Stefano Seletti: (R)evolucija dizajna

02.06.2020.

Zahvaljujući vizionarskoj demokratizaciji dizajna svakodnevnih predmeta, talijanski Seletti osvojio je svijet jedinstvenom kombinacijom ekskluzivnog dizajna i pristupačnih cijena, što je njegove proizvode približilo širokoj publici

Stefano Seletti kreativni je direktor brenda koji je od prodaje kineskih lončića za mlijeko na tržnicama u Rimu stigao do polica njujorškog Design Storea u Muzeju moderne umjetnosti. I danas živi u lombardijskom gradiću Viadena, u staroj kući okruženoj vinovom lozom, samo 50-ak metara udaljenoj od ureda gdje sa sestrom Mirijom vodi jednu od najdinamičnijih talijanskih kompanija, koja je oblikovala povijest dizajna i uređenja doma 21. stoljeća. Ekskluzivni butici od Londona i Amsterdama do Bangkoka i Pekinga, stotine prodajnih mjesta diljem svijeta i Selettijev interni kreativni laboratorij Selab u kojem nastaju kultni arty proizvodi prepoznatljive estetike – koja obilato koketira s kičem i vintageom – sve je to rezultat Stefanove strasti, instinkta za eksperimentiranje i nepogrešive poslovne vizije, čiji moto nije bez razloga
“(r)evolution is the only solution“. Shvativši među prvima da pristupačna cijena može biti kreativni motor za transformaciju tržišta 21. stoljeća, Stefano je na svakodnevne proizvode prenio dizajnersku estetiku i ponudio zabavne i dostupne komade s aurom ekskluzivnosti.

Obiteljsku priču o uspjehu počeo je 1964. godine Romano Seletti, poduzetnik sa tri razreda osnovne škole, koji je s Dalekog istoka uvozio limene šalice, podmetače od bambusa i slične jeftine sitnice za dom, a potom ih distribuirao na tržnicama Rima, Napulja i Torina. Danas, na čelu s drugom generacijom, brend ima novu strategiju te surađuje s talijanskim i stranim dizajnerima i umjetnicima, ali “boss“, Stefano, unatoč globalnom tržištu, statusu i uspjehu, ostao je srcem vezan uz rodni kraj, gdje je na obalama rijeke Po podigao kompleks na više od sedam tisuća četvornih metara. Udaljen od gradske buke metropola, Stefano tu radi u miru njegujući obiteljske veze i prijateljstva iz kojih se spontano rađaju i razvijaju novi projekti.

Sa 17 godina Stefano je uz oca sudjelovao u svim fazama razvoja tvrtke. Kad je prije 15-ak godina preuzeo vodstvo, pritisnut  borbom za cijenu s veletrgovcima koji su se okrenuli direktnoj proizvodnji u Kini, zaključio je da mora nešto smisliti kako bi tvrtka preživjela. Vođen instinktom – iako naobrazbom računovođa, a ne dizajner – poslao je plastičnu šalicu, papirnati pladanj i bocu mineralne vode koji su bili na njegovu stolu u Kinu i zatražio da ih kopiraju u porculanu i borosilikatnom staklu. Tako je nastala kolekcija posuđa Estetico Quotidiano.

Niske cijene i minimalistički dizajn linije rezultirali su trenutačnim uspjehom, koji je nastavljen lansiranjem porculanske kolekcije Hybrid, jedinstvene po spajanju dva kontrastna dizajna, odvojen ravnom crtom. Stefanovu filozofiju evolucije najbolje sažima koncept njihove najprodavanije linije, Seletti wears Toiletpaper.

Maurizio Cattelan, koji inače potpisuje komade vrijedne milijun eura, sada čini upravo suprotno: milijun komada za euro. Apliciranjem vizualno upečatljivih i nadrealnih kolaža saturiranih jakim bojama – kojima osnivači magazina Toiletpaper, avangardni umjetnik Maurizio Cattelan i fotograf Pierpaolo Ferrari, s dozom ironije i crnog humora istražuju trenutačni fenomen hiperkonzumacije slika – Stefano je pokazao zadivljujuću dalekovidnost koja je njegove proizvode dovela na police najekskluzivnijih svjetskih butika.

 

Piše: Ana Ahel

Fotografije: Press

Pročitajte i...

Što smo dosad mogli vidjeti na digitalnom couture tjednu?

Za velike modne kuće digitalna alternativa znači da se među njihovim talentima trebaju pronaći i izvrsni filmaši

Sarah Jessica Parker priprema reality show za dejtanje

Tko o čemu – nekadašnja Carrie Bradshaw o ljubavi, spojevima i turbulencijama single života

Strah od starenja

Davno ste odlučili dostojanstveno se prepustiti učinku vremena, ali niste ni primijetili kad ste počeli popuštati pod pritiskom okoline i zdvajati nad svojim odrazom. Jeste li svjesni razlike između vaše slike o sebi i načina na koji vas vide?

Kožna jakna: Povijest jednog odjevnog komada

Od borbenih aviona preko leđa zločestih momaka do stilske klasike

Novi trend u uređenju interijera! - Eklektično

Prostori idealni za one koji ne vole minimalizam

JEDINSTVENI KONCERTI ZA VIKEND PRED VAMA

Josipa Lisac i Marin Ivanović Stoka, Nered, Tram 11 i Hladno Pivo u izdanju snimanom samo za Story

▲ Povratak na vrh