Moda u doba korone

10.06.2020.

Kako izgleda "novo normalno" u domaćem modnom svijetu?

Okupili smo ključne igrače domaće scene iz svih područja modne industrije i postavili im tri pitanja: Kakav je utjecaj korona imala na vaš posao? Kako je izolacija u karanteni utjecala na vašu kreativnost i buduće planove? Koje promjene očekujete u poslu nakon završetka karantene? Njihovi nam odgovori pružaju jedinstven uvid u aktualno stanje i daju nadu u snagu zajedništva zahvaljujući kojem ćemo iz ove povijesne epizode čovječanstva izići osvješteniji, pametniji i još kreativniji!

ANA MARIJA BRKIĆ, dizajnerica brenda A’MARIE

1.Epidemija koronavirusa potpuno nam je promijenila rutinu i obustavila poslovanje naše trgovine u Gundulićevoj ulici pa smo se potpuno preusmjerili na našu online platformu. Mnogo nam je veću štetu i brigu nanio potres – osim mojega privatnog stana, stradali su i naša trgovina, ured i atelje koji je bio smješten u starome građanskom stanu u centru. No i u tome smo se nekako snašli te smo, zahvaljujući sjajnom timu suradnika, čak i dislocirani uspjeli producirati dvije nove kolekcije.

2.Kreativnost mi se u svim životnim trenucima pokazala kao najveći saveznik. Pomaže mi odvratiti misli s problema, otisnuti se u svijet mašte i na trenutke zaboraviti sve što se događa. Tako i sada crtam, oslikavam tkanine, osmišljavam vezove, biram boje za stan, dekoriram i mnogo maštam te spajam ugodno s korisnim.

3.Niz godina mnogo smo ulagali u kvalitetu, ambalažu, kvalitetan tim i cjelokupnu pozitivnu percepciju brenda. Sve je to i dalje tu i potrudit ću se da zajedno sa svojim timom nastavim tamo gdje smo stali. Gubici će svakako biti veliki, ali vjerujem da će se formirati neki novi načini poslovanja i da će internetske platforme sve više dobivati na važnosti. Svima su nam potrebne brza prilagodba i mnogo dobre volje, ali ne želim gubiti nadu jer svi smo u ovome zajedno.

 

ANA PETRIČIĆ GOJANOVIĆ, vlasnica PR agencije PRIREDBA

1. Koronavirus (i potres) itekako su nam pomrsili planove i trenutačno živimo u najizazovnijem razdoblju za našu branšu. Događanja poput izložbi, predstava, premijera, modnih prezentacija, sportskih natjecanja i festivala potpuno su zaustavljena, a čine velik dio našeg posla. Trudimo se svoj poslovni, društveni i kreativni život preseliti u neku drugu dimenziju dok čekamo neka nova-stara vremena.

2. Počeli smo raditi od kuće odmah nakon prvih preporuka Civilnog stožera tako da svaki dan imamo virtualne sastanke na daljinu. Brainstormamo, smišljamo komunikacijske aktivnosti za klijente i njihove projekte, nastojimo pronaći kanale i alate kojima ćemo ispričati zanimljive priče te doći do potrošača. Važno je prihvatiti da nismo sami u ovome, nastaviti komunicirati i pritom uvijek biti iskreni, pošteni, ali pomalo drukčiji, prvi, ali vjerni sebi. Volja, entuzijazam i kreativnost te poštovanje i razumijevanje sada dolaze do izražaja više nego ikad prije.

3. Nova vremena traže neke nove modele ponašanja, a mi želimo biti aktivni stvaratelji i sudionici tih novih modela, mehanizama, pravila ponašanja u kojima svijet neće postati, čak se usudim reći ostati, sebičan, nego će svatko na svom putu prema boljem i pravednijem s radošću, otvoreno i iskreno pozvati te uključiti druge. Samo zajedništvo, poštovanje drugih, priznavanje prava na različitost te prihvaćanje svega novog, drukčijeg i boljeg može od nas napraviti iskrene i zadovoljne pobjednike.


NENAD SOVILJ, dizajner nakita SOVILJ

1. Trgovinu u Amruševoj zatvorili smo nekoliko dana prije nego što je Stožer donio službenu odluku o zatvaranju trgovina jer to je u tom trenutku postalo i pitanje odgovornosti prema zaposlenicima i klijentima. Nisam se previše uzrujavao jer mi je dobro došao predah od dotad vrlo intenzivnog i pomalo nezdravog odnosa prema količini vremena u danu posvećenog poslu. Karantena me prisilila da razmislim o poslu i životu pa sam si odredio neke nove ciljeve, ali uz smanjena očekivanja i više uživanja u samome putu. Kao vrsta i društvo pokazali smo koliko se lako možemo prilagoditi novim situacijama.

2. Promatrajući slijed događaja i mojih odluka o poslovanju prije ove situacije, mogu reći da je stvar sretnih okolnosti što sam odlučio u siječnju zatvoriti sve neprofitabilne trgovine na Jadranu i okrenuti se u smjeru produkcije internetske trgovine. Bilo je kreativnosti, ali ne i volje jer su vladali neizvjesnost i neki čudan osjećaj povezan s tim. Prestao sam ići u atelje nakon potresa, koji sam doživio upravo tamo, u trenutku zatvaranja nakon cijele noći provedene u stvaranju nove kolekcije.

3. Ne očekujem previše. Vrijeme će pokazati kako će se poslovati, a mi ćemo biti spremni na promjene s ciljem održanja našega brenda na tržištu. Jedino u što sam siguran jest da se kvaliteta i pristup klijentu neće promijeniti, kao ni moji žar i ljubav prema ovom poslu.

Više o temi – što kažu ključni igrači domaće modne scene o utjecaju pandemije na biznis – pročitajte u lipanjskom broju Ellea koji vas čeka na svim kioscima. Čitajte magazin Elle i u digitalnom izdanju!
Pripremio: Saša Joka

Pročitajte i...

Ljubav u doba korone

Dizajnerica Andrijana Subotić Pjajčik odlučila je dati svoj doprinos u borbi ljubavi protiv korone i osmislila mini kolekciju vjenčanica upotpunjenu šarmantnim zaštitnim maskama.

I Stella McCartney osjeća krizu: smanjila broj zaposlenih i odrekla se svoje plaće

Dizajnerica je bila prisiljena na rezanje troškova zbog pandemije, koja je i njezinom brendu nanijela ogromnu štetu

nova serija nastala po knjizi autorice Liane Moriarty

Ako obožavate Big Little Lies imamo sjajne vijesti za vas

Jedva čekamo jedva čekamo jedva čekamo!

Znamo što ćete nositi ovog ljeta- školsku pletenicu!

Look koji nas asocira na stroge britanske internate, Gretu Thunberg i naše stare fotografije iz osnovne škole ponovno je in. Influcenerice poput Pernille Teisbaek i Kylie Jenner pletenicu ove sezone nose u baš svim prilikama, od dnevnih šetnji do večernjih izlazaka, jer doista nema praktičnije frizure za ljetne vrućine

▲ Povratak na vrh