Padate li na reklame sa slavnima?

Bill Murray
24.09.2013.

Svi su uvjereni da su imuni na zvijezde i njihov marketinški šarm, dok reklamna industrija i celebi beru novac kao da smo baš svi najlakovjernija publika na svijetu.

Zapravo, objašnjenje je mnogo elementarnije, samo smo sisavci. Znanstvena potvrda stiže iz slavnog Laboratorija za komparativnu kognitivnu psihologiju sa Sveučilišta Yale.

Majmunska posla

Zvjezdano oglašavanje igra na naše iskonske instinkte, sastavni je dio naše prirode

Kroz eksperimente sa simpatičnim primatima bijele glave, kapucinerima, znanstvenici s Yalea izučavaju evoluciju načina na koji rasuđujemo.

Zanimalo ih je hoće li naši dlakavi srodnici usvojiti odnos između robe i novca. Što je najvažnije, koliko će im trebati da spoznaju relativnu vrijednost obje kategorije? Ispostavilo se da ni kapucineri nisu imuni na istaknute članove svoje zajednice, majmunske celebrityje.

Znanstvenici su ih naučili kako da koriste “novac” na za tu prigodu organiziranoj “tržnici”. Kad bi pokraj neke voćke stavili fotografiju kapucinerskog alfa-mužjaka, majmuni bi se pomamili baš za tom namirnicom. Zaključak, zvjezdano oglašavanje igra na naše iskonske instinkte, što znači da je sastavni dio naše prirode koliko i nagon za preživljavanjem.

Top-lista najpoželjnijih celeba

George Clooney for Campari

Clooney je najpoželjniji – ženama je napet, muškarcima imponira

Prema jednoglasnom mišljenju žena i muškaraca, George Clooney je izvan svake konkurencije. Ženama je privlačan, muškarcima njegova pojava imponira.

Kako si svaki brend ne može priuštiti takav ulov (niti mu je on potreban), donosimo popis najutjecajnijih zvijezda s obzirom na trendseterski potencijal i povjerenje kojim zrače.

  1. George Clooney
  2. Oprah Winfrey
  3. Sandra Bullock
  4. Jennifer Aniston
  5. Lady Gaga

Promašen spoj slavnog lica i proizvoda

Bill Murray Izgubljen u prijevodu

Bill Murray izgubljen u prijevodu kao Bob Harris: “For relaxing times, make it Suntory time.”

Promašen spoj slavnog lica i proizvoda nije jedina opasnost koja prijeti sustavu oglašavanja uz pomoć celebrityja.

Skandali zabludjelih zvijezda prvo se obiju o glavu oglašivačima i brendu.

Ako angažirate poznatog sportaša i uglednog obiteljskog čovjeka da reklamira proizvod koji propagira takve vrijednosti, tada vam izvanbračne avanture Tigera Woodsa nimalo neće ići na ruku.

Naravno, ima i slavnih izuzetaka. Neizbrojivi skandali neuništive Miss Moss kao da su povećali broj njezinih angažmana i dokazali da postoje osobe koje bi, što se kaže, Eskimima prodale snijeg.

Mali su izgledi da ćete Lady Gagu vidjeti u reklami za dječju hranu

Marketinški stručnjaci znaju da smo zasićeni reklamama i da nam moraju ponuditi nešto autentično. Zaštitno lice i proizvod moraju biti savršen spoj.

Želite li prodati energetski napitak, ne možete ga uvaliti Billu Murrayu. Njegov je prirodni izbor viski, iako ne bi čudilo da mu je nakon “Izgubljenih u prijevodu” prisjeo.

Zato je oglašivačka industrija razvila je složen sustav kategorija koje svaki celeb mora zadovoljiti želi li uvjerljivo predstavljati određeni proizvod i biti njegovo zaštitno lice, poput prepoznatljivosti, privlačnosti, originalnosti, utjecajnosti, povjerenja…

Netko može biti itekako prepoznatljiv, ali zbog životnog stila ne može buditi povjerenje kod specifične ciljane skupine. Jednostavno rečeno, mali su izgledi da Lady Gaga proda mnogo dječje hrane.

Izbirljive zvijezde

Sve donedavno, reklame su među ozbiljnim holivudskim glumcima bile siguran znak da im je karijera krenula nizbrdo.

‘Kad sam se počeo baviti ovim poslom početkom 90-ih, reklame su bile tabu’, izjavio je prije tri godine Ewan McGregor, tada zaštitno lice parfema Davidoff Adventure. ‘Zadnjih godina došlo je do velikih promjena. Kad sam vidio De Nira da reklamira American Express, pomislio sam, ako može on, zašto ne bih i ja.’

Trend oglašavanja s holivudskim zvijezdama imao je velik zamah 50-ih, kad je život bio jednostavan, potrošači nezahtjevni, a glumci mogli su mogli opušteneno pušiti pred kamerama i prodavati cigarete.

No, najveći frajer među glumcima, Humphrey Bogart, mrtav je hladan reklamirao nalivpera i čokolade, dok je glavna glumica iz popularne humoristične serije “Svi vole Lucy” Lucille Ball veselo otpuhivala dimove u kampanji jednog duhanskog brenda.

Lova je ipak lova

Catherine Deneuve Chanel No.5

Angažman za Chanelovu Peticu učinio je više za karijeru Catherine Deneuve nego ijedna filmska uloga

Tijekom 70-ih u reklamama s naše strane bare mogle su se vidjeti samo starlete i misice. Velika imena europskog filma dugo su se nećkala bi li predstavljala neki proizvod, ma koliko on bio prestižan.

Poznata je nedoumica francuske dive novog vala Catherine Deneuve koja se bojala da će je europska publika prekrižiti kao ozbiljnu umjetnicu ako je vidi u reklami.

Sedamdesetih je jedva pristala na kampanju za Chanelovu “Peticu”, ali samo za američko tržište. Poslije je priznala da je taj angažman učinio više za njezinu karijeru nego ijedna filmska uloga.

Kao što nam je Bill Murray slikovito pokazao u Coppolinu filmu, više ni među uglednim glumcima nema toliko kompromitirajuće reklame koju “umjetnički” ne bi opravdao dobar honorar.

Zahvaljujući You Tubeu, svi možemo uživati u neobično kičastom stylingu i kokotici donedavnoga kalifornijskog guvernera Arnolda Schwarzeneggera i vratolomijama Bena Stillera koji na japanskom tržištu reklamiraju energetske i slične napitke.

Tekst: Mihaela Batinić
Foto: press

Pročitajte i...

Reinvencije slavnih: Tko su Alexander Nevermind, Kenya Campbell i Lilakoi Moon?

Nomen est omen - kaže stara poslovica. Ususret ovogodišnjim ELLE Style Awards koje su u znaku #FashionRenvention, istražujemo koji su celebrityji vlastitim reinvencijama bili tako posvećeni da su mijenjali imena čak nekoliko puta.

#FashionReinvention inspiracija: transformacije Lady Gage od burleske do Hollywooda

Dok odbrojavamo dane do ovogodišnjeg izdanja ELLE Style Awards, koje su u znaku kampanje #FashionReinvention, osvrćemo se na stilske transformacije Lady Gage u posljednjih desetak godina

Najljepši filmski kostimi koje potpisuje Yves Saint Laurent

Crtice iz strastvene kostimografske karijere jednog od najznačajnijih dizajnera u povijesti

Matija Čop: o jedinstvenoj praksi, (ne)vidljivom radu i demistifikaciji inspiracije

U povodu samostalne izložbe koja se otvara večeras u HDD-u, razgovaramo s jednim od najintrigantnijih dizajnera suvremene međunarodne modne scene

9 filmova o kojima će se pričati ove jeseni

Sve što trebate znati o aktualnim festivalskim hitovima koji stižu ove jeseni

▲ Povratak na vrh