Pravilna prehrana: čime možemo zamijeniti sol?

16.11.2019.

I je li to zaista potrebno?

Sol se trenutno nalazi u gotovo svim namirnicama – a pristaše zdrave prehrane nagovaraju na odustajanje od dodavanja soli u obrok ne samo tijekom dijeta, nego i na svakodnevnoj bazi. Je li moguće zamijeniti sol i kako utječe na zdravlje ljudi?

Je li sol štetna?

Prvo, nije sva sol jedinstveno štetna. Sol je štetna jer se dobiva kemijskom obradom morske soli – to je čisti natrijev klorid. Takva se sol smatra vrlo agresivnom za tijelo, pa je bolje da je uopće ne jedete. Što se tiče prirodne soli (morske ili himalajske), ona je bogata mineralima i željezom i nije štetna u razumnim količinama. Višak soli može se taložiti u bubrezima u obliku kamenja, zadržavati tekućinu u tijelu i povećati krvni tlak, što je pgodno raznim problemima za tijelo.

 

 

Višak soli također negativno utječe na srce i krvne žile. Ako osoba već ima neku predispoziciju za probleme s krvnim žilama i bubrezima, tada će ih višak soli uvelike pogoršati. Višak soli u tijelu dovodi do manifestacije celulita i inhibira proces gubitka kilograma.

Jesu li umjetno dobivene zamijene štetne?

Postoje proizvodi u kojima se natrijev klorid nadopunjuje kalijevim solima i drugim mineralima. U takvim proizvodima začini i sušeno bilje pomiješaju sa solju te se dobije svojevrsni dodatak aroma. Ali, kao i kod soli, važna je izmjerena potrošnja svakog takvog proizvoda.

 

Kakve zamijene postoje?

Bolje je napustiti upotrebu kemijski prerađene soli i obratiti pažnju na prirodnu sol. Postoje mnoge prirodne vrste soli. Sol, ovisno o regiji, kao i grožđe, ima svoj okus i mineralizaciju. Okus soli i dalje je vrlo ovisan o obliku kristala, pa u nekim trgovinama možete pronaći mnogo začina i gurmanskih soli – sve je to potpuno prirodan proizvod. Jedna od najčešćih vrsta su ružičaste i crne himalajske soli.

 

 

Vrsta soli ovisi o mineralima. Na primjer, u crnoj soli to su minerali vulkanskog porijekla. U Francuskoj se nalazi čuvena sol – fleur de sel, čiji se kristali vrlo pažljivo uklanjaju rukom. Ova sol je također izvrsna alternativa stolnoj soli.

A soja sos?

Ako doista želite odustati od koristenja soli ili ju je iz medicinskih razloga potrebno ozbiljno ograničiti, sol se može zamijeniti začinima. Na primjer, sušeni češnjak u maloj količini, začin curry ili mješavina začinskog bilja – oni također savršeno poboljšavaju okus jela.

Alternativno, pogodan je i sojin umak, koji sadrži minimalne količine soli. Savršeno naglašava okus jela, posebno jer je to organski proizvod. Sjajna zamjena.

 

Piše: N.B.
Fotografije: Profimedia/Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

Čarobni prah koji želiš u svojoj prehrani

Maca prah-jedan od najzdravijih suplemenata na svijetu

Ove namirnice ne želiš u svojoj kuhinji!

Živi zdravo i uštedi na budžetu!

Doručak u čaši s cimetom

Cimet okus niskih temperatura

Vikend dijeta: što trebate znati o načinu prehrane 5:2?

Svi detalji tehnike, koja jamči stabilan i vidljiv rezultat

▲ Povratak na vrh