Zašto biste trebale planirati odlazak u krevet uvijek u isto vrijeme?

28.07.2019.

Kako jasan obrazac spavanja poboljšava zdravlje?

Svi znaju da je san dobar za zdravlje, a u njemu morate provesti najmanje sedam ili osam sati dnevno. Međutim, ovaj luksuz nije dostupan svima: nekome zbog vječnog nedostatka vremena, nekome zbog ljubavi prema internetu. Postoje protivnici sna koji smatraju da je to gubitak vremena te da se odmore i od 2-3 sata sna.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @pani_kin on

Vještinu odlaska u krevet na vrijeme, učimo od djetinjstva – svi roditelji znaju da, odlazeći u krevet po rasporedu, djeca poboljšavaju svoje zdravlje. Čudno je da kad djeca odrastu, nemilosrdno se odreknu te navike. Pitamo se zašto? Kada i zašto odrasli odlučuju da nemaju potrebu za odlaskom u krevet uvijek u isto vrijeme? Gubi li spavanje s godinama svoje značenje? Ili su ljudi uporni u ignoriranju signala koje šalje njihovo tijelo, kao što su zijevanje i kapaka koje se sklapaju?

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VESPER (@vesperny) on

Jasno je da, ako imate nesanicu, ne možete zaspati samo tako, ali ako možete i želite, zašto ne spavati? Um je nerazumljiv. Mnogi ljudi misle da se nagomilani umor može kompenzirati u bilo kojem trenutku. Danas ćemo raditi (ili se zabavljati), a sutra ćemo odspavati. Ali to ne ide tako. Redovito vrijeme spavanja nije samo ugodna navika, već i ozbiljan posao za budućnost, koji štiti tijelo od bolesti i psihičkih poremećaja.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VESPER (@vesperny) on

 

Dobra je vijest da ljudsko tijelo voli živjeti u stabilnom ritmu i ako se možete prisiliti da odete u krevet i probudite se u isto vrijeme, vaše će se tijelo ubrzo naviknuti na takav raspored. Razmatraju se i vikendi – ako spavate dva ili tri sata duže u nedjelju, bit će teže smiriti se navečer. To ne znači da je potrebno hitno nametnuti strog režim – spavati od 21 sat do pet ujutro – iako je to upravo ono što rade zdravstveni radnici te preporučuju upravo takav pristup. Da biste razvili naviku, počnite postupno, na primjer, da u krevet idete ne kasnije od 22.30. Napredni spavači reći će da je ovo prekasno, ali izbor je vaš.

 

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

7 navika koje vas čine starijom nego što jeste

Savjeti za zdraviji i mlađi izgled

Ovi neočekivani razlozi mogli bi biti uzrok bolova u leđima

Znamo da je bol u leđima globalni zdravstveni problem i najčešći razlog izostanka s posla, ali zbog toga nam nije ništa lakše kad nas ukliješti. Kako to izbjeći?

Sami kod kuće pripremite popularne bagelse. Možete vi to

Donosimo vam sjajan recept za popularna peciva

Detoksikacija nakon Uskrsa

Donosimo vam savjete kako se vratiti u formu nakon Uskrsa

Alkohol pa spavanje? Ne, ako slijedite 5 ključnih koraka za kvalitetniji san

Ako noću ležite budni i ne možete zaspati, nastavite čitati

Provjerite trebate li baciti cijeli neseser: Koliki je zapravo rok trajanja šminke?

Kladimo se da ste svoju maskaru trebali već odavno zamijeniti....

▲ Povratak na vrh