Riješite se loših navika

22.04.2014.

Odmaknite se od hladnjaka i pročitajte naše savjete

Bez obzira jeste li ljubiteljica kelja, poklonica detoks dijeta ili izbjegavate gluten, svi smo, svatko na svoj način, svjesni stvari koje unosimo u tijelo. S druge strane, svi imamo poroke. Neki od nas obožavaju slatke stvari dok drugi ne mogu odoljeti slanim grickalicama, a bez obzira koja je vaša slabost, znamo da joj nije lako odoljeti. Američko izdanje magazina Elle razgovaralo je s nutricionisticom Arielle Fierman uz čije jednostavne savjete prehranu možete držati pod kontrolom.

 

 Jedete prebrzo

prebrzo

 

Kad spustite vilicu, shvatite da vaša prijateljica još nije ni taknula prilog. Ovo ne znači da se hranite nezdravo već toliko žurite da pojedete previše, pa evo savjeta kako usporiti.

Zahvalite se

Neki se ljudi prije jela pomole ali ako to nije vaš stil, predlažemo da duboko udahnete i kažete “hvala” bez obzira radi li se o užini ili večeri u pet slijedova.

Nek’ se topi

“Zamislite da imate mali komadić najfinije čokolade. U njoj nećete uživati ako je samo progutate zato zatvorite oči i pustite da se topi u vašim ustima”, savjetovala je Fierman.

Budite prisutni

Multi-tasking je korisna vještina u drugim segmentima vašeg života ali kad ručate ne provjeravajte mailove i nove postove na Instagramu.

 

 Jedete previše

Jedete previše

 

Ponovno unosite više kalorija nego što vam je potrebno ali ovaj put u pitanju nije brzina, a iako vam vaš želudac govori da je pun vi bi bar još jedan zalogaj.

Žvačite

Ako svaki zalogaj prožvačete 15-30 puta, možete detoksicirati tijelo, izgubiti kile i vježbati kontrolu porcija.

Ponesite doma

Obroci u restoranima često su preveliki pa je pametno dio podijeliti s prijateljem ili zamoliti da vam spakiraju za van.

Večera sa stilom

Čak i ako obrok pripremate samo za sebe, postavite lijepi tanjur i poslužite čašu vina. Nakon stresnog dana večera uz svijeće pomaže vam opustiti se.

 

 Obožavateljica slatkiša

Obožavateljica slatkiša

 

Jednostavno si ne možete pomoći i čokoladica je sastavni dio vaše košarice u supermarketu. Jeste li znale da što više jedete šećer, to više i žudite za slatkim?

Pijte vodu

Ponekad je želja za slatkim jedan od znakova dehidracije, pa umjesto za Snickersom, posegnite za čašom vode.

Ugljikohidrati su ok

Ako doručku dodate složene ugljikohidrate poput žitarica, pomoći će vam održati razinu šećera tijekom dana. Prirodno slatko povrće poput mrkve je također dobar izbor.

Počastite se nečim drugim

Često je želja za slatkim posljedica vaših misli i emocija što znači da možda trebate nešto slatko u životu, a ne u želucu. Vesela manikura, razgovor s optimističnom frendicom, solo plesni party uz najdraže hitove?

 

 Ponoćno prejedanje

ponoćno prejedanje

 

Gledate film na kauču i odjednom kopate po frižideru tražeći nešto… Bilo što.

Ne zaboravljajte

Imate puno obaveza ali bez obzira na pretrpan raspored, morate jesti. Fierman preporučuje srednji doručak, veliki ručak, malu večeru i nekoliko zdravih snackova između obroka.

Ispitajte motive

Kad se usred noći nađete ispred frižidera, razmislite da li ste zaista gladni. Ponekad želite hranu koja će vas utješiti jer ste tužni ili usamljeni, a rješenje za takve probleme ne nalazi se u kuhinji.

Vrijeme večere

Fierman preporučuje da večerate dva ili tri sata prije spavanja, a ako nakon svega i dalje želite nešto pojesti usred noći, uzmite biljni čaj poput kamilice s bademovim mlijekom.

 

 Volite grickati

Volite grickati

 

Trebate nešto slano ili vam je samo dosadno – bez obzira na razloge uz ove savjete biti će lakše prestati.

Sjednite

Kad jedete, maknite mobitel i sjedite makar ste uzeli samo vrećicu lješnjaka jer ćete više pojesti ako stojite ispred frižidera ili pričate na telefon.

Ne jedite iz vrećice

Makar grickate nešto zdravo poput mrkvi, izvadite ih iz vrećice ili kutije i uvijek stavite hranu na tanjur ili u malu zdjelicu da vidite što unosite u organizam.

Provjerite stražnji dio

“Možda ćete čak promijeniti mišljenje… Vrećica s čipsom po serviranju preporuča samo 5 komadića??”, dodala je nutricionistica.

 

 Yo-yo dijeta

yoyo

 

Pratite najnovije trendove u svijetu dijeta, ali još ne znate da ćete uz strogu dijetu izgubite kilograme ali samo privremeno. Mijenjati morate stil života.

Poštujte pravilo 80/20

“U 80% slučajeva njegujte tijelo kvalitetnom hranom, s puno vode, cjelovitim žitaricama i proteinima. Ostatak vremena od 20% dopušta vam da uživate u onome što volite”, izjavila je Fierman.

Mislite na svoje tijelo

Kaotične prehrambene navike vam štete i zato zapamtite da metabolizam možete restartirati zdravim navikama i konzumiranjem fine hrane prepune vitamina i vlakna.

Krajnosti nisu ok

Žene često danima ‘čiste’ tijelo sokovima i onda se vrate na još gori režim koji uglavnom uključuje jeftine burgere, što je pravi šok za vaš organizam.

Foto: Profimedia

Pročitajte i...

Osjećaj kojeg se nemoguće riješiti - krivnja

Dorađujemo je svakog sata i dana i uvijek nađemo način za predbacivanje i kažnjavanje - sebe same!

Beauty tajne: ovo eterično ulje sastavni je dio skincare režima Meghan Markle

Omiljeno rješenje bivše vojvotkinje u borbi protiv akni

Savršeno ljetno osvježenje: veganski sladoled!

Svako ljeto iznova zavirimo u kuharicu gastro blogerica Virpi Mikkonen i Tuulie Talvio, posvećenu najfinijim slasticama bez rafiniranih šećera i glutena!

Strah od starenja

Davno ste odlučili dostojanstveno se prepustiti učinku vremena, ali niste ni primijetili kad ste počeli popuštati pod pritiskom okoline i zdvajati nad svojim odrazom. Jeste li svjesni razlike između vaše slike o sebi i načina na koji vas vide?

5 čarobnih namirnica za detoksikaciju

Zrno kamene soli svako jutro napravit će čuda za vaš organizam. A evo koje još namirnice morate uvesti u prehranu želite li izbaciti toksine, živjeti zdavije i izgledati bolje!

10 najgorih beauty savjeta ikad!

Ove savjete nikad nemojte poslušati

▲ Povratak na vrh