Jeste li žrtva “greenwashinga” i što to zapravo znači?

25.05.2020.

Prljava igra modne industrije

Termin greenwashing označava namjerno zavaravanje kupaca kako bi misllili da kupuju eco-friendly proizvode koji su nastali održivom proizvodnjom ili u cruelty-free uvjetima, dok je istina ustvari jako daleko od toga.

Postoji nekoliko načina na koje se greenwashing manifestira, a ovo su stvari na koje trebate obratiti više pažnje kako vaš novac ne bi otišao tamo gdje ne želite. Prije više od 10 godina TerraChoice je objavio šest načina na koje brendovi greenwashaju svoje kupce koji su, nažalost, aktualni i danas:

1. Lažno reklamiranje proizvoda, pridodavanje pozitivnih, ali neistinith osobina brendu. Primjer: etiketa koja lažno tvrdi da je materijal od kojeg je napravljena majica organski pamuk.

2. Nejasnost: Informacije koje brend daje o svojim procesima proizvodnje namjerno su nejasne i manjkave  te svjesno prešućuju negativne aspekte.

3. Manje zlo: pridodavanje pozitivnih osobina komadima koji su sami po sebi problematični za okoliš: Primjer: Oznaka “Sustainable traper”, dok je traper među materijala za čiju izradu treba najviše resursa te jako zagađuje okoliš.

4. Irelevantost: Isticanje kako brend ne koristi materijale ili procese koji su ionako zabranjeni ili nisu standardni.

5. Tvrdnje bez dokaza: Tvrdnje da je neki proizvod eco-friendly bez mogućnosti da se ista dokaže.

6. Djelomična istina: Zbog samo jedne ekološki pozitivne osobnine proizvod se proglašava “zelenim”, a negativni aspekti proizvodnje su prešućeni.

 

Nema gore od toga da mislite da činite pozitivnu razliku, a zapravo hranite one protiv kojih se borite. Modne kuće često ulažu mnogo više novaca u marketing i slanje poruke da su “zeleni” nego u stvarnu brigu za okoliš i svoje radnike. Zato odvojite koju minutu više prije nego što provučete karticu i kupujte informirano.

Piše: Lana Harjaček

Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

karen elson

Supermodel Karen Elson razotkriva naličje modne industrije. I nije neki prizor...

'Velika iluzija mode jest da gradi sliku žena kao moćnih božica, ali iza kulisa nemamo prava'

Otkrijte mračni glamur milanske vile

Villa Necchi Campiglio odiše ekscentričnim bogatstvom predratnih godina

Zašto plavuše nikad neće nadmašiti crnke

Iako stara holivudska izreka kaže da „gospoda preferiraju plavuše“, ankete otkrivaju nešto sasvim drugo: muškarci brinete doživljavaju kao atraktivnije i inteligentnije. Kad se sjetimo femme fatale „odreda“ na čelu s Avom Gardner i Elizabeth Taylor, jasno nam je o čemu pričaju

5 razloga zašto mrzim online shopping

Na netu sam pronašla fantastičnu jarkožutu haljinu, kao stvorenu za preplanuli ten i vruće ljetne večeri. Očarano sam promatrala fotografiju tamnoputog modela u toj boho ljepotici ukrašenoj ženstvenim voluminoznim volanima i prst je sam poletio prema 'kupi'. Danas je stigla. Izgledam kao jeftina kremšnita.

jill biden

Modni statement Jill Biden na prvom Bidenovom obraćanju Kongresu

Jill Biden držala se provjerene i održive formule za prisustvovanje prvom obraćanju svoga supruga Kongresu

Single & Fabulous watchlist: anti-romantični filmovi za sretno soliranje

Zaboravite pritiske kulture uparivanja te mitologiju proljeća kao doba zaljubljenih i provedite vrijeme s ovim filmovima koji znaju da sreća ne dolazi u paketu s romantikom, kao i da se ništa ne može mjeriti s večeri provedenom s frendicama ili u jednako fantastičnom društvu čaše vina, dobre knjige i vlastitih misli…

▲ Povratak na vrh