Koliko godina rada je uloženo u jedan pop album?

19.10.2020.

Netflixov dokumentarac o k-pop senzaciji Blackpink prikazuje slojevitost njihova polagana uspona do planetarne slave.

Blackpink je trenutno jedna od najpopularnijih ženskih pop grupa na svijetu, s preko 54 milijuna pretplatnika na YouTubeu, spotovima koji su pogledani nekoliko milijardi puta i brojnim hitovima. Premda su debitirale prije četiri godine, u međuvremenu nastupile na Coachelli i surađivale sa zvučnim imenima poput Selene Gomez, Due Lipe i Lady Gage, tek su nedavno objavile svoj prvi cijeli studijski album.

Prigodno, na Netflixu se prije par dana počeo prikazivati i dokumentarac o njima, stvoren pod redateljskom palicom Caroline Suh, u kojem ih se trude prikazati ne samo kao pop senzaciju, nego kao individue koje su mnogo toga morale žrtvovati kako bi došle do svog mjesta na top listama.

Blackpink čine Koreanka Jisoo koju, jer je najstarija, oslovljavaju s “unni” (starija sestra), Tajlanđanka Lisa, Jennie koja je od 8. godine živjela na Novom Zelandu i Rose, koja je djetinjstvo provela u Australiji i na Novom Zelandu. U vrlo ranim tinejdžerskim godinama napustile su svoje obitelji, gradove pa čak i kontinente kako bi došle u svojevrsni inkubator YG Entertainmenta za buduće pop zvijezde.

Zanimljiv je, iako površan, uvid u prakse “groominga” budućih glazbenika i zabavljača. Film pokazuje da sam dolazak pod okrilje produkcijske kuće ne garantira uspjeh, a talent nije dovoljan; nužna je snažna volja i upornost. Prošle su godine i godine svakodnevnog treniranja, 13 dana zaredom po 14 sati dnevno, uz samo jedan dan pauze i redovite nastupe na kojima bi postepeno birali izvođače koji ostaju u programu i one koje odlaze, dok na kraju nisu preostale njih četiri. Priznaju da postoji puno kompetitivnosti u tom svijetu, ali i da kada svatko razumije svoje mjesto i ne gura se biti jedini u centru pozornosti, dogodi se sinergija. Blackpink su verzija “girl powera” za novo tisućljeće koja propagira sestrinstvo i solidarnost, a to pokazuju načinom na koji su se brinule jedne o drugima još za vrijeme školovanja, dok je, osim očekivane nostalgije za domom i usamljenosti postojala i jezična barijera.

No kao zajednički nazivnik oko kojeg se sve mogu složiti i za koji smatraju da nema granica jest moda. Na tom području imaju dosta iskustva jer osim što zajednički rade na kostimima za nastupe, modne su ambasadorice za Chanel, Dior, Celine i Saint Laurent.

Usprkos svjetskoj slavi, čine se vrlo skromnima i realističnima, pogotovo kad razgovaraju o svojoj budućnosti. Svjesne da će uvijek doći netko mlađi i zanimljiviji i da je slava prolazna, maštaju o putovanju oko svijeta, životu u različitim gradovima i eventualnom comebacku, za koji znaju da bi bio izazovan jer bi izvođenje današnjih koreografija bio teži zadatak u zrelijim godinama.

Piše: Kristina Stakor

Foto: Profimedia

Pročitajte i...

Što je Slow TV i svjedočimo li nekom novom pokretu?

Kako je odjednom poraslo zanimanje za posve "obične" stvari?

Nove ideje za blagdanske dekoracije potražite na Netflixu

Još malo pa počelo... blagdansko ludilo! Jeste li spremni?

Kako rekreirati eyeliner Beth Harmon?

Je li savršeno jednostavan makeup iz Netflixove hit serije jednostavno izvesti?

Pogodite tko se vraća sljedeće sezone!

Imamo sve moguće osjećaje u vezi ovoga…

Anatomija stila: The Queen's Gambit

Berlinska kostimografkinja otkriva kako se moda kreće po šahovskoj ploči u ultimativnom serijskom hitu ove jeseni...

Dokumentarac o Fridi Kahlo otkriva nove strane nezaboravne ikone

Iako je među najslavnijim i najprepoznatljivijim umjetnicama cjelokupne povijesti, Frida Kahlo još uvijek krije poneku tajnu svog fantastičnog života

▲ Povratak na vrh