Znate li koji stil yoge izabrati za sebe?

25.01.2020.

Donosimo kratki vodič za sve buduće vježbače najpopularnijeg treninga na svijetu

Iako je yoga ukorijenjena u indijsku kulturu i tradiciju staru tisućama godina ostatak svijeta s njom se upoznao negdje početkom 20. stoljeća. Prvi yoga učitelji krenuli su putem zapada širiti znanje o ovoj drevnoj disciplini. Zainteresirani onime što su vidjeli i čuli mnogi „zapadnjaci“ putuju u Indiju, s namjerom da nauče kako prakticirati yogu i po povratku svoje znanje prenose drugima. Tako s vremenom nastaju škole i studiji diljem svijeta u kojima se podučava yoga, a broj onih koji ju prakticiraju iz dana u dan raste. Valja spomenuti kako su je popularizirale poznate osobe poput David Bowiea, Madonne i Gwyneth Paltrow.

Certificirana yoga učiteljica, Morana Mandić kaže kako svi oni koji žele “krenuti na yogu” bez obzira da li su potpuni početnici u vježbanju ili se možda bave nekom drugom vrstom tjelovježbe trebaju započeti sa satovima za početnike. “Od velike je važnosti savladati osnove poput pravilnog disanja i dobrog poravnanja u pozicijama.”, tvrdi Morana.
Ako ste odlučili otići na svoj prvi sat yoge, a niste sigurni koji stil odabrati za sebe, evo kratkog vodiča kroz stilove koji se najčešće vježbaju u yoga studijima ili fitness centrima.

ASHTANGA YOGA
Radi se o dinamičnom stilu vježbanja koji je u potpunosti utemeljen na tradiciji. Prakticira se uvijek isti zadani slijed asana (pozicija),u kojima ostajemo točno određeni broj udaha i izdaha. Osim na vođenim satovima, Ashtanga yogu možemo vježbati i individualno uz asistenciju učitelja (Mysore style).

VINYASA FLOW YOGA
Vinyasa flow dinamični je stil vježbanja yoge koji je prilagođen zapadnjačkom načinu života – moderna yoga s daškom tradicije. Za razliku od tradicionalne Ashtange, nema zadani redoslijed izvođenja asana, već se one izvode na „free style“ način najčešće uz pratnju glazbe.

YIN YOGA
Yin yoga meditativniji je stil yoge koji potječe iz kineske tradicije, a u svijetu ga je predstavio yoga učitelj Paul Grilley. Za ovaj stil karakteristično je dulje ostajanje u pozicijama, ponekad 5 ili više minuta. Za razliku od dinamičnih stilova koji zahtijevaju aktivaciju mišića, yin stil karakterizira pasivno prepuštanje u pozicijama. Pozicije se u pravilu izvode na podu, često uz pomoć rekvizita – yoga blokova, bolstera, jastučića itd..

AERIAL YOGA
Aerial yoga noviji je stil vježbanja koji sadrži elemente yoge, pilatesa i plesa, a vježba se uz pomoć yoga ljuljačke. Prednost ovog stila vježbanja su viseće pozicije u kojima nema kompresije na kralježnicu i ostale zglobove.

 

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

The science of sleep: šest savjeta za slađi san

Pazite li na higijenu spavanja? 

Kako prilagoditi trening menstrualnom ciklusu?

Sportske aktivnosti možete vrlo lako prilagoditi hormonalnim promjenama

Dođite na Sensa Yoga Reconnect Retreat

Savršena detoksikacija u bajkovitoj prirodi Plitvica

▲ Povratak na vrh