Ovo su četiri vježbe koje biste prema Harvardovoj studiji trebali ponavljati svaki dan

10.06.2020.

Vježbe koje će usporiti proces starenja i poboljšati generalno zdravlje

Ponekad je teško snaći se u moru fitness programa i trendova i procijeniti koje vježbe su zaista bitne, a bez kojih definitivno možemo preživjeti. Recenta studija napravljena na prestižnom sveučilištu Harvard u tome bi nam mogla biti od pomoći. Naime, znanstvenici su uspjeli definirati bazične vježbe koje bismo trebali ponavljati svaki dan neovisno o godinama, kondiciji, formi i ostalim čimbenicima, a s ciljem unaprijeđenja generalnog zdravlja i usporavanja procesa starenja. Vježbe su podijeljene u četiri različite skupine: aerobik, vježbe snage, istezanje i vježbe za ravnotežu.

Aerobik

Ako spadate među one koji već na stepenicama prvog kata hvataju dah, aerobik je nešto što pod hitno trebate uvesti u  svoju dnevnu rutinu. Osim što će napraviti čuda za vašu fleksibilnost, koordinaciju i orijentaciju, aerobik će ojačati vaše srce i pluća jer će poboljšati izdržljivost i bolje opskrbljivati vaše mišiće krvlju. Prema spomenutoj studiji preporučena tjedna doza aerobika je 150 minuta.

Vježbe snage

Vježbe poput trbušnjaka i sklekova važne su za otpor mišića kojeg prirodno gubimo s godinama. Uz to pomažu kontrolirati težinu, stimuliraju rast kostiju, unaprijeđuju držanje i ravnotežu te pomažu s bolovima u leđima i zglobovima. Za vidljive rezultate dva do tri puta tjedno uvrstite vježbe snage u svoj režim tjelovježbe.

Istezanje

Vježbe istezanja trebale bi se naći na vašem dnevnom rasporedu čak dva do tri puta, i to kako bi razvili fleksibilnost mišića i tetiva koji s godinama gube svoju elastičnost. Za svakih dva sata provedenih sjedeći ispred kompjutera trebalo bi odraditi 30-minutno istezanje. Znamo da zvuči puno, ali vjerujte Harvardovim stručnjacima kad vam kažu da ako uvrstite istezanje u svoju rutinu, primjetit ćete ogromnu razliku i osjećati se puno bolje.

Vježbe za ravnotežu

Vježbe poput tai chija ili joge pomažu nam da budemo fokusirani, otporniji na stres i da imamo bolju ravnotežu. Osim toga, poradit će na fleksibilnosti vaših zglobova i mišića nogu. Ne morate odmah početi dubiti na glavi, ali pronađite malo vremena svaki dan za  igranje s vlastitom ravnotežom.

 

Piše: Lana Harjaček

Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

nova serija nastala po knjizi autorice Liane Moriarty

Ako obožavate Big Little Lies imamo sjajne vijesti za vas

Jedva čekamo jedva čekamo jedva čekamo!

Znamo što ćete nositi ovog ljeta- školsku pletenicu!

Look koji nas asocira na stroge britanske internate, Gretu Thunberg i naše stare fotografije iz osnovne škole ponovno je in. Influcenerice poput Pernille Teisbaek i Kylie Jenner pletenicu ove sezone nose u baš svim prilikama, od dnevnih šetnji do večernjih izlazaka, jer doista nema praktičnije frizure za ljetne vrućine

Do super forme s Gisele Bündchen

Brazilska manekenka pokazala je svoj tipičan trening

▲ Povratak na vrh