Ima li koncept ‘see now, buy now’ budućnost?

28.10.2016.

Sad kad su se slegli dojmovi s nedavno održanih tjedana mode, pravi je trenutak za malo dublju analizu. Bilo je to turbulentnih i po mnogočemu eksperimentalnih mjesec dana od kojih se očekivalo puno, prije svega u pogledu formata koji bi omogućio prikazivanje kolekcija 'u sezoni'

Neki su se odlučili za ‘see now, buy now‘ pristup, drugi ga odlučno odbili pa se nakon svega viđenog nameće logično pitanje – je li spomenuti koncept donio željene rezultate? Istraživanja kažu: i je i nije.

No, krenimo od početka. Poanta zaokreta u prezentaciji kolekcija bila je omogućiti kupcima da odmah kupe viđene komade i time ih potaknuti na brzopoteznu kupovinu. Jedan od najglasnijih zagovornika ovog formata bio je Burberry, a u Londonu mu se pridružio i Topshop, dok su s druge strane oceana isti sistem primijenili Tom Ford, Tommy Hilfiger, Thakoon i Ralph Lauren.

 

topshop-unique-7

Topshop Unique

 

Što kažu istraživanja?

Jesu li ispunili očekivanja? Teško je reći, odnosno teško je objektivno prosuditi iako svi redom navode kako su odmah nakon revija zabilježili rekordnu posjećenost svojih web-butika. Svojevrsno istraživanje proveli su portal Business of Fashion i analitičari tvrtke Edited, specijalizirane za e-trgovinu modnih brendova, među kojima su Topshop, Burberry i Ralph Lauren.

 

tom ford

Tom Ford

 

Prema njima dostupnim podacima, Topshop je nakon svoje Topshop Unique revije na Londonskom tjednu mode rasprodao tri prikazana modela, isti uspjeh postigao je i Burberry, dok je Ralph Laurent također ostvario značajan promet. Nadalje, iz njujorške robne kuće Bergdorf Goodman potvrdili su kako je interes nakon revije Toma Forda bio pojačan te su zabilježili snažniju prodaju modnih dodataka i kozmetike s njegovim potpisom.

Sve to naravno nije dovoljno za konkretne zaključke iako je jasno kako su spomenuti brendovi privukli značajan interes medija i publike. Ne treba zaboraviti kako su ovo bili prvi pokušaji realizacije logistički vrlo zahtjevnog formata i cijeloj priči treba dati još vremena prije konkretnih zaključaka.

Zasad, ‘see now, buy now’ pristup nije ostvario ništa revolucionarno u pogledu prodaje, ali je za publicitet učinio čuda. Je li to dovoljno za daljnje eksperimente ili će stvari ostati na ovome? Odgovor ćemo dobiti u siječnju kad modna karavana krene na još jednu turneju od New Yorka do Pariza.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: Profimedia

Pročitajte i...

Dossier baloner: burna povijest modnog klasika

Pojavljuje se u proljeće i jesen. Pomalo strog, ali neodoljiv, kako ženama tako i muškarcima

Obožavamo sve torbe iz Burberry kolekcije za proljeće!

Topla sezona u znaku britanske modne kuće

Top 5 revija s londonskog tjedna mode

Kako su svoje nove kolekcije prezentirali omiljeni dizajneri

Dočekajte sezonu balonera spremni: 20 divnih high street i high end primjeraka

U potrazi za savršenim proljetno-jesenskim suputnikom

▲ Povratak na vrh