Alkohol pa spavanje? Ne, ako slijedite 5 ključnih koraka za kvalitetniji san

26.03.2021.

Ako noću ležite budni i ne možete zaspati, nastavite čitati

Ukoliko se noću prevrćete u krevetu, budite i ne možete ponovno zaspati, niste jedini. Svakodnevni stresovi, ali i neke navike koje možda ne doživljavamo kao nezdrave negativno utječu na kvalitetu sna, a mi smo izdvojili pet koje već danas možete pokušati promijeniti kako bi dugoročno bili odmorniji.

Bez jela prije spavanja i ponoćnih snackova

Čini se da ovo već i vrapci znaju, no nekih se navika teško riješiti. Osobito ako večeramo ranije, pa oko 22h ponovno malo ogladnimo ili grickamo kokice uz omiljenu seriju. No hrana, osobito ugljikohidrati, premda u prvi mah mogu djelovati sedativno, negativno utječu na san. Aktiviraju metabolizam, organizam se zagrije dok probavlja, umjesto da se temperatura spusti kako bi se tijelo pripremilo na spavanje. Stoga je najbolje što možemo napraviti za sebe – jesti nekoliko sati prije spavanja (i zaboraviti na čips pred TV-om).

Zaboravite na alkohol i kofein pred spavanje

Ona čaša vina baš opušta, malo vam se i prispavalo, ali onda se, svjesno ili ne, tijekom noći budite, suha su vam usta, morate popiti vode, pa WC, pa… Alkohol može utjecati na REM fazu sna i buđenje tijekom noći, a takav nekvalitetan san može pridonijeti emocionalnoj osjetljivosti i razdražljivosti sljedećeg dana (kao kod mamurluka). Kofein koji se nalazi u kavi, tamnim čaju i energetskim pićima treba 5-7 sati da izađe iz organizma, pa u omiljenoj kavi radije uživajte ranije tijekom dana, a prije spavanja popijte šalicu biljnog čaja, od kamilice, matičnjaka, lavande ili valerijane.

Volite zaspati na kauču?

Počeli ste gledati seriju, ali vas je san ‘prevario’, a reklame probudile i sada ležite u krevetu i san vam ne dolazi na oči. Poznato? Nažalost, iako je ‘nap’ na kauču najslađi, kada se kasnije probudimo i prošećemo do kreveta, organizam je razbuđen i teško da ćemo ponovno tako slatko zaspati. Uostalom, stručnjaci se slažu da ne bismo smjeli gledati u ekrane barem sat vremena prije spavanja – pročitajte sljedeću točku.

Ugasite mobitel i TV

Ako prije spavanja gledamo vijesti, društvene mreže i općenito sadržaj koji nas zanima, to će naš mozak procesuirati i nakon što ugasimo mobitel. Najmanje jedan sat prije spavanja moramo svom organizmu dati mogućnost da se opusti, što znači – ugasite sve ekrane. A kao da to nije dovoljan razlog, plava svjetlost ekrana može negativno utjecati na vid i ubrzati starenje kože. Prije spavanja preporučamo meditaciju i opuštanje.

Pročistite prostoriju u kojoj spavate

Uklonite elektroničke uređaje iz spavaće sobe, provjetrite i pospremite. Uredan i lagano svjež prostor opušta i pomoći će vam da lakše zaspite. A za što čišći zrak ukrasite sobu nekom biljkom koja pročišćava prostor, poput Spatifiluma.

Piše: K.S.

Foto: Profimedia

Pročitajte i...

Kako naučiti zaspati u roku od minute?

4 savjeta specijalista protiv nesanice

Zašto sanjamo više i intenzivnije tijekom izolacije?

Posljednjih mjesec dana sanjamo sulude živopisne snove – što kažu stručnjaci?

Zašto biste trebale planirati odlazak u krevet uvijek u isto vrijeme?

Kako jasan obrazac spavanja poboljšava zdravlje?

7 kućnih biljaka za bolji san

Čiji listovi čiste zrak, a čiji miris će nas uspavati?

▲ Povratak na vrh