Dolce & Gabbana potražuju od Diet Prade pola milijarde eura!?

Koja je cijena slobode govora?
U vrijeme kad je svijet, a osobito SAD, suočen s porastom rasizma spram azijske zajednice, te brojni influenceri, javne ličnosti, ali i brendovi na društvenim mrežama upozoravaju na nasilje spram Azijata u Americi i iskazuju svoju solidarnost s azijskom zajednicom, stiže vijest da talijanski brend Dolce&Gabbana tuži profil Diet Prada zbog narušavanja imidža. Podsjetimo, 2018. Instagram profil Diet Prada, posvećen praćenju modnih vijesti, slavljenju modnog dizajna, ali i upozoravanju na kopiranje, seksizam, rasizam, seksualno uznemiravanje i druge nepoželjne pojave u svijetu mode, prozvao je talijanski brend i njihovu kampanju #DGlovesChina. Diet Prada kampanju u kojoj kineski model pokušava jesti talijansku hranu štapićima prozvala je rasističkom, a usto su objavili Gabbaninu prepisku sa šokantnim komentarima o Kini.
Iako se Gabbana tada branio da mu je račun hakiran, nakon tih objava, brojni modeli i gosti odbili su prisustvovati D&G reviji u Šangaju te je ona otkazana. Brend je odlučio tužiti Diet Pradu na sudu u Milanu još početkom 2019., a Tony Liu i Lindsey Schuyler koji stoje iza Instagram profila Diet Prada, tek su sada, uslijed porasta rasizma, odlučili javno obznaniti svoje pravne probleme.
Dolce & Gabbana od Diet Prade potražuju 450 milijuna eura za vraćanje ugleda, 3 milijuna eura odštete brendu, 1 milijun eura odštete samom Gabbani, 8.6 milijuna eura za otkazivanje revije u Šangaju, dodatnih 8.6 milijuna za troškove osoblja, te 89.6 milijuna eura za gubitke u prodaji u Aziji u razdoblju od studenog 2018. do ožujka 2019. godine.
Diet Prada prije tjedan dana zatražila je obranu prava na slobodu govora i na svom IG profilu organizirala GoFundMe kampanju za sufinanciranje pravne pomoći. Neprofitna organizacija Fashion Law Institute im pomaže u koordiniranju obrane uz talijanski odvjetnički ured AMSL Avvocati koji su pristali braniti ih po sniženoj tarifi. Naglasili su da je zahtijevanje višeg etičkog standarda od modne industrije za njih dosad bilo jedno od iskustava na kojima su zahvalni i da se nadaju da će moći to zaštititi.
‘Uvjereni smo da je Diet Prada na pravoj strani zakona i povijesti i počašćeni smo što im možemo pomoći pokazati kako štetni stereotipi nikad nisu u modi’, rekla je profesorica Susan Scafidi, osnivačica i direktorica Fashion Law Instituta.
U svojoj su izjavi Liu i Schuyler naglasili da ih tužbe neću ušutkati, već da će Diet Prada i dalje biti platforma koja će važne probleme iznositi na vidjelo te pozvali javne ličnosti i brendove da na medijske kritike ne odgovaraju tužbama već – progresivnim akcijama.
Piše: K.S.
Foto: Profimedia, Instagram