Vježbe za bolna leđa – učinkovitije od lijekova!

18.01.2017.

Sve veći broj studija pokazuje da vježbanje - unatoč bolnim leđima - ne samo da je dopušteno već može poboljšati zdravlje i umanjiti bol

Mnogi koji su iskusili kroničnu bol u leđima probali su sve: od lijekova, masaže, kiropraktike… No, rezultati su obično kratkotrajni.
Iznenađujuće, nekoliko novijih istraživanja sugerira da bi većina ljudi koja pati od ovog problema trebala pokušati s vježbama koje učvršćuju leđne mišiće. Iako će u početku takva praksa najvjerojatnije povećati bol, dugoročno će olakšati tegobe.

Studija provedena na Sveučilištu Cornell u New Yorku pokazala je da pacijenti s ozljeđenim diskom koji su izvodili posebno kreirane vježbe za leđa osjećali jaču bol tijekom prva tri tjedna vježbanja, za razliku od kontrolne grupe koja je pila samo lijekove.

No, dugoročno, točnije nakon godinu dana, njihova s bol umanjila za polovicu, dok se kod druge grupe ona smanjila samo za 30 posto.

Uvijek pod nadzorom liječnika
Naravno, i prije se savjetovala vježba kod bolova u leđima. No, napominjalo se da s njom treba prestati ako osjetite bol. Sada liječnici savjetuju da nastavite čak i ako vas boli. Naime, oni smatraju da kod učestalih bolova mišići brzo oslabe i atrofiraju jer ih izbjegavamo koristiti. Stoga je normalno da nešto što dugo nije bilo aktivno, jednom kada se počne kretati, uzrokuje napetost i bolove. Naravno, ako se javi oštra bol, upravo onakva kakvu pokušavate izliječiti nešto činite krivo. Stoga vježbanje uvijek mora biti pod nadzorom stručnjaka.

Veći intenzitet vježbi, manja bol

Znanstvenici još nisu sigurni na koji način tjelovježba olakšava bol, no rezultati se ne mogu zanemariti. Samo na medicinskom fakultetu na Harvardu 2000 pacijenata godišnje koji prolaze rehabilitaciju dokazuje istinitost tih pretpostavki.

Naime većina koja je vježbala, čak i ako su pritom osjetili bol, s vremenom su mogli povećati intenzitet vježbi, a bol im se istodobno smanjivala.

 

N. Petan

Fotografija Profimedia

Pročitajte i...

Kako prilagoditi trening menstrualnom ciklusu?

Sportske aktivnosti možete vrlo lako prilagoditi hormonalnim promjenama

Znate li koji stil yoge izabrati za sebe?

Donosimo kratki vodič za sve buduće vježbače najpopularnijeg treninga na svijetu

Znate li zapravo razliku između joge i pilatesa?

Instruktorica pilatesa Laura Schauperl objasnila nam je koji trening odabrati

Trčanje zimi? Zašto ne!

Vanja Knežević otkriva čari zimskog trčanja

Kako se zaštititi od upale mišića

Zdravi načini kako ublažiti zloglasni muskulfiber

10 novih pjesama koje će vas natjerati na vježbanje

Odlična motivacija za odlazak u teretanu!

▲ Povratak na vrh