Intervju: Dizajnerica Mirna Mihoković iz brenda Candybalism

19.01.2020.

Domaći brend pozitivne poruke i cool dizajna!

U posljednje se vrijeme na svjetskoj razini javlja mnogo brendova koji, osim odličnim dizajnom, osvajaju i željom da barem malo poboljšaju svijet oko sebe, bilo kroz održivu proizvodnju, ili kroz socijalnu dimenziju kroz koju dio profita podijele sa onima manje sretnima.

Jedan brend sličnih pozitivnih namjera, ali i kulerskog dizajna, nedavno je lansirala mlada dizajnerica Mirna Mihoković. Diplomantica Tekstilno-Tehnološkog fakulteta, Mirna je nakon toga u Parizu završila i postdiplomski studij na Paris College of Art, te stažirala kod poznatog haute couture majstora Stephana Rollanda. Vrativši se u Hrvatsku, ostvarila je uspješnu karijeru kao kostimografkinja na brojnim reklamama, te asistirajući na kostimografiji kazališnih predstava.

Sad je izbacila prve modele svoga brenda Elements by Candybalism, osmišljene kako bi potakle na pozitivan utjecaj i djeljenje lijepih trenutaka s prijateljima i bližnjima. Naime, ideja iza 3 modela majici, koje dolaze u 3 boje (sačinjenih od pamuka s certifikatom OEKO Texa), je dizajn koji možemo podijeliti s bližnjima, te nositi u jednostavnim, svakodnevnim trenucima poput šetnji gradom ili boravka u prirodi. Majice su ukrašene jednostavnim, ali efektnim simbolima prirodnih elemenata: vatre, vode, zemlje i zraka.  Svaki kupac tako može po svojim afinitetima ( da li horoskopskom znaku, ili vezi s nekim od elemenata), pri narudžbi odabrati simbol koji želi da krasi njegovu majicu, te onu koju će možda pokloniti prijatelju. Ideja je povezivanje s bližnjima kroz nošenje majica koji će ih podsjećati na ljepotu zajedničkih druženja.

Osvojila nas je pozitivna ideja projekta, te cool dizajn majica pa smo popričali  s dizajnericom o ovom zanimljivom konceptu, te saznali više o svim aspektima brenda, novoj kampanji te daljnim planovima za brend.

-Otkuda ime Candybalism? Reci nam nešto o počecima brenda, te ovoj novoj inkarnaciji?

Ime Candybalism je nastalo u jednom od prošlih života hahaha. Ne mogu preuzeti zasluge za njegovo stvaranje jer je nastalo pred punih 7 godina dok sam radila sa prvim partnerom, s kojim sam bila u ljubavnom i poslovnom odnosu. Kad smo se rastavljali odlučila sam zadržati kreativno dijete za sebe jer smo puno uložili vremena i truda već tada, iako je to sve bilo više DIY i oboje smo bili studenti na preddiplomskom. Tada smo imali dosta revija po zagrebačkim klubovima i radili upcycling traperica uglavnom, i nešto jakni i majici. Kasnije je Candybalism postao dizajn od nule, i kako se i ja sama razvijam tako se i estetika mijenjala, ali je otišla u drugom smjeru  od početne, vesele, ulične i nosive ideje. Zaključila sam da trebam odvojiti svoja dva dizajnerska kreativna pogleda i ostaviti Candybalism kao jednostavnu, svakodnevnu odjeću i dostupnu široj publici. Želim stvarati na način da radim dobro za zajednicu i promovirati razumijevanje, toplinu i empatiju jer mislim da ima dovoljno lošega i ozbiljnog i teškog u svačijem životu. Odjeća je svima potrebna i svaki dan donosimo odluke tko smo i kako izgledamo, čak i kada nismo toga svjesni. Svijet se mijenja i danas je bitno da jasno komuniciraš svoje stavove i vrijednosti, tako da želim da kada si netko priušti novi komad odjeće, da te ga isti veseli na puno razina, ne samo vizualnoj i fizičkoj, nego i radi svijetonazora koji zastupa Candybalism kao brend, i ja kao osoba.

-U skladu sa aktualnom tendencijom održivosti, i ovaj projekt ne želi bezrazložno opteretiti planet. Reci nam više o agilnoj proizvodnji koju prakticiraš?

Zapravo od samog početka je Candybalism bio održiv, u vrijeme kada se o tome nije pričalo ili se gledalo na upcycling kao nešto što je samo hobi, iako danas postoje mnogi veliki i uspješni brendovi koji funkcioniraju kroz tu prizmu stvaranja. Ali, na višem nivou taj oblik ima i dosta logističkih problema, pa sam ja odabrala smjer u kojem ipak koristim nove, ili možda nove tkanine proizvedene od recikliranih materijala. Agilna proizvodnja znači da ne radim puno modela u isto vrijeme, i ne izbacujem kolekcije nego se stvara malo po malo, i kontinuirano svakih par mjeseci. “slow” i odgovorno, i smatram da je to odličan način za rast i razvoj zajednice jer se odmah komunicira sa klijentima i vidim odaziv te mogu lako opozvati neki model iz prodaje ili povećati proizvodnju onih koji idu najviše, stvarati nove modele zajedno sa klijentima i onome što se njima sviđa. Asortiman raste po malo, i cilj je da ne ostaje rezerve koja je nepotrebna. Zapravo, na ovaj način se miče veliki kamen s ramena jer nije toliki pritisak. Zabavno je i stalno se nešto stvara :).

-Projekt ima i humanitarnu notu-ispričaj nam više o tome?

Da, apsolutno. Candybalism daje obećanje da sa svakim prodanim modelom se jedan poklanja. Zasad mislim da ću jednom godišnje, no po potrebi i dva ili tri puta poklanjati ekvivalent prodanim majicama azilima, obiteljima nižeg imovinskog statusa i djeci u domovima, te raznim udrugama koje se bave humanitarnim djelovanjem. Sama dolazim iz pozadine obitelji nižeg imovinskog statusa, znam koliko nas je veselilo kad bi nam netko poklonio nešto lijepo što si ne bi mogli priuštiti. Živjela sam u Francuskoj nekoliko godina i vidjela sam gomile i gomile azilanata na ulicama koji smatraju da je biti na ulici u Parizu ili lagati o godinama da ideš u školu u Lille veća šansa za boljim životom nego tamo od kuda su došli. Ljudi koji žive na cesti nemaju novaca da bi si priuštili urednu i čistu odjeću, iako velika masa njih uporno traži poslove i želi se integrirati. Ako ja sa svojom proizvodnjom, i mi kao zajednica možemo pomoći nekom ocu ili majci da ima čistu i urednu majicu za intervju za posao i sa kojim može prehraniti obitelj, apsolutno želim tako raditi. A možemo. Zato i hoćemo!

-Jako nam se sviđa kampanja urbanog, mladenačkog senzibiliteta-tko ju je radio?

Kampanja je pod mojom umjetničkom direkcijom, ali je dobila oblik i realizaciju uz super sposobne ruke i tijela tima s kojim sam jako zadovoljna. I zahvalna. Fotografirala je Ines Svačina, magistra Teorije i kulture i mode koja u zadnjih par godina uzima uzlet u super karijeri fotografkinje. Za video su zaslužne magistre Novih medija sa ALU koje stvaraju pod umjetničkim imenima Ona i Glasna, a ispred kamere su bili mladi glumci Lana Meniga i Lovro Juraga, polaznici ADU u Zagrebu, te Matea Bračko, studentica produkcije na ADU i akademski plesač i DJ Šimun Stankov, jedan od osnivača umjetničke organizacije Škvadra. Sve ih je uredila filmska i modna vizažistica Sanja Hrstić. Smatram oduvijek da je u duhu Candybalisma bolje uzeti nekoga tko stvarno je osoba koja uživa i živi život koji paše na vrijednosti i estetiku brenda nego modne modele, a pošto je Candybalism urbani sofisticirani streetwear, izbor za kampanju je pun pogodak bio.

-Gdje se mogu nabaviti majice? Trenutno traje promotivna akcija koja kreće usporedno s lansiranjem prvih modela?

Majice se trenutno mogu nabaviti preko naših instagram i facebook profila, preko maila contact@candybalism.com, a pri završetku kampanje za lansiranje biti će i webshop.
Prilikom lansiranja nove linije odjeće Elements by Candybalism ima kampanju od 10 dana u kojoj se možete predbilježiti i naručiti svoj model uz odličnih 30 posto popusta što znači da ćete moći kupiti bijele modele za 360 kuna, tamnocrvene za 440, a crne za 320 kuna. Prednarudžbu možete obaviti preko Candybalism Instagram ili Facebook stranice, a kampanja traje od  17. do 26. siječnja.

-Krenula si ambiciozno, čestitke! Koji su ti daljnji planovi za razvijanje brenda?

Daljnji planovi su nastaviti graditi dok ne postane najbolji streetwear brend na tržištu. Definitivno će se širiti asortiman ponude – ali za to ćete morati pratiti brend, jer ipak gdje bi bila napetost da otkrijem sve odmah!

 

Piše: Jasna Rausavljević

Fotografije: Candybalism

Pročitajte i...

Dalibor Matanić: 'U lockdownu je moj sin Max shvatio da ima tatu'

Na pitanja za ekskluzivni intervju objavljen u aktualnom izdanju magazina Elle talentirani redatelj Dalibor Matanić odgovarao je očiju suznih od upale, prkoseći i upali pluća koju je 'zaradio' kao posljedicu preboljene korone.

Talentirani dizajner oživljava francuski Patou: Za nas pletu i žene iz Sarajeva

Reinvencija modne kuće duge i kompleksne povijesti zahtijeva puno truda i energije, no Guillaume Henry voli izazove. Ekskluzivno za Elle otkriva koji ga je niz sretnih slučajnosti, uz neupitan talent, sudbinski vodio do pozicije kreativnog direktora Patoua te kako vidi budućnost brenda

ELLE Intervju: dizajnerica nakita Bea Bongiasca

Osvojila nas je zabavna pop estetika ovog talijanskog brenda!

Vanessa Breuer: Moj život na otoku

Kad je njemački model i nekadašnja Viktorijina anđelica Vanessa Breuer prije deset godina prvi put kročila na Ibizu, bilo je to gotovo religiozno iskustvo. Mirisi i mir otoka zbacili su, konstatira, sav teret s njezinih ramena. Ibiza i mir, zvuči nespojivo? Vanessina Ibiza nema veze s onom partijanerskom. Svoje je gnijezdo popularna manekenka svila u selu Sant Joan, u staroj kamenoj kući s pogledom na more, u kojoj živi sa suprugom Oddyjem te kćerima Lucom i Evie. Ekskluzivno za Elle otkriva kako izgleda svakodnevica u malome mjestu, zašto je odlučila roditi kod kuće i nedostaje li joj vreva velegrada

Mihaela Krznar fotografija cvijeća

Insta Blic: fotografije koje zrače mirom s potpisom @mihiamelie

10 pitanja za vlasnike najdražih Instagram profila

Intervju: O modi i ljepoti s Tiffany Hsu

Popričali smo s fashion buying direktoricom Mytherese o modnim i beauty temama

▲ Povratak na vrh