Tko zapravo kreira make-up trendove?

sminkanje
03.01.2016.

Tinejdžerice! Njima je šminkanje zaista igranje, ali bi vrlo lako moglo postati i izvor zarade

Djevojke su danas nevjerojatno sređene. Šminka im uvijek izgleda besprijekorno, kao da su je upravo popravile, što vjerojatno i jesu. Čemu tolika opsjednutost izgledom, pitaju se stariji, potpuno nesvjesni činjenice da prosječna tinejdžerica svako malo snimi po jedan selfie i izloži ga pogledima online frendova, folovera i koga sve ne na ‘f’. Uz to, uvijek postoji mogućnost da je fotografira i ‘objavi’ netko drugi.

Pripadnice generacije Z, kako nazivaju djecu rođenu početkom ovog stoljeća, žive u stanju stalne pripravnosti za kamere, poput TV-reporterke koja će svaki tren imati uključenje u vijesti. Za razliku od napete novinarke, kojoj je brzinsko popravljanje frizure, pudranje i obnavljanje ruža samo dodatni razlog stresa, tinejdžericama je šminkanje izvor čiste zabave. Zbog toga im možda i malo zavidimo.

Zahvalna, ali i zahtjevna publika

Da su želje i ukusi današnjih tinejdžerica mnogo više od prolazne zabave, dobro znaju kozmetički brendovi. Zato i angažiraju tvrtke za istraživanje ukusa i navika marketinški najpodatnije i najzahvalnije ciljne skupine u rasponu od 15 do 35 godina. Što su doznali? Da su pripadnice generacije Z iznimno dobro informirane jer savjete dijele sa sebi sličnima, beauty blogericama, prate ih na vlogovima i svakodnevno posjećuju „ženske“ portale.

Agilni kozmetički brendovi posljednjih pet-šest godina blisko surađuju s najutjecajnijim blogericama i čine to još uvijek. Zašto? Imaju milijune obožavatelja koji jedva čekaju kritički intonirane postove svojih guruica. Pa, što kažu analitičari, kako izgledaju beauty navike današnjih tinejdžerica?

Što šarenije i mirisnije

Fiksacija na sjajila, balzame i slične preparate za naglašavanje sjaja i hidrataciju usnica logičan je korak dalje za one kojima su gotovo do jučer bile „napete“ lizalice i bomboni. Na cijeni su šareni kozmetički „štapići“ slatkog okusa i voćnog mirisa. Pogotovo ako su lagano pigmentirani jer njima mogu koketno naglasiti boju usana. Dok dečki razmjenjuju priče o videoigricama, one po školskim hodnicima „dilaju“ sjajila. Primjera radi, Maybelline je tijekom prošle dvije godine samo u Francuskoj rasprodao milijun i pol svojih neodoljivih križanaca između ruža i sjajila, famoznih Baby Lips. Za tweenagerice (samosvjesne djevojčice između 10 i 12 godina), sjajila su svojevrsni simbol ulaska u svijet, ako ne odraslih, onda bar odraslijih.

Neka je neobično, ali i prirodno

Tinejdžerice rado ulažu u prirodnu kozmetiku nastalu na bazi tradicionalne recepture. Zanimljivi su im mali organski brendovi na kojima počiva tzv. trend nunatural – sa svježim, ručno pripremljenim preparatima za njegu kože i kose, poput britanskog Lusha. Pritom se ne žele odreći svjetlucavih detalja ni u svojim kupaonicama pa sapune obogaćene šljokicama kupuju na kilograme. Draga im je i šminka neobičnog oblika, poput ruževa u formi voska i ostalih neobičnih oblika. Sve su to razlozi zbog kojih dobro informirani Body Shop privlači mlađe od 25 godina popustom od 25%.

Mirisne svijeće sreće

Poželjno je i da svijeće imaju intenzivne mirise, poput kolačića, jagoda i ostalog slatkog voća. Osim čiste uživancije u opojnim esencijama, djevojke njihovim mirisom „obilježavaju“ svoj prostor u roditeljskom domu. Francuskim tinejdžericama najdraže su svijeće dugovječnog američkog brenda Yankee Candle. Kako se uspio probiti golemoj konkurenciji usprkos? Linijom svijeća sa 150 mirisa, ali i zanimljivim pakiranjem, ministaklenkama s praktičnim poklopcima. Kad potroše svijeću, u opranoj staklenki drže svoje sitnice i šminku, čega im u toj dobi nikada ne manjka.

Spremne na testiranje i učenje

Prije nego što razviju svoj make-up stil i otkriju lookove koji im najbolje pristaju, tinejdžerice prvo moraju upoznati šminku i naučiti je pravilno nanositi. Iznenađuje koliko brendova toga nije svjesno (ili im nije stalo) pa pažnju privlače oni koji su u svoju ambalažu inkorporirali crteže s prikazom ključnih koraka za šminkanje ili online tutorijale, poput progresivnih i iznimno uspješnih američkih brendova Too Faced i Urban Decay. Svaki takav novitet izazove lavinu pozitivnih online komentara i kilometarskih rasprava među mladim ljubiteljicama kozmetike, što je reklama kakvu je nemoguće platiti.

Povoljna cijena, dostupan luksuz

Da bi izgledale kako aktualni trendovi zahtijevaju, tinejdžericama je dovoljno malo sjenila u kutovima kapaka, mirisno sjajilo i diskretno rumenilo. Da bi to postigle, ne moraju bankrotirati niti svako malo mijenjati ključne komade svoje „lične“ odjeće. Zbog toga biraju brendove koji su se dokazali najboljim omjerom cijene i kvalitete. Kod nas su to pouzdane njemačke marke Essence i Catrice, zatim britanski Rimmel, američki Max Factor, talijanska Pupa, francuski Bourjois… S obzirom na našu sve nezavidniju financijsku situaciju, to su brendovi koji visoko kotiraju i među zaposlenim ženama.

Šarenilo na noktima

Neosporan je globalni utjecaj inovativnih kozmetičkih divova, Japana i Južne Koreje, koji polako, ali sigurno preuzimaju dominaciju na području njegujućih i make-up trendova. U beatuy kozmosu tinejdžerica to se najviše odražava kroz motive i tehnike oslikavanja noktiju kakve nalaze na stranicama svojim azijskih vršnjakinja. Kad je riječ o nail-artu, svaki novitet je dobrodošao pa se djevojčice i djevojke ne ograničavaju samo na jedan utjecaj. Eksperimentiraju lakovima matirajućih i svjetlucavih efekata, gotičke nijanse zamjenjuju pastelnim, i to više puta tjedno. Svaka čast na takvoj predanosti koja, mora im se priznati, zahtijeva i vremena i strpljenja.

Sminkanje Joseph bks F15

Online bez šminke? Nemoguće!

Sve se mijenja pa tako i tabui. Prije desetak godina digla bi se prašina oko nečije golišave fotografije ili „kućnog“ videa na netu. Danas nije neobično ako ti na društvenim servisima završi slika na kojoj si ne gola, nego bez šminke. Otud i tolika buka oko aktualnog instagramskog trenda. Svojim ranojutarnjim selfiejima na kojima joj je lice nedirnuto kozmetikom, Beyoncé je potaknula lavinu oponašatelja koji pokazuju neizmjernu hrabrost objavljujući svoje no-make-up lookove. Ako vam je ovo zazvučalo sarkastično, razmislite još jednom. Kako bi izgledala vaša ranojutarnja fotka bez zrnca šminke? Upravo tako. Zbog toga to i jest ‘sport’ za tinejdžerice, adolescentice i dobrodržeće 30-godišnjakinje, ostalima koji se odvaže na taj korak: ‘Svaka čast!’

Tekst: Mihaela Batinić
Foto: Profimedia, Imaxtree.com

Pročitajte i...

3 beauty trika koji štede vrijeme i novac

Life hacks za vašu kozmetičku torbicu

Neka jesen miriše na... ove parfemske senzacije

Top mirisi uz koje ćete se osjećati privlačno ove jeseni

Provjerite trebate li baciti cijeli neseser: Koliki je zapravo rok trajanja šminke?

Kladimo se da ste svoju maskaru trebali već odavno zamijeniti....

Kako zadržati makeup na licu kad se 'topimo'

5 trikova koji će pomoći vaš look održati svježim usprkos visokim temperaturama

Kako zaštititi make-up od učinaka vrućine

Pet jednostavnih načina kako osigurati da vam makeup preživi na visokim temperaturama

bronzer

Čemu služe bronzeri?

Zrake sunca iz kutijice

▲ Povratak na vrh