Kako su nastale najslavnije potpetice na svijetu?

01.06.2017.

Crveni potplat s potpisom Christiana Louboutina postao je statusni simbol, a njegov nastanak iza sebe krije pomalo nevjerojatnu priču

Sinonim s imenom Christiana Loboutina je prepoznatljivi crveni potplat na klasičnim ženskim potpeticama, a genijalna ideja koja mu je, kako to obično biva, sasvim nasumično pala na pamet, danas je zaštitni znak njegovih proizvoda za koje je mahom potrebno izdvojiti vrtoglavu cifru.

Međutim, kako je sve počelo?

Kako to i obično biva s osobama koje su danas velika imena u poslu kojim se bave, bilo je potrebno mnogo truda, rada, kao i hrabrosti, ali i sreće. Međutim, u slučaju Christiana Louboutina to su ipak samo ove prve tri stavke.

Sve ono što je ovaj dizajner danas, može zahvaliti samo sebi, vlastitom trudu, upornosti i talentu.

Još kao dječak na ono čuveno pitanje odraslih “Što želiš biti kad odrasteš?”, odgovarao je: “Želim dizajnirati i praviti cipele”. Nikada ne misleći da je to zaista pravi posao, niti da isti postoji.

Kada je kao zaljubljenik u ovu ideju dobio na poklon knjigu o čuvenom (također francuskom) dizajneru cipela Rogeru Viveru, koji je u tom trenutku bio jedan od najpriznatijih na svijetu, sve se u njegovom životu promijenilo i njegovi planovi za budućnost postali su mnogo jasniji.

“Tada sam odlučio da to treba biti i da će biti moj posao. Sve je bilo vezano za cipele i ticalo se samo cipela. To nikada nije bila moda, ona me nikada nije zanimala. Filmovi i glazba da, oni su me zanimali, ali moda ne. Kad sam bio na početku, želio sam praviti cipele za plesačice i za mjuzikle.”

Aribak on the boardwalk! ? @upcloseandstylish

Objavu dijeli Christian Louboutin (@louboutinworld)

Još kao 12-godišnjak počeo je s prijateljima zavirivati u čuveni cabaret klub Folies Bergère. Upravo je ondje pokazao svoje skice u potrazi za poslom i primljen je na neku vrstu prakse i honorarnog rada. Njegov prvi posao bio je, kako kaže, taj da pisma tehničara dostavlja plesačicama. Njegov drugi posao bio je ušivanje šljokica na kostime, njihovo ljepljenje te češljanje kose i popravljanje šminke plesačicama.

Ali upravo je to mjesto bilo je ono gdje je najviše naučio o tajnama zanata koje su mu kasnije donijele svjetsku slavu. Tako je saznao da plesačice ne naručuju uporno teletinu za ručak zato što je toliko vole jesti, već zbog toga što teleće meso stavljaju u cipele da ih manje žuljaju tijekom nastupa.

Ondje je shvatio i koliko sam izgled cipele može utjecati na cjelokupno izdanje i styling, kao i koliko je dobra struktura i dizajn važan za kvalitetnu i lijepu cipelu.

“Cipele su ekstremno važne za plesačice, s obzirom da djevojke na sebi imaju vrlo malo odjeće pa je upravo cipela ta koja gradi imidž i daje upečatljivost cjelokupnom dojmu – ona je najvažnije oružje.”

Kad je napunio 18, Christian je već postao mnogo ozbiljniji u potrazi posla. Po oglasima je tražio modne kuće koje zapošljavaju. Kada nitko nije odgovorio na njegov telefonski poziv u Balmain, nazvao je Dior i zatražio da razgovara s glavnim couture kreatorom, na što i sam danas komentira kroz smijeh: “Zamislite da tako nešto napravite danas?”.

Dry off with Decol Spa in a cheeky terry cloth finish.

Objavu dijeli Christian Louboutin (@louboutinworld)

Intervju koji je imao u Dioru doveo ga je do prvih ozbiljnijih poslova u velikim modnim kućama, poput Chanela i Yves Saint Laurenta. U listopadu 1991. je s dva prijatelja otvorio svoju prvu radnju, a danas posjeduje čak 135 butika u 60 različitih zemalja svijeta.

Iako je njegov rad prepoznat i prije pojavljivanja čuvenih potpetica s crvenim potplatom, Pigalle salonke su najzaslužnije za Louboutinovu slavu. Nastale su zahvaljujući ideji koju je dobio od svojih kupaca. Naime, iako su dame birale i cipele u bojama, najveći broj njih uvijek se hvatao za klasične crne salonke.

Ipak, primijetio je da te dame također uglavnom dolaze s crvenim ružem na usnama i crvenim lakom za nokte. Kupio je crveni lak za nokte i prebojio potplat crne salonke koja je tada dobila jednu potpuno novu dimenziju.

So Kate takes the cake in exquisite lamé flecked cork. ?@sydnesummer

Objavu dijeli Christian Louboutin (@louboutinworld)

I da, ostavile su ogroman dojam i na njegove kupce, a ubrzo i na sve dame širom svijeta. Tek kasnije Christian je lansirao liniju lakova za nokte, vrativši nekako cijelu priču na početak ili je bar zaokruživši.

“Lijepo je sjetiti se kako je sve počelo, a na kraju krajeva jedna stara poslovica kaže: morate vratiti Cezaru ono što je Cezarevo. Odatle moja želja za proizvodnjom lakova za nokte. Lak na potplatima bio je moja početnička ambicija, a sada je na neki način moj zašitni znak i sasvim se logično našao u priči koja nosi moje ime.”

B.P.
Fotografije: Profimedia

Pročitajte i...

Christian Louboutin i Mytheresa pripremaju posebno iznenađenje za Novu godinu!

Sada znamo u kojim ćemo cipelama proslaviti Novu godinu!

Pidžama Olivie Munn pojavila se na holivudskoj večeri

Olivia Munn nosi pidžamu i štikle, no izgleda vrhunski

Christian Louboutin predstavio "Star Wars" kolekciju cipela

Legendarni dizajner cipela Christian Louboutin pripremio je novu kolekciju u suradnji sa Star Wars franšizom

▲ Povratak na vrh