Jeste li žrtva “greenwashinga” i što to zapravo znači?

25.05.2020.

Prljava igra modne industrije

Termin greenwashing označava namjerno zavaravanje kupaca kako bi misllili da kupuju eco-friendly proizvode koji su nastali održivom proizvodnjom ili u cruelty-free uvjetima, dok je istina ustvari jako daleko od toga.

Postoji nekoliko načina na koje se greenwashing manifestira, a ovo su stvari na koje trebate obratiti više pažnje kako vaš novac ne bi otišao tamo gdje ne želite. Prije više od 10 godina TerraChoice je objavio šest načina na koje brendovi greenwashaju svoje kupce koji su, nažalost, aktualni i danas:

1. Lažno reklamiranje proizvoda, pridodavanje pozitivnih, ali neistinith osobina brendu. Primjer: etiketa koja lažno tvrdi da je materijal od kojeg je napravljena majica organski pamuk.

2. Nejasnost: Informacije koje brend daje o svojim procesima proizvodnje namjerno su nejasne i manjkave  te svjesno prešućuju negativne aspekte.

3. Manje zlo: pridodavanje pozitivnih osobina komadima koji su sami po sebi problematični za okoliš: Primjer: Oznaka “Sustainable traper”, dok je traper među materijala za čiju izradu treba najviše resursa te jako zagađuje okoliš.

4. Irelevantost: Isticanje kako brend ne koristi materijale ili procese koji su ionako zabranjeni ili nisu standardni.

5. Tvrdnje bez dokaza: Tvrdnje da je neki proizvod eco-friendly bez mogućnosti da se ista dokaže.

6. Djelomična istina: Zbog samo jedne ekološki pozitivne osobnine proizvod se proglašava “zelenim”, a negativni aspekti proizvodnje su prešućeni.

 

Nema gore od toga da mislite da činite pozitivnu razliku, a zapravo hranite one protiv kojih se borite. Modne kuće često ulažu mnogo više novaca u marketing i slanje poruke da su “zeleni” nego u stvarnu brigu za okoliš i svoje radnike. Zato odvojite koju minutu više prije nego što provučete karticu i kupujte informirano.

Piše: Lana Harjaček

Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

Ako volite oversized siluetu, ruski brend Monochrome će vas oduševiti!

Streetwear brend iz Moskve koji svoje poslovanje temelji na održivosti i etičnosti

JEDINSTVENI KONCERTI ZA VIKEND PRED VAMA

Josipa Lisac i Marin Ivanović Stoka, Nered, Tram 11 i Hladno Pivo u izdanju snimanom samo za Story

Predstavljamo novu KLISAB kolekciju za ljeto/20!

Fotografije snimljene u gorju Žumberak predstavljaju novu KLISAB LJETO20 kolekciju u kojoj dominira tie dye uzorak

Želite li saznati najčuvaniju tajnu u svijetu mode?

Imamo za vas pozivnice za najekskluzivniju shopping zajednicu

Alicia Keys o inspiraciji u trenucima koji slamaju srce povodom novog singlea

Kraljica a-mola i jedna od najinspirativnijih glazbenica našega vremena povodom novog albuma govori o načinima na koje se angažirala u Black Lives Matter pokretu, pjesmi za koju bi radije da ju nije nikada napisala i knjizi u kojoj istražuje putovanje bliže sebi samoj...

S Nikom Čuić iz brenda NIKA TOM o nagradama, kostimografiji i ELLE Boutiqueu

Pobjednica prošlogodišnje ELLE Style Awards nagrade za najboljeg mladog dizajnera

▲ Povratak na vrh