Zašto je za naše psihičko zdravlje štetno biti “noćna ptica”?

18.02.2019.

Stručnjaci upozoravaju

Biti ‘noćna ptica’ zna biti dosta neugodno kada se morate ustati kako bi krenuli na posao nakon što ste skoro cijelu noć bili budni. Osim što biti budan tijekom noći očigledno utječe na više od našeg unutarnjeg ritma – ima veliki utjecaj i na naše mentalno zdravlje.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lindsey Higa (@pineappleice) on

 

Prema novoj studiji objavljenoj u časopisu Nature Communications, ljudi koji prirodno rano ustaju rjeđe će imati probleme s mentalnim zdravljem nego oni koji kasno idu u krevet i kraće spavaju.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lindsey Higa (@pineappleice) on

 

Rezultati istraživanja su otkrili očitu uzročno-posljedičnu vezu između noćnih ptica i sklonosti depresiji, tjeskobi i shizofreniji – među večernjim tipovima osoba 10% vjerojatnije je da će se razviti potonja stanja.

“Eksperimentirajte sa svojom produktivnošću i brzinom izvedbe i prilagodite svoj vremenski raspored tome”, rekla je psihologinja za san Hope Bastine za Cosmopolitan UK. “Nađite ritam, raspored i način života koji vam zaista odgovara kako bi se osjećali u skladu sa samim sobom.”

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram/Jurgen Teller archive

Pročitajte i...

Naomi Osaka otvoreno progovorila o depresiji

Jedna od najboljih teinsačica na svijetu povlači se iz aktualnog Roland Garrosa kako bi se posvetila mentalnom zdravlju

Naša koža je veliki emotivac

Sigurno ste primijetili da se intenzivna i promjenjiva raspoloženja odražavaju na epidermi, što su fenomeni koje istražuju psihodermatologija i neurokozmetika

Alkohol pa spavanje? Ne, ako slijedite 5 ključnih koraka za kvalitetniji san

Ako noću ležite budni i ne možete zaspati, nastavite čitati

Self-care počinje iznutra: BIPA pokreće kampanju #PrekrasnaIznutra o važnosti mentalnog zdravlja

Različiti aspekti mentalnog zdravlja u fokusu su projekta koji će kroz cijelu godinu provoditi BIPA u suradnji udrugom „kako si?“

Instagram overload? Možda je vrijeme za detox

Kad se osjećate kao da ste se suviše zaplele u društvene mreže, raspetljajte se u nekoliko lakih poteza

▲ Povratak na vrh