Kako poboljšati imunitet? Tu su čokolada, češnjak i još pokoji ‘adut iz rukava’

19.01.2021.

Raditi na ojačavanju imunološkog sustava važnije je nego ikad, a poboljšati ga možemo u 5 koraka

Ove zime, više nego ikad prije, moramo voditi računa o našem zdravlju, a ono počinje našim imunitetom – kompleksnim sustavom koji nas štiti od bolesti i obnavlja stanice. S konstantnim negativnim vijestima, stres, nesanica i kroničan umor sastavni su dio naše svakodnevice, a ako tome dodamo i velike količine ‘comfort fooda’, dobili smo recept za krah imuniteta. Nasreću, poraditi na poboljšanju imunološkog sustava možemo uz malo truda i ustrajnosti u samo 5 koraka:

  • Snaga našeg organizma počiva na prehrani tj. počinje u crijevima. Probavni sustav ima ključnu ulogu u metaboliziranju toksina, a prehrana bogata vlaknima pozitivno utječe na mikrobiom u crijevima i pomaže u brzom prolasku toksina. U zaštiti organizma od loših bakterija i virusa pomažu i antioksidansi koje možemo pronaći u bobičastom voću i tamnoj čokoladi, zelenom čaju, jabukama, rajčici, lisnatom zelenom povrću, artičokama, grahu i ribi, a eksperimentiranje s uvođenjem novih namirnica u svakodnevni jelovnik može biti izuzetno zanimljivo. Ne smijemo zaboraviti ni češnjak, taj superfood neugodna mirisa koji dodaje odličan okus jelima te ima protuupalna svojstva, a može se konzumirati kao prehrambena namirnica, ali i putem suplemenata.

 

  • Vježbanje, mnogima mrsko, drugima omiljena aktivnost važna je stavka u izgradnji imuniteta. Već i žustrije hodanje potiče cirkulaciju leukocita ključnih u zaštiti od bolesti. Optimalno se preporuča ravnoteža između ležernijih i intenzivnijih treninga za prevenciju bolesti, a ne moramo ni spominjati da se vježbanjem podiže razina serotonina, koji pozitivno utječe na smanjenje stresa, također važnog faktora pri ojačanju imuniteta.

 

  • Kad ste se zadnji put dobro naspavali? Istraživanja su dokazala da je kvalitetan san ključan za smanjenje stresa, te potiče nastanak protuupalnih stanica koje štite naše tijelo od bolesti. Fizička aktivnost, vježbe disanja i meditacija mogu pomoći u opuštanju tijela ako vam san teško dolazi na oči.

 

  • Čaša vina na kraju napornog dana možda može proći, ali koja čašica više nikako. Alkohol je šećer, jedan od krivaca za smanjenu sposobnost organizma da proizvodi stanice koje se bore protiv bolesti. Za boostanje imuniteta potrebno je smanjiti unos alkohola, a uz svaku popijenu čašu, popijte i čašu vode.

 

  • Imunitetu možemo pomoći i konzumacijom suplemenata, poput vitamina D, vitamina C i cinka, a kako biste bili sigurni koji su vam najpotrebniji, konzultirajte se sa svojim liječnikom.

 

Piše: Kristina Stakor

Foto: Profimedia

Pročitajte i...

Anti-stres hrana: sve što morate znati o osnovnim učincima prehrane na naše psihičko zdravlje

Nutricionistička psihijatrija otkriva kako pojedine namirnice mogu pomoći u borbi protiv depresije i anksioznosti

Radi li se o slučajnoj sličnosti ili postoji stvarna veza između izgleda hrane i organa?

Mrkva u presjeku nalikuje na šarenicu, orah na mozak, grah na bubrege, no postoji li povezanost osim vizualne sličnosti?

Koji začin pomaže protiv upala, a koje su namirnice dobre za ljepotu i libido?

Ljepota i zdravlje dolaze kroz želudac! Koliko su vam poznate dobrobiti začina, napitaka i ostalih prirodnih dodataka prehrani koji nam stižu iz svih krajeva svijeta?

Čarobni prah koji želiš u svojoj prehrani

Maca prah - jedan od najzdravijih suplemenata na svijetu

Pustimo sada hladne žlice i svježe krastavce: Kako se zaista riješiti podočnjaka?

Stručnjaci otkrivaju čak osam različitih načina da vrećice ispod očiju trajno nestanu

▲ Povratak na vrh