Profesija stilist: Petar Trbović

02.12.2020.

"Stilisti su modni vizionari s imaginacijom koja vas može odvesti na nevjerojatna mjesta."

Što podrazumijevate pod pojmom stilist?

Stilist je izvedenica nastala od riječi stil koju Hrvatski enciklopedijski rječnik definira kao “individualnost koja se očituje u ukusu i djelima neke osobe”. Strašno volim tu definiciju i često je citiram u odgovorima na ovo pitanje jer vjerujem da u svojoj sažetosti savršeno pogađa bit. Upravo to smatram osnovom definicije modnog stilista koji svoj kreativni stilistički rad izražava u sklopu mode. U danas bilijune vrijednoj modnoj industriji stilisti su postali moćna karika sustava u kojem je njihova uloga odavno prestala biti često banalizirano kombiniranje odjeće. Stilisti nerijetko osmišljavaju i vode direkcije velikih modnih snimanja, reklama i kampanja, koordiniraju revije najjačih modnih kuća na svijetu i konzultiraju najveće dizajnere današnjice te usmjeravaju njihove kolekcije. Utječu i na kolektivni ukus mnogo više nego što je prosječan čovjek toga svjestan. Stilisti su modni vizionari s imaginacijom koja vas može odvesti na nevjerojatna mjesta.

Kakvi su bili vaši počeci?

Vezani su upravo uz Elle, koji zato u meni izaziva posebne emocije. U modi i modnom izdavaštvu našao sam se rano, s osamnaest godina kao student prve godine modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Počeo sam kao asistent na modnim snimanjima, ali vjerujem da sam se od početaka iskazao jer sam brzo dobio priliku snimiti prvi vlastiti editorijal pa sam počeo raditi kao stilist za časopise Story i Elle. Kažem brzo jer su tada, prije dvadeset godina, stvari u modi i izdavaštvu bile drukčije. U hijerarhiji se napredovalo uz mnogo truda i predanog rada, a u vremenu kada društvene mreže i influenceri nisu postojali, pravila su bila stroža i jasnija. Ipak, i danas sam ponosan na svoju tadašnju titulu najmlađeg stilista na svijetu kojemu je Elle objavio editorijal.

Što sadrži vaš portfolio dosad?

Teško mi je sažeto odgovoriti na ovo pitanje, a ne umoriti nabrajanjem svih izdanja časopisa za koje sam imao priliku snimati u ovih dva desetljeća karijere. Nakon Ellea postao sam modni urednik hrvatskog izdanja Grazije. Na toj poziciji radim već deset godina te istodobno surađujem s gotovo svim relevantnim modnim/lifestyle časopisima u zemlji. Ono što me kod nas izdvaja jest inozemna karijera i, koliko mi je poznato, trenutačno sam jedini stilist s hrvatskom adresom koji snima za najmoćnije časopise na svijetu kao što su Vogue, GQ, V magazine, Numero… Tu su i međunarodna izdanja Harper’s Bazaara, L’Officiel i L’Officiel Hommes, Marie Claire, Elle, Grazia, Glamour, Cosmopolitan, The Impression te brojni drugi od Londona i New Yorka preko Južne Amerike i Bliskog istoka do Ukrajine i Rusije. Vjerujem da sam dokazao kako nas mjesto rođenja nimalo ne sputava i veselim se uspjesima kolega koji će slijediti taj inozemni put, a vjerujem da će ih biti. Osim s časopisima, često surađujem i s poznatim osobama, a sudjelujem i u komercijalnim snimanjima.

Po čemu se razlikuje rad za fashion editorijale i celebrityje?

Celebrity styling je produžena ruka mode od koje obje strane imaju korist jer živimo u vremenima kada je utjecaj celebrity kulture na društvo jači nego ikada prije, a za modu takva reklama znači golem profit. Pristup radu uvelike se razlikuje. Dok je na modnim snimanjima polazišna točka isključivo vizija stilista, u radu sa celebima to mora biti njihova osobnost.

Mane i prednosti posla?

Ljepota je ponajprije u mogućnosti da se kreativno izrazim bez ograničenja i pravila. Stvarati nešto sa željom da inspirira druge snažna je motivacija za svakodnevno preispitivanje i pomicanje vlastitih granica. A mane… Slijep sam na mane svega što volim.

Može li se posao stilista naučiti?

Može se uvježbati do određene mjere. Ali to što ste položili vozački i vozite automobil svaki dan ne znači da ćete osvojiti nagradu Formule 1, kao ni da ćete postati vrhunski chef zato što znate pripremiti tjesteninu na razne načine. Nešto vam je ili dano ili nije. 

Piše: Jasmina Rodić

Intervju je objavljen u Elle studeni 2020.

Pročitajte i...

Priča o kupovini jednog planera iliti 'kako se i dalje nadati kad nam opetovano izmiče tlo pod nogama?'

Čak i kada se sve ostalo urušava, nada tvrdoglavo opstaje. Ali što kada bol i strah stvaraju toliku buku da više ne razaznajemo vlastiti glas?

Zvali su ga 'kralj pripijenosti': Jedinstveni uvid u životnu ostavštinu dizajnera Azzedinea Alaïe

U njegov studio ulazimo s uzbuđenjem i respektom - točno je onakav kakvog ga je Alaïa ostavio, s posljednjom haljinom na kojoj je radio izloženoj na krojačkoj lutki. Police i vješalice prepune su odjeće i nedovršenih kreacija, na zidu točno ispred njegova radnog stola obješene su uramljene fotografije njegovih najbližih prijatelja. Tri godine nakon smrti slavnog dizajnera otvaramo vam vrata Fondacije Azzedine Alaïa smještene u istoj zgradi u kojoj je proveo posljednjih trideset godina života

Ožujsko izdanje Ellea je na kioscima!

Novi broj donosi vam pregršt proljetnih poslastica: veliki trend report za predstojeću sezonu, ekskluzivni cover editorijal sa zvijezdom hrvatskog modelinga Daisy, te uzbudljivu novu inicijativu Elle Active posvećenu - ženskoj snazi!

Svestrana umjetnica čije vrijeme tek dolazi: Ona je Heather Phillipson

Multimedijalna umjetnica koja se kreativno izražava skulpturama, glazbom, videom, crtežima i poezijom osvojila je jackpot svijeta umjetnosti: dobila je carte blanche da za britanski Tate realizira rad koji će između ožujka i listopada 2021. biti izložen u galeriji Duveen, u srcu muzeja

Kamala Harris: 'Optimizam je pogonsko gorivo svih mojih borbi'

Karizmatična kalifornijska senatorica indijsko-jamajčanskih korijena preuzela je dužnost američke potpredsjednice i tako postala ne samo prva žena na toj poziciji, nego i prva osoba crne kože i azijskog podrijetla na tako visokom položaju u američkoj politici

▲ Povratak na vrh