Bili smo na prvom danu Zagreb Fashion Destinationa

09.04.2019.

Evo što su predstavili domaći dizajneri na sinoć održanom eventu

Ovoga ponedjeljka u Zagrebz čak ni kiša nije spriječila uzvanice i uzvanike da se pojave u Tvornici Kulture na drugoj sezoni Zagreb Fashion Destinationa. Naprotiv! Ugao Šubićeve i Ulice Kneza Ljudevita Posavskog rijetko viđa takve gužve. Veliki su pogon ispunila dva koncentrična kruga od stolaca između kojih je bila pista. Organizator eventa Tonči Šundov još jednom je okupio ekipu dizajnera, frizera, vizažista, modela, novinara, influencera i celebrityja oko hvalevrijednog projekta kakvih sceni treba.

Tribine su bile krcate, a gledalo se i s nogu. Večer je povela Lokomotiva by Lana Puljić – kako to jedino lokomotivama priliči – bučno i moćno.

Lokomotiva by Lana Puljić

Lana Puljić ovo ljeto i proljeće vidi kao dvije strane iste kovanice. Oprečne siluete koje variraju između kutijastih i opuštenih, detalji koji su na trenutke romantični, a s druge strane potpuno praktični, dašak istoka u nagovještajima kimona kao opreka zapadnjačkim klasičnim odijelima u ženskoj varijanti i blještavilo šljokičastih haljina nasuprot konstrukciji istih odijela. Količine različitih materijala i uzoraka s kojima Lana Puljić barata uplašile bi i neke puno iskusnije dizajnere, a sve ih je spojila, naizgled, bez imalo napora.

 

 

Callegari – talijanska škola mode i dizajna

  Ove su godine  polaznici Callegari talijanske škole mode i dizajna kao generalnu temu dobili motive pop arta i iznjedrili zajedničku reviju kojoj je svaki od 9 polaznika pridonio s par lookova. Jedino ograničenje bile su im boje: tri osnovne (plava, žuta, crvena) te crna i bijela. Pop art je zahvalne estetike koja rado prihvaća spoj nebrojivo mnogo motiva, a komadi na pisti su dijelili istu filozofiju. Eksperimenti u stylingu, ručno oslikani ornamenti, 3D aplikacije i naravno – natpisi. Svaki je polaznik imao slobodu temu tumačiti na svoj način pa je tako i rezultat u duhu umjetničkog pravca na koji se referira bio kolaž stilova čije je izmjene bilo lako uočiti unatoč vrlo maloj paleti boja.

 

 

Dora

Ranije ove godine Dora Rubić našla se u zapletu mode, slikarstva i nakita u suradnji sa slikarom Johnathanom Robertsom i Lapidariumom zlatarne Mario. Složili su se i odlučili da će napraviti izložbu slika, izložbu nakita i modnu reviju referirajući se na spomenutog slikara. Zajednički su projekt nazvali Atemporal (eng. bezvremensko), a isto ime dijeli i kolekcija. U doslovnoj rendiciji Robertsovih slika, Rubić je poput Yvesa Saint Laurenta prenijela poteze kista s njegovog platna na svoj keper. Dobila je šareni uzorak koji se proteže cijelom kolekcijom, a krasi pregršt jednostavnih haljina A-kroja, hlača i sakoa koji iz daljine gledani stvaraju iluziju eksplozije, kao i same slike od kojih su nastale.

 

 

Identity by Igor Djuga

Igor Djuga ove sezone donosi kolekciju koja izlazi iz sezonskih premisa za proljeće/ljeto. Osim proljetno-ljetnih komada, na pisti su se našli i oni u koje bi se rađe uvukli u ranu jesen. Glamurozne, velike siluete vratile su nas u 80-te. Ramena su bila tek malo veća, a struk se činio puno manjim. Pod svjetlom gotovo je svaki komad zasjao na drugačiji način, bilo da su razlog efektne niti, kontrastne i jarke boje ili glatki odsjaj PVC-a. Modeli su bili samouvjereni, čak drski stavom, osjećajući što zaista nose. Na nekoliko minuta Tvornica Kulture je postala najseksi mjesto u gradu i to na vrlo otmjen način.

 

 

Buba Bu by Gorana Milaković

Gorana Milaković, kako i sama kaže, dobro zna svoju klijentelu. Pravo je osvježenje što su njezine mušterije upravo žene u 40-ima i 50-ima, iako bi se bilo koji od njezinih komada lako našao i u ormaru puno mlađe djevojke. Kako brojevi za nju ne nače ništa, dizajnirala je i haljine prilagodljivih veličina. Naime, radi se o pretežito ljetnim komadima koji uz pomoć vrpce mogu varirati u konfekcijskim veličinama 38-42. Duge, bijele, prozračne haljine i kaftani koji, kao da uprizoruju skriveno ljetno vjenčanje na plaži. Da je također i društveno angažirana Gorana Milaković je pokazala suradnjom sa štićenicima Centra za odgoj i obrazovanje ”Juraj Bonači”. Torbice koje su upotpunjivale lepršave, romantične lookove izradili su upravo oni.

 

 

Anovi by Ivona Glavaš

Inspiraciju za ovosezonsku kolekciju Ivona Glavaš je pronašla u francuskom rokokou. Po principu dodavanja i filozofije ”više je više” pokazala je kako puno uresa ne znači kič. Dugim haljinama koje se slojevito šire, neke čak u četiri rezane etape, pregrštom volančića i prozračnoću pretače baroknu estetiku u komade nosive i poželjne u današnjici. Prava se ravnoteža našla u jednostavnim, bijelim siluetama otvorenih leđa i ukrasima koji ne prevladavaju, već upotpunjuju kompoziciju svakog komada. Kolekcija je ženstvena i otkriva kožu kroz čipkaste elemente, no ne nabacujući se, već koketirajući damski.

 

 

Stolnik

Moda Stolnik bio je butik za kojeg su svi znali još i prije nego su odjenuli  predsjednicu Grabar-Kitarović u plavu haljinu na dan inauguracije, a dobar glas na kojem su svakom novom kolekcijom i opravdavaju. Posebnu pažnju posvećuju odabiru visokokvalitetnih tkanina, a ove su se sezone vodili upravo karakteristikama materijala s kojima su baratali. Nenametljivi komadi kojima se treba približiti da bi se njihov genije zaista otkrio. Uspjeli su ubaciti elemente visoke mode, no ne na onaj avangardni, glasni način, već na onakav o kakvom je pričao Dior – detaljima i osjećajem za najsitnije dijelove konstrukcije. Osim vrhunske konstrukcije, bavili su se i dekonstrukcijom, a nakon igranja s ovako naprednim zanatskim umijećima sve su to na kulerski način prikazali s modelima u tenisicama i espadrilama.

 

 

 

Piše: David Morhan
Foto: Press

Pročitajte i...

Vrlo osobna priča iza nove Lokomotivine kampanje

Predivan susret realnosti sadašnjice, nostalgije, umjetničke vizije i mode u kampanji za novu kolekciju Lokomotiva by Lana Puljić

Pogledajte online revije modnog događaja koji se ove sezone preselio na ulice Zagreba - Zagreb Fashion Destination 2020

Vođeni mišlju kako nikada ne treba prestati stvarati, ujedinili su se kako bi pokazali da je ovo vrijeme kada ne treba odustati i kako moda pa makar „preko ekrana“ – uvijek živi.

Kako smo se proveli na modnom događanju jeseni

Jesenski ELLE Boutique održao se u subotu u nenadmašnom prostoru Hrvatskog glazbenog zavoda

Hommage Lokomotiva ženi

Puno puta dizajnerici Lani Puljić, autorici kolekcije, postavljeno je upravo pitanje: "Kakva je idealna Lokomotiva žena, kakve žene nose vaš brand?” Nebrojeno je puta Lana odgovorila imajući na umu upravo svoje klijentice, od kojih su neke i zvijezde ove kampanje.

Lana Puljić o njezinom veličanstvu- haljini

Povodom ELLE Boutiquea popričali smo s Lanom Puljić, pokretačicom brenda Lokomotiva

▲ Povratak na vrh