Što je to “sadfishing”? Kendall Jenner natjerala znanstvenike na istraživanje

21.10.2019.

Stvorivši obični trend

”Sadfishing” je internetski sleng skovan u SAD-u (naravno), a opisuje sve pomodniji fenomen dijeljenja osobnih problema u potrazi za suosjećanjem na društvenim mrežama (eng. sad – tužan; fishing – pecanje). Predstava bijede ili nevolje, čiji je cilj privući publiku ili pridobiti javnost. Studija već postoji. Njen je kontekst: tko objavljuje što i tko odgovara? Kako definirati što je istinski krik za pomoć, a što krik za pažnju? Postoji li velika razlika između to dvoje i je li svaka objava neka vrsta pecanja?

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on


Za početak, sadfishing nije nova stvar. Još je prošle godine britanski Metro na ovaj način upotrijebio frazu nakon što je Kendall Jenner na Instagramu objavila da je imenovana Proactivovim licem. Kris Jenner je u siječnju rasplamsala mašte i pera izjavivši da Kendall nestrpljivo skuplja hrabrost kako bi objavila “sirovu i osobnu” vijest. Obožavatelji su neumorno nagađali, a velika je većina sumnjala da će najplaćeniji model na svijetu izaći iz ormara. Ostali su razočarani otkrivši da je sve to dio nove kampanje.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on


Pojavi se da svjedočiti u različitim oblicima, bilo da je srednjoškolac taj koji piše kako mu je ”dan tako loš :(”, a ne daje odgovor zabrinutim komentatorima ili Kendall Jenner koja objavljuje “sirovu i osobnu” najavu. Razlog osvijetljenog mjesta na kojem se sadfishing našao među ostalim fenomenima jest upravo univerzalnost, ali i načini na koje i razlozi zbog kojih pecamo. Istraživači Digital Awereness UK-a naglasili su kako se otvaranjem na mrežama mladi izlažu negativnim kritikama.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on

 

Drugim riječima, objavljivanjem poruka o svojim emocionalnim problemima otvarate se riziku da možda nećete dobiti odgovor koji želite. U međuvremenu, samo postojanje smiješnih termina potiče nas na etiketiranje. Hoćemo li tuđe probleme ljudi shvaćati ozbiljno ili ćemo ih strpati u trendi kutiju samo da dobijemo priliku iskoristiti neku novu riječ.

Ako želite odagnati misli ili otpustiti ventil, možda će vam biti bolje da pišete privatno ili se povjerite nekome tko će vam dati dobronamjerni i konstruktivni savjet, a ne tek lajk.

 

Piše: D.M.
Fotografije: Instagram/Profimedia

Pročitajte i...

Usponi i padovi influencera u doba krize

Kako je pandemija utjecala na fenomen influencera i što o tome kažu neke od naših najdražih insta zvijezda...

Omiljena opcija na Instagramu konačno dostupna i kod nas

Sjajan dodatak za sve naše Insta priče

Instagram overload? Možda je vrijeme za detox

Kad se osjećate kao da ste se suviše zaplele u društvene mreže, raspetljajte se u nekoliko lakih poteza

Alexander McQueen vas poziva da budete kreativni u izolaciji

Zanimljivi projekt britanske modne kuće

▲ Povratak na vrh