Fantastičnom kampanjom „Zapisi iz tišine“ predstavljena nova kolekcija nakita Grubić design

Tama izolacije u koju je priveden čitav svijet zbog epidemije korone prisilno nas je uvela u tišinu no, kako konstatiraju poznati dizajneri nakita Mladen i Petar Grubić, u tišini se često rađaju najkreativnije ideje...
Zanimljivi komadi s elementima od bakra (posrebrenim i dodatno patiniranim), u kontrastu s jednako moćnim detaljima od mesinga iz nove kolekcije nakita Grubić designea, bez sumnje će oduševiti sve ljubiteljice zanimljivog nakita. Baš kao i priča o tome kako je ona nastala. O čemu su poznati hrvatski dizajneri nakita Mladen i Petar Grubić razmišljali dok su je stvarali? O nakitu kao ostavštini, kao obiteljskom naslijeđu koje se čuva generacijama i u sebi nosi priču. O njihovoj simbolici, povijesti, o snazi koju nam može dati: križ kao simbol vjere i žrtve, ali i nade za novu budućnost, beskonačnost lanaca koji zvukom prate pokret , različiti medaljoni koji nas štite… „Dodirnuvši prvi puta glinu i pokušavši joj udahnuti život promijenio sam svoju sudbinu“, kaže Mladen Grubić. „Do tog trenutka sve je išlo na predvidljiv način. Školovanje za novinarsku profesiju. Prvi objavljeni tekstovi. Prvi radijski prilozi, a onda je taj čudesni, praiskonski materijal sve promijenio i otvorio vrata onoga što će kasnije postati Grubić design. Kao i većina ljudi nisam primjećivao kako je glina svuda oko nas. Od crijepova na krovovima, pa sve do tanjura i šalica za jutarnju kavu. Igrom slučaja susret s glinom izazvao me na igru. Sanjar u meni probudio se i tako su nastali prvi radovi. Nakit, sinulo mi je. To je nakit. Novinarska riječ zagubila se i ostala negdje daleko u vremenu. Nakon gline otkrivao sam i druge materijale koji su me okruživali. Kožu, obične tkanine s kojima sam mogao dati novu dimenziju nakitu, naizgled obične metale poput bronce od kakvih su ukrase stvarali stari Slaveni, Kelti…“, opisuje Mladen. Uskoro mu se u radu pridružio i sin Petar. Otvorene su galerije u Šibeniku i Splitu.
Grubić design slijedi svoj dugoročni moto – od ulične mode do ekstravagancije. Ne robuju hirovitim modnim kretanjima koja pružaju kratkoročno zadovoljstvo. Vjeruju u svevremenski koncept koji donosi nosivost i trajnu vrijednost. Novu kolekciju završili su proljetos i krenuli u izradu kataloga, za styling angažiravši mladu umjetnicu Neru Gržin, kad se desila pandemija.
„Zaista ne znam kako bi stranice kataloga izgledale danas da nije izbio zloglasni COVID-19. Zahvaljujući njemu kompletno je izmijenjena naša dnevna rutina, a time i naš fizički ali i emocionalni kozmos. Najviše pod tim utjecajima tišine i praznine, u kojima se čovjek osjeća osuđen sam na sebe, izrastale su ove stranice kao svjedoci vremena izolacije u kojoj čovjek oslobođenje ponovno nalazi u prirodi. Sada kada se sve gotovo potpuno vratilo u normalu taj se period čini kao neki drugi život, a bilo je to prije samo nešto dana“, opisuje Nera. Petar Grubić, pak, osamljivanje vidi kao nužnost za kreativnost i osnaživanje. „Oduvijek sam jedan dio godine, i to najčešće njezin početak, kao i sada, provodio u sličnim uvjetima. Mislim da je samoća nešto od čega nitko ne bi trebao bježati. Ne vidim kako netko može raditi na sebi, voljeti sebe ili imati vlastiti mir bez toga. Možda netko može, ali ja ne mogu.“, konstatira, dodajući: „ iza naše nove kolekcije kriju se svevremenski komadi koji ne prate trendove, koji traju puno dulje od jednog proljeća i ljeta i uz koje će te svima jasno dati do znanja tko ste, kakvi ste i kako se osjećate.“
Piše: Jasmina Rodić
Fotografije: Jasmin Krpan