Jeste li vjernije parfemu ili torbici?

Vjernije parfemu nego torbici
07.12.2013.

Mirisi se ne pokoravaju istoj potrošačkoj logici kao torbice, nakit i slični modni dodaci

Komponirati neodoljivu kombinaciju mirisnih nota, koja će već nakon prvog nanošenja postati nečiji parfemski alterego, sveti je gral dizajnera parfema. Samo, kako itko može prepoznati pravo ‘drvo’ u šumi stotina novih mirisnih lansiranja koja nas zapljuskuju iz mass, niche i dizajnerskih smjerova?

Mirisi imaju velik emotivni naboj, povezujemo ih s dobrim i lošim događajima, voljenim i manje dragim osobama

“Kad se par rastavi, svatko brže bolje mijenja parfem. Nova ljubav ne može niknuti na ostacima stare”, pjesnički primjećuje Hermèsov dizajner parfema Jean-Claude Ellena.

Paradoksalno, parfemi su prestali biti obični ‘modni dodaci’ u trenutku kada su počeli oponašati trendove modne industrije.

Posljednjih godina lansiraju se ekskluzivne parfemske linije prilagođene raznim prigodama, raspoloženjima i godišnjim dobima, poput Chanelovih Les Exclusifs, Diorovih Les Escales, mirisne tarot-antologije Dolce & Gabbane…

Afektivno-olfaktivna demenzija

“Svoju torbu mogu ‘zlostavljati’, gnječiti i trgati, nemarno je baciti na fotelju kad dođem doma. Čim mi dojadi, zamijenit ću je drugom”, primjećuje 28-godišnja ekonomistica Ana. “Sa svojim parfemom imam mnogo dublju i intimniju vezu. Nikad ga se ne bih mogla samo tako riješiti.”

Iako je objekt konzumacije i simbol luksuza, parfem je i sastavni dio naših najdubljih osjećaja, ravnopravan dio naše intimne povijesti

Nažalost, isto vrijedi i u obrnutom smjeru. Kad god osjeti miris toplih jabuka i cimeta, Kristini spontano navru suze jer je taj, inače svima omiljen i ugodan miomiris, za nju okidač. Bezbrižno je pekla kolač od jabuka kada su joj javili da joj je majka umrla.

Ljiljana više ne koristi ladicu u kojoj su bile svari njenog bivšeg. Ma koliko racionalizirala, njegov je miris svaki put razorno podsjeti na uznemirujuće svađe i neugodan razvod.

Da nema takvih mirisnih okidača, i lijepa sjećanja iz djetinjstva za nas bi zauvijek bila izgubljena. Zato je parfem mnogo više od običnog mirisa. Iako je objekt konzumacije i simbol luksuza, on je i sastavni dio naših najdubljih osjećaja, ravnopravan dio naše intimne povijesti.

U  vremenu koje je do opterećenosti fascinirano stalnim promjenama i novotarijama, trebamo čvrsto uporište. Ma koliko to kontradiktorno zvučalo, naše novo ‘sidrište’ sve češće predstavlja eteričan i neuhvatljiv fenomen kakav je parfem.

Znanstveno objašnjenje

Od trenutka rođenja novorođenče prepoznaje majku prvenstveno po mirisu jer mu se vid postupno izoštrava. Neki time objašnjavaju zašto smo toliko vezani uz miris koji doživljavamo kao svoj. Ima i onih koji se protive olfaktivnoj tiraniji.

“Volim lagane parfeme”, kaže 31-godišnja učiteljica Marina, “ali vrlo rijetko nosim isti. Ujutro stavim jedan, a kad navečer izlazim, zamijenim ga drugim. Svako godišnje doba ima mi svoju kombinaciju primjerenih mirisa. Recimo, ljeti nikad neću nositi parfeme koje doživljavam kao zimske.”

Priznaje da njezina ‘parfemska hirovitost’ često zbunjuje ostale, najviše one koji su joj najbliži i koje najviše voli. Zanimljivo, još joj nitko nije predbacio hirovitost u odabiru torbi i nakita.

Tekst: Mihaela Batinić
Foto: Getty Images

Preporučujemo

Pročitajte i...

Pretplatite se na Sensu i poklanjamo vam miris!

4711 Acqua Colonia i Sensa daruju vam Blackberry & Cocoa Eau de Cologne Natural Spray ukoliko postanete godišnji pretplatnik na Sensa magazin! 

Upoznajte novo lice Chanelove Petice

U Bratislavi je upravo završeno predstavljanje novog reklamnog filma za L'Eau s Lily-Rose Depp

parfemska ulja

U trendu su parfemska ulja

Parfemske i toaletne vode u spreju najprodavanije su koncentracije, ali znalcima su sve draža mirisna ulja

parfemski tip

Koji ste parfemski tip?

Uz pomoć naše tipologije lakše ćete odabrati parfem sebi i ostalim pripadnicama mirisne abecede

Hermès, miris istinskog luksuza

Koliko su vam poznata parfemska remek-djela prestižnog brenda?

jean-claude ellena

Intervju s Jean-Claudeom Ellenom

Evo zašto je Hermèsov 'nos' jedan od najboljih parfemskih dizanjera

▲ Povratak na vrh