Kako riješiti problem nesanice?

08.05.2015.

Provjerite činite li baš sve što je u vašoj moći da prizovete san na oči

Stručnjaci se slažu da je za optimalno funkcioniranje poželjno minimalno sedam sati sna. Za zdravlje je neobično važno da ne pretjerujemo ni u jednom smjeru. Kao što nije preporučljivo spavati kraće od pet, nepoželjnim se smatra i spavanje duže od devet sati.

(Koji je vaš tip gladi?)

Kvaliteta sna ovisi i o brzini kojom zaspimo. Idealno je ako nam to uspije za manje od pola sata, a poželjno je i da se ne budimo tijekom noći, iako je jedno buđenje prihvatljivo. O kvaliteti sna svjedoči i podatak budimo li se na zvuk budilice ili sat prije.

Onima koji rade noću savjetuje se da svaki dan odlaze spavati u isto doba. Čak i u tom slučaju možemo se okoristiti obnavljajućim blagodatima sna. Organizmu se najteže prilagoditi na promjenjivo radno vrijeme osoba koje naizmjence rade nekoliko puta tijekom tjedna danju i noću.

(Izdajnički znakovi starenja)

 

Za bolji san:

  • Potpuno zamračite spavaću sobu.
  • Nemojte konzumirati kofein nakon 14 sati.
  • Temperatura u spavaćoj sobi ne bi smjela biti viša od 19°C. Tijelo se treba lagano rashladiti kako bi lakše utonulo u san.
  • Isključite sve monitore (na televizoru, kompjutoru, mobitelu, tabletu…) jedan sat prije odlaska na spavanje. Oni emitiraju plavu svjetlost donekle sličnu danjem svjetlu, čime usporavaju proizvodnju melatonina, hormona sna.
  • Parfumirajte spavaću sobu koktelom umirujućih esencijalnih ulja, s naglaskom na lavandi, ili ih nanesite na posteljinu 15-ak minuta prije odlaska na spavanje.
  • Uz pomoć biljne tablete za spavanje smanjit ćete psihofizičku napetost zbog čega ćete lakše zaspati i poboljšati kvalitetu sna.
  • Popijte svoj opuštajući čaj za „laku noć“ na bazi lipe, kamilice, matičnjaka, valerijane ili verbene u koji možete dodati malo cimeta.
  • Svaki put liježite i budite se u isto doba, čak i vikendom. Imate samo jedan biološki sat, koji ne čini razliku između vašeg radnog i neradnog dana. Cilj je da sinkronizirate svoj dnevni i noćni ritam. Vikend-promjene u tjednoj svakodnevici između vašeg lijeganja i buđenja mogu „zbuniti“ vaš metabolizam koliko i jet-lag. Zato izbjegavajte izležavanje tijekom vikenda.
  • Ritam spavanja i buđenja najlakše ćete uskladiti ako legnete osam sati prije nego što se trebate probuditi. Ovisno o tome treba li vam ujutro manje od 15 minuta ili više od pola sata da se probudite, tome prilagodite „satnicu“ sljedećeg odlaska na počinak. Ako ste i sljedeće jutro još uvijek umorni, otiđite na počinak sat ranije.

Foto: Profimedia
Tekst: Mihaela Batinić

Pročitajte i...

Kako naučiti zaspati u roku od minute?

4 savjeta specijalista protiv nesanice

Strah od starenja

Davno ste odlučili dostojanstveno se prepustiti učinku vremena, ali niste ni primijetili kad ste počeli popuštati pod pritiskom okoline i zdvajati nad svojim odrazom. Jeste li svjesni razlike između vaše slike o sebi i načina na koji vas vide?

Radiofrekvencijom konzervirajte mladenačku ljepotu

Sve što trebate znati o najnovijem tretmanu pomlađivanja kože lica

14 odličnih anti-age dnevnih krema sa zaštitnim faktorom

Formule koje će zrelu kožu zaštititi od sunca i vanjskih utjecaja

15 učinkovitih anti-age seruma

Lijepa i mladolika koža u svakom trenu

▲ Povratak na vrh