Trčanje zimi? Zašto ne!

24.11.2019.

Vanja Knežević otkriva čari zimskog trčanja

Čim se temperature malo spuste, vrijeme postane sivo, hladno i kišno većina trkača izgubi volju za boravkom u prirodi. Tenisice se spremaju u ormar i čeka se proljeće. Sportske aktivnosti zimi jednako su važne kao i tijekom ostatka godine, a u samo pola sata trčanja možemo potrošiti do 500 kalorija! Zato nema smisla ostati doma jer, ako se pravilno odjenemo, možemo nastaviti s najpopularnijom kardio vježbom i za vrijeme zimskih mjeseci! To najbolje zna Vanja Knežević, strastvena trkačica koju na instagramu možemo pronaći pod imenom fitblogerica.

  1. Ti trčiš gotovo svaki dan, zima ti ne smeta?

Možda će netko pomisliti da nije zdravo trčati na hladnom vremenu i da možeš dobiti upalu pluća, ali to je mit. Prehlade, bronhitise i gripu uzrokuju virusi i bakterije koji vole zatvorene tople prostore tako da boravkom na otvorenom možeš čak izbjeći bolovanje. Ovo je treća zima koju ja planiram aktivno provesti na otvorenom bila kiša, snijeg i/ili temperatura u minusu i moram priznati da nikada nisam bila zdravija.

  1. A što je s odjećom, kako se obući za niže temperature?

Obično kažu ne postoji loše vrijeme samo loša odjeća (i obuća). Kada je u pitanju odabir odjeće i obuće za zimsko trčanje pravilo je da to bude slojevito, ni previše ni premalo. Na temperaturi oko 12°C se još obično trči u kratkim rukavima, a ako je vjetrovito, preko može ići tanka jakna otporna na vjetar. Duge rukave oblačim tek kada temperatura bude ispod 10°C. Zaboravi na pamuk za trčanje jer on se natopi znojem, ohladi i takav hladan i mokar ostane na koži. Najbolje da uzmeš odjeću s funkcionalnim materijalima namjenjenim baš za trčanje. Po najhladnijem vremenu će ti trebati zimske tajice, uska majica (tzv. base layer), zatim zimska majica dugih rukava (brendovi obično nude posebne zimske materijale), vodonepropusna jakna otporna na vjetar, rukavice, kapa i buff (marama koju možeš staviti preko usta). Uz to naravno ti trebaju tenisice i zimske čarape. Nakon treninga se što prije presvuci, čak i ako to znači da ćeš nositi rezervnu odjeću i presvlačiti se u autu.

  1. Još neki posebni savjet?

Ako ideš trčati po danu obavezno nanesi kremu za lice s UV zaštitom jer su štetne sunčeve UV zrake jednako jake i ljeti i zimi neovisno o snijegu i oblacima. Znamo da je sunce najveći uzročnik oštećenja kože i pojave bora tako da nikada nemoj preskočiti nanošenje kreme s adekvatnom zaštitom.

U proljeće počinje nova sezona utrka i sada je pravo vrijeme da se odlučite za svoju prvu proljetnu utrku. Možda se još nikada u tome niste okušale, ali planiranje utrke osigurat će da ne odustanete od treninga na prvi snijeg. A to će vam pomoći da ostanete motivirane i redovno ideš trčite cijelu zimu.

Zimsko trčanje zaista ima svoje čari. Nema ništa ljepše nego zavući se u neki park ili šumu kada padne snijeg i probuditi dijete u sebi.

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije: Tomislav Šilovinac

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh