Ovo su četiri vježbe koje biste prema Harvardovoj studiji trebali ponavljati svaki dan

16.01.2021.

Vježbe koje će usporiti proces starenja i poboljšati generalno zdravlje

Ponekad je teško snaći se u moru fitness programa i trendova i procijeniti koje vježbe su zaista bitne, a bez kojih definitivno možemo preživjeti. Recenta studija napravljena na prestižnom sveučilištu Harvard u tome bi nam mogla biti od pomoći. Naime, znanstvenici su uspjeli definirati bazične vježbe koje bismo trebali ponavljati svaki dan neovisno o godinama, kondiciji, formi i ostalim čimbenicima, a s ciljem unaprijeđenja generalnog zdravlja i usporavanja procesa starenja. Vježbe su podijeljene u četiri različite skupine: aerobik, vježbe snage, istezanje i vježbe za ravnotežu.

Aerobik

Ako spadate među one koji već na stepenicama prvog kata hvataju dah, aerobik je nešto što pod hitno trebate uvesti u  svoju dnevnu rutinu. Osim što će napraviti čuda za vašu fleksibilnost, koordinaciju i orijentaciju, aerobik će ojačati vaše srce i pluća jer će poboljšati izdržljivost i bolje opskrbljivati vaše mišiće krvlju. Prema spomenutoj studiji preporučena tjedna doza aerobika je 150 minuta.

Vježbe snage

Vježbe poput trbušnjaka i sklekova važne su za otpor mišića kojeg prirodno gubimo s godinama. Uz to pomažu kontrolirati težinu, stimuliraju rast kostiju, unaprijeđuju držanje i ravnotežu te pomažu s bolovima u leđima i zglobovima. Za vidljive rezultate dva do tri puta tjedno uvrstite vježbe snage u svoj režim tjelovježbe.

Istezanje

Vježbe istezanja trebale bi se naći na vašem dnevnom rasporedu čak dva do tri puta, i to kako bi razvili fleksibilnost mišića i tetiva koji s godinama gube svoju elastičnost. Za svakih dva sata provedenih sjedeći ispred kompjutera trebalo bi odraditi 30-minutno istezanje. Znamo da zvuči puno, ali vjerujte Harvardovim stručnjacima kad vam kažu da ako uvrstite istezanje u svoju rutinu, primjetit ćete ogromnu razliku i osjećati se puno bolje.

Vježbe za ravnotežu

Vježbe poput tai chija ili joge pomažu nam da budemo fokusirani, otporniji na stres i da imamo bolju ravnotežu. Osim toga, poradit će na fleksibilnosti vaših zglobova i mišića nogu. Ne morate odmah početi dubiti na glavi, ali pronađite malo vremena svaki dan za  igranje s vlastitom ravnotežom.

 

Piše: Lana Harjaček

Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

Ovi neočekivani razlozi mogli bi biti uzrok bolova u leđima

Znamo da je bol u leđima globalni zdravstveni problem i najčešći razlog izostanka s posla, ali zbog toga nam nije ništa lakše kad nas ukliješti. Kako to izbjeći?

Otkrijte mračni glamur milanske vile

Villa Necchi Campiglio odiše ekscentričnim bogatstvom predratnih godina

Zašto plavuše nikad neće nadmašiti crnke

Iako stara holivudska izreka kaže da „gospoda preferiraju plavuše“, ankete otkrivaju nešto sasvim drugo: muškarci brinete doživljavaju kao atraktivnije i inteligentnije. Kad se sjetimo femme fatale „odreda“ na čelu s Avom Gardner i Elizabeth Taylor, jasno nam je o čemu pričaju

Kako prilagoditi trening menstrualnom ciklusu?

Sportske aktivnosti možete vrlo lako prilagoditi hormonalnim promjenama

Single & Fabulous watchlist: anti-romantični filmovi za sretno soliranje

Zaboravite pritiske kulture uparivanja te mitologiju proljeća kao doba zaljubljenih i provedite vrijeme s ovim filmovima koji znaju da sreća ne dolazi u paketu s romantikom, kao i da se ništa ne može mjeriti s večeri provedenom s frendicama ili u jednako fantastičnom društvu čaše vina, dobre knjige i vlastitih misli…

Strah od starenja

Davno ste odlučili dostojanstveno se prepustiti učinku vremena, ali niste ni primijetili kad ste počeli popuštati pod pritiskom okoline i zdvajati nad svojim odrazom. Jeste li svjesni razlike između vaše slike o sebi i načina na koji vas vide?

▲ Povratak na vrh