Ovi neočekivani razlozi mogli bi biti uzrok bolova u leđima

14.08.2020.

Znamo da je bol u leđima globalni zdravstveni problem i najčešći razlog izostanka s posla, ali zbog toga nam nije ništa lakše kad nas ukliješti. Kako to izbjeći?

Zadnji put kad sam pomislila da već dugo nisam bila kod kiropraktičara, već sutradan sam završila na njegovom stolu. Samo sam čučnula da zavežem tenisice kad se u donjem dijelu leđa začuo tihi ‘klik’. Kriknula sam kao da me stresla struja i ostala u zgrčenom položaju na podu. Trebala su dvojica da me odvuku kirosu, koji je već navikao na moje nenajavljene posjete. Nakon tretmana pitao me što sam radila prije nego što me ukliještilo. „Ništa posebno“, razmišljala sam na glas. „Probudila sam se i izvela uobičajene vježbe istezanja.“ Objasnio mi je da bih s obzirom na svoje učestale probleme s leđima trebala izbjegavati jutarnje vježbanje. Može li mi objasniti zašto, ali tako da shvatim? Može. Diskovi su spužvasti jastučići koji odvajaju 24 kralješka duž kralježnice. Tekućini u kojoj su tijekom noći slobodno plutali ujutro treba vremena da se ‘slegne a oni poslože’. Naglim ustajanjem i jutarnjim vježbanjem samo povećavam izglede da se češće viđamo.

Kako se pravilno izvodi jutarnja rutina

Kiropraktičar me zamolio da mu pokažem kako ustajem iz kreveta, ma koliko mi to čudno zvučalo. Uspravila sam se u sjedeći položaj na njegovom stolu i zamahnula nogama želeći ih spustiti na pod. Zaustavio me. Ne, objasnio je, dok ležiš, prvo se okreni na bok blizu ruba kreveta. Odupri se donjom rukom pa polako, naglasak je na polako, spusti jednu pa drugu nogu na pod. Kad si u sjedećem položaju, odupri se rukama o krevet i polako ustani. Dok navlačiš hlače, umivaš se i pereš zube, nemoj biti zgrbljena. Cipele je teško zavezati bez grbljenja pa sam počela nabavljati obuću bez vezica.

Zaista previše sjedimo

Rad za kompjutorom i gledanje televizije uobičajeni su položaji suvremenog čovjeka na koji tijelo nije evolucijski pripremljeno. Diskovi između kralješaka konstruirani su tako da se šire i skupljaju svakim našim pokretom. Učestalim sjedenjem ih zbijamo, a oni vremenom počnu gubiti svoju savitljivost. Vjerojatno se osjećate ugodno dok sjedite na stolcu, ali kralježnica tako gubi svoju prirodnu zakrivljenost, dok se leđni mišići napinju kako bi je vratili u uspravan položaj. Uz to, zgrbljena leđa i isturena brada prema kompjutorskom monitoru predstavljaju usporenu smrt za mišiće trupa. Zato, pokret!


Piše: Mihaela Batinić
Fotografije: Profimedia, Instagram

Pročitajte i...

Ovo su četiri vježbe koje biste prema Harvardovoj studiji trebali ponavljati svaki dan

Vježbe koje će usporiti proces starenja i poboljšati generalno zdravlje

Koliki je zapravo rok trajanja šminke?

Kladimo se da ste svoju maskaru trebali već odavno zamijeniti....

Korisni savjeti za treniranje ljeti

5 stvari o kojima trebate voditi računa pri vježbanju u ljetnim mjesecima

Over 50 & fabulous!

U Hollywoodu je ostalo malo žena poput Sandre Bullock, Halle Berry i Jennifer Aniston, glumica koje su prošle pedesetu, izgledaju sjajno, a pritom još uvijek mogu namignuti ili podići obrvu (sve ostale je “zamrznuo” botoks). Osim fantastičnog izgleda, ove žene imaju sjajne karijere, fajterski duh i pravo su nam vrelo inspiracije. Evo njihovog “recepta” za mladolikost…

Kako prestati dodirivati lice

Trikovi koji će vam pomoći da što manje dodirujete lice

Vrijeme je da se otarasimo ove loše navike

▲ Povratak na vrh