luksuzna kuća okreće se beauty industriji

Kako miriše Rosie Huntington-Whiteley?

Rosie nam je otkrila 5 svojih najdražih parfema!

▲ Povratak na vrh