Kako je Instagram izmislio mjesto koje ne postoji?

05.09.2020.

Turistička destinacija koja postoji samo na Instagramu

Za Instagram, stvarni svijet nije dovoljno lijep. Čak i kad je posve čudesan takav kakav jest, čini se da uvijek može biti još mrvicu “bolji”. Može biti “nestvarno lijep”.

 

Šetate li često virtualnim prostranstvima najpopularnije društvene mreže i maštate o dalekim putovanjima, tada vašem radaru zasigurno nisu promaknule bajkovite fotografije snimljene u magičnom hramu Lempuyang na Baliju. Fotografije čarobnog mjesta na kojem se spajaju spokoj, duhovnost i mainstream turizam, zapadnom svijetu poznatijeg kao The Gates of Heaven, preplavile su Instagram, toliko da ovo sveto mjesto slovi kao jedno od onih koje ne smijete zaobići ako se nađete na pitoresknom indonezijskom otoku. I, naravno, pritom ne smijete otići, a da nemate barem jednu fotografiju na kojoj stojite (po mogućnosti u nekoj yoga pozi u tradicionalnoj odjeći) između visokih, urešenih stupova impozantnih rajskih vrata, a vaš se odraz zajedno s oblacima i surovim planinama utapa u vodi.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ✈ MY COLORFUL?TRAVEL DIARY ✈ (@ablondewholovestotravel) on


Bacite li pogled na (SVE!) fotografije spomenute lokacije na Instagramu, uočit ćete kako sve izgledaju gotovo identično, izmjenjuju se samo ljudi i vremenske prilike, no ono što zabrinjava jest da mjesto, u stvarnosti, uopće ne izgleda tako. Izgleda “nestvarno lijepo”. Zašto? Zato što je nestvarno! Instagram ga je “izmislio” kako bi izgledao “fotogeničnije”! Naime, ono što na svim tim silnim fotkama izgleda kao kristalno čisto jezero ustvari je samo komadić stakla postavljen ispod kamere mobitela, a koji kreira dojam odraza u vodenom carstvu.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Anne Harding ? (@anneharding_travel) on

Nedavno je o toj “muljaži”, na svom Twitteru, pisala novinarka Polina Marinova ostavši razočarana kada je uvidjela da jezero uopće ne postoji te da se ustvari radi o fake promidžbi koja zavarava posjetitelje, a njezinoj su se objavi pridružili mnogi nezadovoljni turisti kao i oni koji nisu imali pojma da Vrata Raja uopće ne izgledaju kako su prikazana na fotografijama. A pročešljate li pozornije društvene mreže, shvatit ćete da je stvar zbilja otišla daleko – gotovo je nemoguće pronaći fotografiju koja odražava stvarno stanje stvari! Izrežirane fotografije sa staklom postale su svojevrsnim dijelom turističke ponude koju nude lokalci, a u redovima se za fake fotku, kažu posjetitelji, ponekad čeka i duže od dva sata.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ana S (@st.ana93) on


Na jednom od najčudesnijih kutaka svijeta, Instagram je kreirao izmišljotinu. I to je tužno, zbilja, jer Vrata Raja zbilja jesu rajska. Baš takva kakva jesu, čudesna, spokojna i sveta, s pogledom na magične planine oko kojih se vrzmaju kišni oblaci. Treba li nam zbilja više od toga? Čini se da treba. A koga pritom kriviti? Lokalce koji su komercijalizirali ovakvo mjesto samo s komadićem stakla ispod iPhonea ili korisnike Instagrama koji žele zadiviti svoje pratitelje pa čak i pod cijenu toga da im prezentiraju nešto što ne postoji? Nemam pojma, vjerojatno oboje. “Pusti dobru stvar da bude dobra”, kaže jedan stari, kultni grafit sa zagrebačke klupice. Gates of Heaven definitivno je jedna od tih dobrih stvari, savršena baš takva kakva jest, bez filtera laži i obmane. Između lajkova i istine odaberimo, kvragu, istinu. Pogotovo kada je ionako famozno lijepa.

 

Piše: Tina Lončar
Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

Filtrirane i editirane fotke na društvenim mrežama mogle bi biti kažnjive

Novi zakon propisuje da se uz obrađene fotografije pojasni kako su točno izmijenjene

Je li digitalni detox realističan?

Nakon što su u vrijeme lockdowna društvene mreže doživjele porast korištenja od preko 40%, sve se više ljudi, uključujući i brojne celebove odlučuje odmoriti uz ugašeni internet

kara del toro

Još jedna laž na Instagramu: Selfie u ogledalu zapravo nastaje bez ogledala?

Razdor između Instagram vs. Reality postaje još dublji

Kraj jedne ere: Kako je selfie postao sinonim za selfish… i što pandemija ima s tim

Jeste li primijetili promjenu na društvenim mrežama? Nakon godina probijanja kroz nepregledne gomile fotošopiranih autoportreta, napućene usnice i Bambi eyes počinju nestajati s radara virtualne zbiljnosti. To je vrlo vjerojatno jedina pozitivna stvar koja nam se dogodila u 2020.

▲ Povratak na vrh