Vježbam, a ne mršavim! Zašto?

20.08.2013.

Sve dok vježbate kako biste poboljšali kvalitetu života, usput ćete i smršavjeti. U svim ostalim slučajevima - brzo ćete odustati

„Kao što nam je svakodnevni život nezamisliv bez pranja zubi i tuširanja, i vježbanje treba postati sastavni dio naše mentalne i fizičke higijene. Makar vježbali samo 15 minuta“, smatra koordinatorica grupnih programa u jednom od najvećih zagrebačkih fitnes-centara Vita Core Gym i Adidasova ambasadorica Marija Andrijašević.

‘Svi dođu vježbati zbog izgleda, ali oni koji u tome ustraju otkriju sasvim novi svijet bez kojeg im život postane nezamisliv. Recimo, žene koje redovito odlaze na satove plesa prvenstveno uživaju u tome, a usput gube i kilograme. Motivacija je presudna!’ kaže Marija.

Ona vježba otkad zna za sebe. Plijeni pažnju zaraznom vedrinom koliko i vedrim bojama najnovije Adidasove trenirke i bijelim tenisicama ukrašenim „pravim“ krilima s dizajnerskim potpisom Jeremyja Scotta. Nedavno se vratila iz Rio de Janeira s Adidasove trening akademije prepuna dojmova o novim trendovima u fitnesu.

Vježbanje kao „suvremeni korzet“?

Istraživanja američkih motivacijskih psihologa pokazuju da većina žena odluči vježbati iz pogrešnih razloga. One koje to čine samo kako bi smršavjele, odustanu čim otkriju da presporo gube kilograme.

Pshilozi smatraju da većina žena odluči vježbati iz pogrešnih razloga. Zato brzo i odustajemo!

Ako vježbanje doživljavamo kao vrstu kazne zbog toga što smo se udebljale, logično je da fitnesu pristupamo s toliko nelagode, kao svojevrsnom „suvremenom korzetu“.

„Smisao vježbanja je mijenjanje čitavog mentalnog sklopa. Ljudi su uglavnom neinformirani, ali mršavljenje počinje za stolom. U procesu gubljenja kilograma čak 70% ovisi o pravilnoj prehrani, a samo 30% o fizičkoj aktivnosti“, kaže Marija. Kako je po vokaciji diplomirani inženjer nutricionizma, polaznice njenih fitnes-treninga stalno je ispituju što bi trebale jesti.

Što je pravi smisao dijete?

„Žene smatraju da su na dijeti ako uopće ne jedu ugljikohidrate, a zapravo se izgladnjuju. Dok je pravi smisao i prijevod riječi ‘dijeta’ birati ono što jedeš. Potrebna su tri tjedna kontinuiranog vježbanja da bi organizam uopće počeo sagorijevati masti.

Kad počnete vježbati, uvodite jednu po jednu promjenu, a ne sve odjednom

Zato mora postojati ravnoteža između svih faktora, od prehrane do tjelesne aktivnosti“, upozorava iznimno energična i svestrana 36-godišnjakinja koja podučava fitnes već 15 godina. Marija je zato usput odlučila završiti i višu trenersku školu na Kineziološkom fakultetu.

„Pretili ljudi koji misle da će smršavjeti samo vježbanjem, zapravo očekuju čudesa jer imaju nerealna očekivanja. Kad počnete vježbati, uvodite jednu po jednu promjenu, a ne sve odjednom. I nemojte se obeshrabriti ako vaga pokaže da ne gubite kilograme. To samo znači da su mišići postali prokrvljeniji i da im se volumen povećao.“

Povratak osnovama

Kad ne znate što biste vježbali i u kojoj biste vrsti aktivnosti mogli ustrajati, procesu izbora pristupite kroz igru, poput djeteta. Eksperimentirajte s različitim vrstama fizičke aktivnosti i bez žurbe otkrijte što vam najviše odgovara.

„Pritom nemojte čekati da vam se pridruži prijateljica. Dođite sami i socijalizirat ćete se na treninzima“, kaže Marija i dodaje da u njihovom centru postoji čak 27 različitih fitnes programa.

„Ako ispočetka i ne budete mršavjeli očekivanom brzinom, nemojte biti opsjednute samo onim što ‘ne valja’. Osluhnete li svoj organizam, otkrit ćete da ste bolje volje i puni samopouzdanja, da ste izdržljiviji i utegnutiji, da vas toliko često ne bole leđa ili glava…“

U svakom slučaju izbjegavajte pristup „sve ili ništa“ jer ćete sigurno odustati. Cilj je da vam bude žao što ste propustili trening, a ne da osjećate grižnju savjesti.

„Prilikom izbora vrste aktivnosti koja će biti po vašoj mjeri nemojte se povoditi trendovima u fitnesu“, naglašava Marija. „Prema najnovijim spoznajama iz vrhunskog sporta koje se primjenjuju i na rekreativce najvažnije je postaviti dobre osnove. Tek kad ih zaista usvojite, vježbanje će postati sastavni dio vašeg životnog stila. Nažalost, ljudi najčešće počnu trčati prije nego što nauče hodati“, slikovita je Marija.

„Obično se savjetuje da se vježba dva-tri puta tjedno, iako je četiri puta idealna mjera“, smatra Marija. Dodaje da je toga svjesno 30-ak posto polaznica njenih fitnes-programa koje su, zanimljivo, mahom zaposlene žene i majke.

Tekst: Mihaela Batinić
Foto: Getty Images

Pročitajte i...

Adele, jesi li to ti?

Minimalno pedeset, a vjerojatno i više. Toliko je kilograma izgubila britanska pop zvijezda Adelle, koja se topi sa svakim svoji novim Instagram postom…

Kako prilagoditi trening menstrualnom ciklusu?

Sportske aktivnosti možete vrlo lako prilagoditi hormonalnim promjenama

Znate li koji stil yoge izabrati za sebe?

Donosimo kratki vodič za sve buduće vježbače najpopularnijeg treninga na svijetu

Znate li zapravo razliku između joge i pilatesa?

Instruktorica pilatesa Laura Schauperl objasnila nam je koji trening odabrati

Trčanje zimi? Zašto ne!

Vanja Knežević otkriva čari zimskog trčanja

▲ Povratak na vrh