Pariški pakt najvećih imena mode mijenja fashion industriju

26.08.2019.

Modni pakt G-7

Napori koji Francuska ulaže u etičko i eco-friendly poslovanje modne industrije više ne mogu biti zanemareni, naime, samo dva mjeseca nakon hvalevrijedne inicijative i zakona koji strogo zabranjuje uništavanje neprodane robe, nove dobre vijesti stižu iz globalne prijestolnice visoke mode. Na zahtjev predsjednika Emmanuela Macrona, 32 velika brenda, predvođeni Keringom, potpisali su pakt o održivosti koji je predstavljen na G7 summitu prošlog vikenda u Parizu.

 

Pakt je kreiran po uzoru na UN-ov dokument o ciljevima održivog razvoja i najvećim je dijelom fokusiran na klimu, oceane i bioraznolikost. Potpisnici dokumenta obavezali su se na nekoliko stavaka, neki od koji su ulaganje velikih napora u eliminiranje stakleničkih plinova do 2050. godine, smanjenje uporabe jednokratne plastike do 2030. godine, podržavanje inovacija i upotrebe materijala koji ne ostavljaju trag na ekosistem te jednom i zauvijek stati na kraj zagađenju koje nastaje pranjem sintetičkih materijala. Također su dužni podnositi izvještaje o svojim rezultatima.

 

 

François-Henri Pinault, CEO grupacije Kering, tom je prilikom istaknuo kako ogromni utjecaj koji modna industrija ima nosi sa sobom i odgovornost u preusmjeravanju svijeta prema održivijoj budućnosti. Među potpisnicima našli su se, među ostalima, Adidas, Burberry, Chanel, Galleries Lafayette, Gap, Giorgo Armani, H&M, Hermes, Inditex, Karl Lagerfeld, Kering, Matchesfashion.com, Moncler, Nike, Nordstrom, Prada, Puma, Ralph Lauren, Salvatore Ferragamo, Selfridges, Stella McCartney i mnogi drugi. Najveća lukzuzna grupacija i Keringov rival, LVMH, iz još nepoznatih razloga nije među potpisnicima.

Ekološko poslovanje više nije stvar trenda (kao što je to možda bio slučaj do prije nekoliko godina) sad, kad je svijest o globalnom zatopljenju i drugim opasnostima za planet koji su uzrokovani ljudskim faktorom svakim danom veća, održivo i ekološki prihvatljivo poslovanje velikih korporacija postaje apsolutni uvjet.

Piše: L.H.
Fotografije: Profimedia

Pročitajte i...

hogl

Högl predstavlja tenisice s vizijom koje možete nositi od jutra do večeri

Austrijski brend vrhunske obuće Högl ove sezone predstavlja HÖGLVISION – kolekciju tenisica stvorenu s vizijom podizanja svijesti o održivoj proizvodnji i potrošnji

kristina burja

Kristina Burja, Krie design: 'Divno je ulagati u odjeću koju možemo ostaviti u naslijeđe'

Što mogu napraviti dizajneri, a što potrošači kako održivost ne bi bila samo prolazan trend, što je nadahnjuje i zašto svoje kolekcije radije pokazuje putem editorijala nego modnih revija – porazgovarali smo s dizajnericom Kristinom Burjom koja stoji iza brenda kojeg obožavaju fashionistice

jill biden

Modni statement Jill Biden na prvom Bidenovom obraćanju Kongresu

Jill Biden držala se provjerene i održive formule za prisustvovanje prvom obraćanju svoga supruga Kongresu

Je li 'it' pojam pandemijske ere - samo prolazni trend ili početak nove ere?

Što je zapravo upcycling, te kako je i zašto postao pojam koji se sve češće vezuje uz luksuz?

adidas

Uključite se u zelenu akciju adidasa i Humane Nove Zagreb

U adidas Sport Studiju u zagrebačkoj Ilici prikupljaju se stari zeleni odjevni predmeti i drugi tekstil koji će socijalna zadruga pretvoriti u zelene navlake za jastučiće i njima urediti interijer Studija

Unesite toplinu u svoj dom održivim proizvodima skandinavskog dizajna

Nordic Mood kolekcija iz JYSK-a usmjerena je na održivost

▲ Povratak na vrh