Što je to “sadfishing”? Kendall Jenner natjerala znanstvenike na istraživanje

21.10.2019.

Stvorivši obični trend

”Sadfishing” je internetski sleng skovan u SAD-u (naravno), a opisuje sve pomodniji fenomen dijeljenja osobnih problema u potrazi za suosjećanjem na društvenim mrežama (eng. sad – tužan; fishing – pecanje). Predstava bijede ili nevolje, čiji je cilj privući publiku ili pridobiti javnost. Studija već postoji. Njen je kontekst: tko objavljuje što i tko odgovara? Kako definirati što je istinski krik za pomoć, a što krik za pažnju? Postoji li velika razlika između to dvoje i je li svaka objava neka vrsta pecanja?

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on


Za početak, sadfishing nije nova stvar. Još je prošle godine britanski Metro na ovaj način upotrijebio frazu nakon što je Kendall Jenner na Instagramu objavila da je imenovana Proactivovim licem. Kris Jenner je u siječnju rasplamsala mašte i pera izjavivši da Kendall nestrpljivo skuplja hrabrost kako bi objavila “sirovu i osobnu” vijest. Obožavatelji su neumorno nagađali, a velika je većina sumnjala da će najplaćeniji model na svijetu izaći iz ormara. Ostali su razočarani otkrivši da je sve to dio nove kampanje.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on


Pojavi se da svjedočiti u različitim oblicima, bilo da je srednjoškolac taj koji piše kako mu je ”dan tako loš :(”, a ne daje odgovor zabrinutim komentatorima ili Kendall Jenner koja objavljuje “sirovu i osobnu” najavu. Razlog osvijetljenog mjesta na kojem se sadfishing našao među ostalim fenomenima jest upravo univerzalnost, ali i načini na koje i razlozi zbog kojih pecamo. Istraživači Digital Awereness UK-a naglasili su kako se otvaranjem na mrežama mladi izlažu negativnim kritikama.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on

 

Drugim riječima, objavljivanjem poruka o svojim emocionalnim problemima otvarate se riziku da možda nećete dobiti odgovor koji želite. U međuvremenu, samo postojanje smiješnih termina potiče nas na etiketiranje. Hoćemo li tuđe probleme ljudi shvaćati ozbiljno ili ćemo ih strpati u trendi kutiju samo da dobijemo priliku iskoristiti neku novu riječ.

Ako želite odagnati misli ili otpustiti ventil, možda će vam biti bolje da pišete privatno ili se povjerite nekome tko će vam dati dobronamjerni i konstruktivni savjet, a ne tek lajk.

 

Piše: D.M.
Fotografije: Instagram/Profimedia

Pročitajte i...

Kraj jedne ere: Kako je selfie postao sinonim za selfish… i što pandemija ima s tim

Jeste li primijetili promjenu na društvenim mrežama? Nakon godina probijanja kroz nepregledne gomile fotošopiranih autoportreta, napućene usnice i Bambi eyes počinju nestajati s radara virtualne zbiljnosti. To je vrlo vjerojatno jedina pozitivna stvar koja nam se dogodila u 2020.

'Izgledaš umorno...' - Bella odgovorila na komentar koji nitko nikad ne želi čuti

U najnovijem izdanju svakodnevne torture nerealnih očekivanja...

Lindsay Lohan pomogla LGBTQ obožavateljici da se outa roditeljima

Slavna glumica pružila podršku djevojci koja se odlučila na veliki korak

Instagram overload? Možda je vrijeme za detox

Kad se osjećate kao da ste se suviše zaplele u društvene mreže, raspetljajte se u nekoliko lakih poteza

Bottega Veneta obrisala svoje profile na društvenim mrežama: PR trik ili novi oblik luksuza

Što znači odustajanje od društvenih mreža u digitalno doba?

▲ Povratak na vrh