Stil Petre Krpan

Petra Krpan
11.10.2013.

Mlada asistentica sa zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta njeguje slojeviti minimalizam i osobnu vezu sa svakim odjevnim komadom

Budući da ti je moda ne samo strast već i profesionalno plivaš u tim vodama i baviš se proučavanjem utjecaja novih medija na razvoj suvremene mode, možeš li nam svoj osobni stil definirati u nekim modnim kategorijama?

Rekla bih da se radi o hibridnom odijevanju, inspiriranim životnim situacijama, putovanjima, knjigama, poslom, međuljudskim odnosima. Kompleksno je kategorizirati svoj osobni stil, posebno jer bih rekla da se više radi o ne-stilu.

Ipak, razmišljam kad se odijevam, no pritom nekako ne mislim kako će nešto izgledati na mome tijelu, već kako će moje tijelo preuzeti oblik nekog odjevnog predmeta. Mislim da je tu važna nevizualna i vizualna okolina te znanje kako iz njih izvući „ono nešto”.

Kako te privuče određeni komad odjeće, po čemu prepoznaješ kreaciju koja ima „ono nešto”, koja je kao stvorena za tebe?
Privuče me materijal, kroj, boja, oblik, miris, vješalica, dućan. Sve se to događa odjednom i točno znam koji komad funkcionira sa mnom.

Nije važno je li stvar  kupljena na Hreliću, Britancu ili u Parizu. Još uvijek vjerujem u auru odjevnog predmeta, važna mi je veza s odjevnim predmetom, način na koji ga nosim

I sama si se bavila modnim dizajnom i već kao studentica za uspješan si rad nagrađivana na Modnom ormaru. Možeš li nam izdvojiti neku kreaciju ili brend koji smatraš iznimno uspješnim spojem modne kreativnosti i praktične nosivosti?
Usudila bih se reći Acne čizme, u svim mogućim sezonama. Jednostavno taj studio posjeduje inovaciju, kreativnost, funkcionalnost, sve. Volim njihov jednostavan i čist pristup.

Koji su ti dizajneri najdraži?
Prije svega cijenim mišljenje, a onda i rad dizajnera. Važna mi je misao, proces razrade te misli, stoga bih rekla da su mi uz studio Acne najbliži Owens, Yamamoto, Chalayan, Margiela, Galliano, McQueen. Od naših I-gle, Nataša Jeletić. Ovdje mislim na sve aspekte rada dizajnera, od ideje, procesa, realizacije, vizualnog i nevizualnog značenja.

Imaš vrlo jasan, intelektualan pristup modi. Kako ga primjenjuješ u svakodnevni život? Utječu li sezonski trendovi na tvoje odijevanje?
Sezonske trendove proučavam jer mislim da svaki dizajner, teoretičar mode ili  urednik treba znati što će se nositi ne samo ove sezone već tri sezone unaprijed. No rekla bih da na mene, više od modnih trendova, utječu stvari iz vizualne kulture koje se odvijaju u određenom trenutku i ja ih svjesno inkorporiram u svoje odijevanje.

Što sve za tebe podrazumijeva ‘lifestyle’? Određuje li on jedinstvenost našeg osobnog stila u svim segmentima – od načina odijevanja, preko osobnog stava do uređenja interijera u kojima boravimo?
Ne mislim da jedan stil određuje sve što mi jesmo, ali kada nekoga poznajete uistinu dobro, onda prepoznajete njegovo mišljenje u svemu što on predstavlja. Mislim da je to uvijek i iznova očaravajući proces.

Imaš li posebnih estetskih uzora? Postoje li  ljudi, epohe, modni ili umjetnički pokreti kojima se diviš i koji te inspiriraju?
Moji estetski uzori su svuda oko mene.  To su ljudi na ulici, knjiga, film, trčanje šumom, šetnje s mojim psom Bartolomeom… To je moja majka i njezina osebujna estetika koju je prenijela na mene.  Sve utječe, samo treba prepoznati trenutak.

Tekst: Saša Joka
Foto: Mihael Martinec

Pročitajte i...

Najpoželjniji otpad: što je deadstock i kako je postao budućnost luksuzne mode?

Kako zahtjevi potrošača za ekološkim pristupom modnoj proizvodnji postaju glasniji, dizajneri postaju kreativniji

7 najzanimljivijih modnih filmova 2020.

U godini u kojoj su fizički eventi bili rijetki i često nemogući, fashion filmovi pokazali su pravi raspon kreativnosti umjetničkih direktora modnih kuća

Korzet: opresivni komad ženske garderobe ili "it" dizajnerski predmet 2021.?

Od opresije do seksualnog oslobođenja, korzeti su prošli dug put, a ponovno smo ih mogli vidjeti na brojnim modnim pistama

Postapokaliptična kolekcija Alexandera McQueena

Pogledajte modni film od kojega ćete se naježiti

Kompleksni odnosi dizajnera i njihovih muza

U njihovim je vezama bilo svega osim seksa. I ljubavi i mržnje, i divljenja i prezira, i nezaboravnih večeri i dana koje bi najradije zaboravili. Yves je imao svoju Betty, Karl svoju Ines, McQueen i Treacy svoju Issie... Ovo je priča o dizajnerskim muzama koje su ušle u modnu povijest

Mala povijest rodno neutralne mode

U trenutku kada je odjeća nepovratno daleko od svojih funkcionalnih korijena, a jedina je dominanta u modi razgranati eklekticizam, brojni dizajneri promišljaju estetiku koja napušta konvencije «muške» i «ženske» mode. Naizgled se bližimo budućnosti u kojoj će krute šablone zamijeniti igre u svim nijansama mogućeg spektra te se postavlja pitanje – treba li uopće modi rod?

▲ Povratak na vrh