Upoznajte Hrvaticu čiji je brend cipela Z_code_Z postao hit na Asosu

Z_code_z cipele
06.05.2020.

Karijera Nataše Ornelle Herak dokaz je da vas talent i odvažnost mogu daleko odvesti. Nju su odveli su čak do Kine, gdje radi kao voditeljica dizajnerskog tima tvrtke Stylish Shoes, koja kreira cipele za svjetske brendove poput Topshopa i Pretty Little Thingsa. Nedavno je pokrenula i vlastiti brend koji je napravio pravi boom na internetu

Prošlo je 15 godina otkako je Puljanka Nataša Ornella Herak spakirala kovčege i otputovala u Kinu. U potrazi za novim izazovima napustila je svoju zagrebačku adresu i počela uzbudljivu modnu odiseju na Dalekom istoku. Počeci u Kini nisu bili pjesma, ali talentirana je dizajnerica nakon niza različitih poslova i projekata, predanog rada, truda te mnogo upornosti, primila vrlo važan poziv. S druge strane telefonske slušalice bili su predstavnici tvrtke Stylish Shoes, u kojoj Nataša Ornella i danas radi kao voditeljica dizajnerskog tima. Riječ je o tvrtki u kojoj se osmišljavaju i kreiraju cipele koje potom kupuju veliki svjetski brendovi poput Asosa, Pretty Little Thingsa, Topshopa i mnogih drugih. Iako se cipele koje su “izišle” upravo iz njezine glave mogu vidjeti na ulicama mnogih svjetskih gradova, a nose ih i brojne zvijezde, energična se dizajnerica upustila u još jedan poslovni izazov i, kao suosnivačica, pokrenula vlastiti brend cipela – Z_code_Z, koji je instantno privukao pozornost domaće modne publike i osvanuo kao novi vrući brend na Asosu.

Natasa Ornella Herak sa svojim cipelama


Otkako se pojavio prije pola godine, Z_code_Z izazvao je boom. Kako ste se odlučili pokrenuti vlastiti brend?

Odavno sam smatrala da Stylish kao veleprodaja ima potencijal za vlastiti brend i ta mi se ideja dulje motala po glavi. S obzirom na to da su u kompaniji nastale promjene u sferi vlasništva, otvorila su se druga vrata i došle su nove ideje. Odradila sam prvu kolekciju, posložila priču od prezentacije do cijene i predstavila je vlasnici Stylish Shoesa. Ona je ideju prihvatila, sve je poslano Asosu koji je odmah odgovorio i tako je priča počela. Brend nije isključivo moj nego smo ona i ja partnerice, svaka s udjelom od 50%.

Moram priznati da sam, kada sam naišla na Z_code_Z, pomislila da je riječ o još jednim fantastičnim, ali skupim cipelama. Oduševilo me što su dostupne na Asosu, veganske i ne pripadaju cjenovnoj niši u koju sam ih svrstala. Kako je došlo do suradnje s Asosom?

Asos je internetska stranica na kojoj se nalazi većina naših klijenata iz Stylisha i znala sam kakva je njihova mogućnost plasiranja novog brenda. Bila sam upoznata s uvjetima koje imaju da bi uopće uzeli u obzir neki novi brend. Morali smo biti drukčiji od svega što inače nudimo u veleprodaji. Budući da nisam osoba od visokih potpetica, pronašla sam nišu udobne obuće koja je trendovska, ali nosivija u dnevnoj varijanti. Kolekcija im se svidjela, pozvali su nas na sastanak u London i dobile smo prvu narudžbu.

Z_code_Z cipele

U moru modnih brendova koji svakog dana nastaju i nestaju, što smatrate najvažnijim faktorom da bi brend bio uspješan?

Prilagodba. Život je jako brz i treba se dizajnom prilagoditi načinu života. Ako jurite na posao, ne želite obuću koja vas žulja ili je neudobna. Kvaliteta i udobnost na prvom su mjestu. Dizajn može biti savršen, ali ako imate neudobne ili nekvalitetne cipele, klijentice vam se neće vratiti.

Dugo ste, s Dubravkom Sarjanović, bili dio uspješnog modnog brenda Mirakul, ali prije nešto više od deset godina preselili ste se u Kinu. Kako ste se i zašto odlučili za taj korak?

Pozvala me jedna tadašnja tvrtka iz Zagreba, koja se bavila maloprodajom i veleprodajom, da odem u Kinu odraditi jednu kolekciju. Odradila sam je, boravila u Kini četiri mjeseca, vratila se u Zagreb i ponovno otišla. Mislila sam da ću biti kratko, ali još se nisam vratila, a prošlo je 15 godina.

Koliko je izazovno bilo otići raditi u državu udaljenu tisućama kilometara, gdje je mentalitet potpuno drukčiji?

Kina je potpuno drukčija od svih zemalja koje sam posjetila. U nju se ili zaljubiš ili se okreneš na peti i odeš. Na početku je sve bilo savršeno, uživala sam u pričama novih ljudi, upoznavala kulturu, ništa nije bilo materijalno orijentirano. Danas je Kina nešto sasvim drugo. Važno je jedino materijalno, sve je drugo sporedno. Nikada se neću naviknuti na to da se druženje i odlazak na kavu smatraju troškom. Društveni život za Kineze ne postoji i mislim da su kao nacija jako nesretni zbog toga. Život im se svodi na kuću i posao jer tako štede te mogu kupiti stan i auto, što su simboli uspjeha.

Z_code_Z cipele


Danas vodite dizajnerski tim čije cipele kupuju veliki svjetski brendovi poput Asosa, Pretty Little Thingsa, Topshopa i drugih… Kakav je bio vaš put?

Veliko sam dijete i vjerujem da mi se zato i otvaraju neki putevi u životu. Nikada ne pristupam ljudima i situacijama s matematikom u glavi. Mirakul se dogodio s Dubravkom bez ikakve kalkulacije. Nedugo nakon toga dobila sam ponudu za Kinu i otišla. Na putu do Stylisha radila sam samostalno, izrađivala torbe, surađivala s prijateljicama Kineskinjama koje imaju lanac trgovina odjećom, bila sam freelancer za kinesku tvrtku koja se bavila obućom. Poziv u Stylish dobila sam prije šest godina i prihvatila sam ponudu iako se nikada nisam bavila veleprodajom, ali danas bez srama mogu reći da sam izvrsna u svom poslu. Tijekom godina rada u Stylishu puno sam naučila od gospodina Petrica, a kada se on povukao iz tvrtke, dobila sam ponudu od njegove tadašnje partnerice Yaye da postanem manja dioničarka. Uz poziciju head of design postala sam general manager i tako se rodio Z_code_Z.

Koliko je izazovno istodobno raditi za Stylish Shoes i za vlastiti brend?

Jako je izazovno jer to su dva potpuno različita smjera. Stylish je više posh: visoke potpetice, fast fashion koji se mijenja iz dana u dan i to je golema mašinerija. Svaki tjedan izbacimo 30 novih modela koji se nude klijentima, rade se kolekcije unaprijed pa smo zimu 2020./2021. odavno odradili i sada krećemo s ljetom 2021./2022. Z_code_Z je smireniji brend, pomalo trendovski, ali istodobno vječan. Ne prate se nužno svi trendovi, iako su prisutni, a kolekcije se rade svaka dva mjeseca. Kada radim za Stylish, razmišljam o djevojkama s Instagrama, onima koje idu u klubove i plešu do jutra. Djevojka koja voli Z_code_Z je smirenija, manje pleše, ali je moderna na svoj način. Kada se prebacujem s brenda na brend, treba mi nekoliko dana za “čišćenje mozga”.

Kako se odvija proces dizajniranja za Z_code_Z? Imate li na umu recentne trendove ili vam je važnije “isfurati” estetiku koja se vama sviđa, bez obzira na modne diktate?

Nažalost, danas svi žele nešto slično onome što su prezentirali svjetski brendovi pa su neki smjerovi diktirani jer se inače neće prodavati u zahtijevanim količinama. Brend mora biti profitabilan kako bi opstao na Asosu. Nastojim imati samo određene smjernice trendova i dati svoj touch. Jednu zanimljivu činjenicu vezanu uz današnju modu rekao je dizajner Simon Porte Jacquemus: “Kolekcija nije art show, mora se prodavati.”

Piše: Tina Lončar

Fotografije: Press

Pročitajte i...

Tema novih (i posljednjih) Stilskih Vježbi je...

Hint: Ne bi bilo loše skoknuti do njegovog ormara

Ovo su vaši Safari lookovi s prošlotjednih ELLE Stilskih Vježbi

Tko je pobjedio u posljednjem styling izazovu?

Retrogradna bi Venera mogla raditi zbrku u vašem ljubavnom životu ovoga proljeća

Znamo za opasnosti retrogradnog Merkura, ali i Venera svako toliko krene u pogrešnom smjeru… što poduzeti, a što nipošto ne poduzeti u nadolazećem periodu?

 Znate li što je to konturiranje kose? Način da istaknete prednosti i sakrijete mane svog lica

Sarah Jessica Parker tim se trikom služi već godinama kako bi vizualno popunila svoje duguljasto lice: plavi pramenovi u donjem dijelu kose njezine obraze čine punijima, dok tamniji izrast uz korijen odvlači pažnju od prilično špičaste brade

3 pobjedničke modne formule za kombiniranje KLISABzaGhetaldus naočala

Donosimo ideje za 3 različita stylinga, a jednoj sretnici kroz kreativni natječaj Ghetaldus poklanja sunčane naočale!

Filmovi koji su obilježili Manola Blahnika

Brigitte Bardot, James Dean i Bette Davis su među glavnim zvijezdama Blahnikovih favorita

▲ Povratak na vrh