Što se zaista događa s tijelom kada jedete noću?

24.08.2019.

Kako noćni obroci utječu na težinu i dobrobit?

U 21. stoljeću pokušavamo svjesnije pristupiti problemu viška kilograma: redovito vježbamo, klonimo se jednostavnih ugljikohidrata, trudimo se jesti više povrća i voća.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paola Cossentino (@paola_cossentino) on Jul 12, 2019 at 11:58am PDT


No, čak i oni koji religiozno paze na svoju prehranu, često sebi dopuštaju jednu malu slabost – kasnu večeru. Ali upravo ta pogreška u pažljivo osmišljenom jelovniku može postati kobna. Nije slučajno što su mnoge svjetske dijete propagirale jednu jednostavnu istinu: ne jesti poslije 18 sati.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paola Cossentino (@paola_cossentino) on Jun 26, 2019 at 5:35am PDT


Ovo pravilo nije univerzalno, ali znanstvenici su zaista dokazali da prejedanje noću dovodi do značajnog debljanja. Otkrili smo što se događa s tijelom kada jedete noću.

Zašto smo noću posebno jako gladni?

Većina varanja dijete događa se navečer. Tri su razloga za to:

1) Fiziološki – jednostavnije, nedostatak hrane tijekom dana
2) Skrivena glad – neuravnotežena prehrana tijekom dana dovodi do nedostatka hranjivih sastojaka u tijelu
3) Psihološki – kada stres pokušavamo liječiti prejedanjem

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paola Cossentino (@paola_cossentino) on May 4, 2019 at 1:04pm PDT

Kako noćni zalogaji utječu na tijelo?

Noću, u pravilu, osoba spava, tijelo se odmara i odjednom vam u želudac padne goveđi odrezak s pomfritom i salata prelivena crvenim umakom. Crijeva koja gotovo spavaju pokušavaju najbolje što mogu, ali, nažalost, nisu u stanju nositi se s takvom količinom hrane. Hrana se ne probavlja pravilno, ne apsorbira se u stijenke tankog crijeva, a u debelom crijevu je izložena patogenoj mikroflori, što dovodi do stvaranja toksina. Tijelo pati, opće zdravlje se pogoršava. Štoviše, višak ugljikohidrata noću dovodi do velikog oslobađanja inzulina, poremećena je preraspodjela šećera u jetri i masnom tkivu, a masnoća se taloži u tijelu.

Kako spriječiti noćno prejedanje?

  1. Jedite uravnotežene obroke tijekom dana, otprilike 5 puta.
  2. Pratite raznolikost prehrane i količinu proteina, masti i ugljikohidrata, makro- i mikroelemenata koje unosite.
  3. Pronađite alternativni način rješavanja stresa: večernje šetnje, sport, joga, gledanje serija (bez štetnih zalogaja), itd.

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

5 čarobnih namirnica za detoksikaciju

Zrno kamene soli svako jutro napravit će čuda za vaš organizam. A evo koje još namirnice morate uvesti u prehranu želite li izbaciti toksine, živjeti zdavije i izgledati bolje!

Kako je moguće da Penélope Cruz s 46 izgleda kao da joj je trideset?

Želimo broj njezine dermatologice, nutricionistice, psihijatra, e da, i Javierov broj također! Jer kako drugačije objasniti glumičin sjajni ten bez traga borama na pragu pedesetih i taj neodoljivi osmijeh koji nije zamrzla sveopća botoks panika od starosti

Namirnice koje će vaši mišići obožavati

Trening nije dovoljan, ovo želite na svom tanjuru

Početničke pogreške pri skidanju kilograma

Ako se želite vratiti u formu ovo su stvari na koje morate pripaziti

▲ Povratak na vrh