Nova šifra vitkosti, dijeta 5:2

dijeta
03.10.2013.

Je li lagan jelovnik dva dana u tjednu ključ za postizanje dobre linije? Za sljedbenike ove britanske metode odgovor je: da!

Najnoviji hit s one strane La Manchea je dijeta naizmjeničnog posta, tj. dijeta 5:2. Metoda kojom se mršavi lako, a daje postojane rezultate postala je pravi društveni fenomen.

Dukanova dijeta koju je prije dvije godine proslavila guza Pippe Middleton za Britance je prošlost

Ona bi Britancima mogla omogućiti da žive u ljubavi sa svojim fish & chipsom, a nama da sačuvamo liniju koju smo istesali tijekom ljeta.

Način prehrane – ultrajednostavan! Dijetu 5:2 osmislila su dva znanstvenika, nutricionistica dr. Michelle Harvie i onkolog dr. Tony Howell. Namijenjena je svima onima koji vole jesti i ne žele odustati od omiljenih poslastica.

O čemu se radi?

Svi znamo kako bi trebalo držati dijetu: određeni, najčešće duži vremenski period trebalo bi jesti hranu s malo masti, redovno vježbati i nikad, ali baš nikad ne preskakati obroke. Postoji li alternativa? Čini se da postoji i zove se naizmjenični post. Prema ovom načinu prehrane, trebalo bi drastično smanjiti količinu hrane koju unosite, ali samo na kratke vremenske intervale.

Pacijenti koji su se tijekom tri mjeseca pridržavali režima 5:2 u prosjeku su izgubili četiri kilograma

Dijeta 5:2 nije proistekla iz neprovjerenih teorija, već je rezultat ozbiljnog istraživanja započetog 2006. godine na institutu Genesis Breast Cancer Prevention u Manchesteru.

U kakvoj su vezi rak dojke i dijeta za mršavljenje? Ova bolest, na koju utječe više faktora, između ostalog je povezana i s viškom kilograma.

Upravo je to bio motiv Michelle Harvie i Tonyju Howellu da pronađu idealan režim prehrane, metodu koja će omogućiti lako gubljenje kilograma, bez nervoze i jo-jo efekta, a koju pacijenti mogu pratiti sa zadovoljstvom. Njihov zaključak je da bi trebalo smjenjivati dane tijekom kojih se normalno jede s danima umjerenog posta.

„Odavno je poznato da kalorijski unos treba umanjiti za 25% da bi organizam počeo trošiti rezerve masti. Novo je otkriće da je efikasnije drastično smanjiti broj unesenih kalorija samo dva dana tjedno (u vrijednosti od 25% cjelokupnog tjednog kalorijskog unosa) nego umanjiti unos hrane za 25% svih sedam dana pojedinačno“, objašnjava dr. Harvie.

Držati strogu dijetu dva puta po 24 sata nedjeljno može biti ključ uspjeha. Nakon tri mjeseca, pacijenti koji su se pridržavali režima 5:2 u prosjeku su izgubili četiri kilograma, u usporedbi s 2,2 kg, koliko su izgubili oni na klasičnom program reducirane prehrane.

Kako djeluje?

Ova dijeta funkcionira po sljedećem principu: dva odvojena dana tjedno, tijekom 24 sata trebalo bi postiti, tj. znatno ograničiti unos hrane. Ženama je dopušteno 500 kcal, a muškarcima 600 kcal dnevno.

Preporučuje se da to budu oni dani tijekom kojih nećete biti previše zauzeti i tijekom kojih vas ne očekuje veći intelektualni napor. Mnogi biraju ponedjeljak i četvrtak kako bi tjedan započeli zdravo, a vikendom neometano uživali.

Tijekom tih dana zabranjeni su: kruh, žitarice, škrob, mahunarke, loše masti, šećer, a potenciraju se sirovo i kuhano povrće, proizvodi od djelomično obranog mlijeka i proteini, dopunjeni s malo koštunjavog voća.

Prijedlog

Doručak: zeleni čaj + mlijeko
kuhano jaje
Ručak: varivo od povrća, sirovo
povrće (začinjeno jušnom žlicom ulja od uljane repice i limunom), jogurt
Užina: jabuka + šaka badema ili
lješnjaka, čaj ili kava s mlijekom
Večera: krem-varivo od povrća (gaspacho), riba, povrće, čaj bez kofeina

Zašto nam se sviđa?

1. Dobra je za zdravlje. Tijekom posta u organizmu se odvijaju posebne biološke reakcije. Kada je pažljivo kontroliran i u zdravim okvirima, post dovodi do povoljnih reakcija na neurohormonalnom planu i poboljšava biološke markere. Smanjuje nivo inzulina, leptina, šećera, kolesterola u krvi i arterijski pritisak te istodobno povećava kapacitete za detoksikaciju. Ukratko, pružite svom tijelu kratki predah kako bi bolje funkcioniralo.

2. Ne iscrpljuje. Teško vam je tjednima živjeti na sirovom povrću i nemasnom mesu? Međutim, kontrolirati se 48 sati nešto je što svi možemo izdržati.

3. Ne utječe na društveni život. Uz tradicionalne dijete brzo ćete postati ona osoba koja mjeri svaki zalogaj i koju nitko ne može smisliti, a 5:2 sve to mijenja jer ćete postiti kad vam odgovara. Brunch za vikend, roštilji, večere… ničega se ne odričete, već ste, na radost svojih prijatelja, potpuno prilagodljivi. Što je najvažnije, „otkrit ćete da dva tjedna pauze koje ste opušteno proveli na odmoru neće upropastiti sav prethodni trud“, kaže dr. Michelle Harvie.

4. Diže moral. Ne samo to što rezultati postaju vidljivi oko trećeg tjedna dijete već i to što nema nervoze i gladi, čini da se ove dijete lako pridržavamo. Gubitak kilograma + više energije = veće samopouzdanje. Vitkiji i sigurniji u sebe, to je dobitna kombinacija!

5. Odlična je za siluetu. Jedna od brojnih prednosti dijete 5:2 je ta što ne dovodi do gubitka mišićne mase, što je posebno važno za sagorijevanje masti. Mišić ima manju zapremninu od masnog tkiva, što znači da vaga nije objektivno mjerilo toga kako izgledamo.

6. Zdrav odnos prema hrani. Sljedbenici dijete 5:2 složno tvrde kako im ona omogućava da vrate pravu mjeru kad je u pitanju bilo koji osjećaj, uključujući i glad. Podsvjesno se manje jede i onim danima kada se ne posti i tako ponovno otkriva radost uživanja u hrani bez prejedanja.

7. Potpuno zadovoljstvo. Nakon desetljeća odricanja i frustracija zaživjela je ideja da i minimum zadovoljstva vodi do skladnog odnosa s hranom. Red čokolade? Dopušteno. Sir dva do tri puta tjedno? Isto. Sladoled ili palačinka? Zašto ne!?

8. Minimum vježbe. Iako je ovaj režim ishrane djelotvoran, ipak nije magičan! Da bi se bilo u formi, treba biti u pokretu. Ovo još više vrijedi za organizam koji je u fazi detoksikacije. Nema potrebe trenirati kao da se spremate za maraton. Pola sata brze šetnje ili vožnje biciklom svakog dana ubrzava topljenje kilograma, pospješuje izbacivanje toksina i regulira apetit.

9. Jednostavno na duge staze. A što poslije? Kako ne biste vratili izgubljene kilograme, dovoljno je postiti kao za vrijeme dijete jedan dan tjedno, ili dva spojena dana u dva tjedna. To je vrlo lako izvedivo. Mnogi poklonici ove metode na nju gledaju kao na dugoročan način ishrane i zdravog života.

Tekst: Mirna Huhoja
Foto: Getty Images

Pročitajte i...

Adele, jesi li to ti?

Minimalno pedeset, a vjerojatno i više. Toliko je kilograma izgubila britanska pop zvijezda Adelle, koja se topi sa svakim svoji novim Instagram postom…

Vikend dijeta: što trebate znati o načinu prehrane 5:2?

Svi detalji tehnike koja jamči stabilan i vidljiv rezultat

Jeste li čuli za 16:8 dijetu?

Dijeta se sastoji od svakodnevnog posta i umjerenog uživanja u hrani

▲ Povratak na vrh