Ratched – kako scenografija pridonosi osjećaju jeze

Ili- zeleno, ne volim te više zeleno
Iako je Ratched, psihološka triler serija, svojevrstan spin off knjige i filma Let iznad kukavičjeg gnijezda, ambijent u kojem je snimana daleko je od ogoljelog i bljedunjavog interijera originalnog filma.
Producent Ryan Murphy zamislio je scenografiju bolnice u kojoj se odvija radnja poput nekad luksuznog hotela prenamijenjenog u bolnicu, koja na prvi pogled izgleda ugodno i ne otkriva užase koji se ondje odvijaju.

Glavna inspiracija bio je hotel Arrowhead Springs u San Bernardinu, luksuzni resort otvoren 1939. , koji je krajem 2. svjetskog rata pretvoren u mornaričku bolnicu. Prostorije hotela uređivala je tada vrlo popularna američka dizajnerica interijera Dorothy Draper koja je uređivala više hotela diljem SAD-a u maksimalističkom stilu, objavljivala kolumne o unutarnjem uređenju, a misao vodilja joj je bila da jarke boje imaju pozitivan učinak na mentalno zdravlje.
No producent i scenografi inspiraciju su pronašli i u nekadašnjim restoranima u robnim kućama, a “institucionalna” zelena koja se provlači kroz prostorije proizlazi iz bolnica u Drugom svjetskom ratu.

Posebne nijanse zelene su zastori u motelskoj sobi sestre Ratched, za koju je je kao predložak korištena neonska svjetlost koja prodire u sobu lika Kim Novak u Hitchcockovoj Vrtoglavici.
-
Ratched -
Vrtoglavica
Zelena koja izaziva osjećaje jeze i straha u pojedinim kadrovima, postignuta je i osvjetljenjem, evocirajući ikoničke slike iz drugih filmova, primjerice Čarobnjaka iz Oza iz 1939., u kojima Ratched podsjeća na Zlu Vješticu od Zapada.

Dobro promišljenom scenografijom producent i scenografi uspjeli su postići ne samo uvjerljivu sliku poslijeratne Amerike, već i osjećaj neugode koji vreba iz naizgled veselo obojenih interijera.
Piše: Kristina Stakor
Foto: Profimedia