12 pogrešaka koje radimo u teretani

17.05.2018.

Kako izbjeći bolove u leđima, upalu mišića i ozljede?

Nekoliko mjeseci prije ljeta svi odlučimo krenuti u teretanu ili početi intenzivnije vježbati. To može nekada otići u ekstreme i pretjerivanja što vodi to toga da opremu koristimo na neispravan način ili zaboravljamo na hidratizaciju i odmor.

U nastavku otkrijte 12 pogrešaka koje morate izbjegavati u teretani kako biste spriječili ozljede i bolove.

Pretjerivanje

Ako tek krećete u teretanu krenite polako, od naglog i intenzivnog početka vježbanja imat ćete više štete nego koristi i vjerojatno ćete idućih tjedan dana provesti kod kuće s upalom mišića.

Preskakanje odmora

Ovdje mislimo na odmor za vrijeme vježbanja, ali i cijele dane odmora između vježbanja koji su nužni za obnavljanje mišića.

Nedostatak znanja

Nemojte misliti da su sve sprave jednostavne za korištenje. Ako ste tek krenuli u teretanu obavezno zatražite djelatnike da vam pokažu kako ispravno koristiti svaku od sprava.

Neispravne tehnike vježbanja

Vježbe koje ne uključuju sprave također mogu biti opasne ako se ne izvode ispravno. Posebno kada su u pitanju čučnjevi koje rijetko tko voli raditi pa u teretanama svakodnevno viđamo bezbroj varijanti čučnjeva koje su neispravne.

Kopiranje tuđeg treninga

Ovo je jako česta pojava. Sasvim je normalno da promatramo što drugi rade u teretani, ali nemojte slijepo kopirati tuđi trening. Svi su u teretani s različitim ciljevima i potrebama, stoga prilagodite trening sebi.

Rutina

Ako mjesecima radite iste vježbe u teretani vjerojatno u jednom trenutku više nećete vidjeti napredak, stoga se konzultirajte s trenerom i uvodite novitete u rutinu svakih nekoliko mjeseci.

Zanemarivanje nekih grupa mišića

Pogreška koju mnogi rade je to da se fokusiraju samo na velike grupe mišića zbog čega manje grupe mišića pate što može dovesti do ozljeda i bolova.

Preskakanje zagrijavanja

Svi želimo instant rezultate, ali zagrijavanje je nužno za uspješan trening i vidljive rezultate. Izdvojite barem petnaestak minuta za kardio vježbe zagrijavanja.

Zanemarivanje prehrane

Nemojte misliti da samo zbog toga što vježbate možete jesti nezdravu hranu. Isto tako nemojte se podvrgavati rigoroznim dijetama. Zdrava i raznovrsna prehrana i dovoljan unos proteina nužni su za vidljive i održive rezultate.

Zanemarivanje hidratizacije

Voda je ključ svakog treninga. Obavezno se hidratizirajte za vrijeme i nakon treninga kako biste izbjegli neugodne upale mišića.

Istezanje

Istezavanje prije, za vrijeme i nakon treninga nužno je za pravilan trening. Ako zaboravljate na istezanje, uvedite pilates ili jogu u svoju tjednu rutinu.

Pogrešna oprema

Ako nosite nekvalitetnu obuću, imat ćete više štete nego koristi od bilo kakvog oblika treninga. Razmislite koje su vaše potrebe i nabavite kvalitetan par tenisica za teretanu i trčanje.

Piše: A.S.
Foto: bruce mars on Unsplash

Pročitajte i...

Provjerite trebate li baciti cijeli neseser: Koliki je zapravo rok trajanja šminke?

Kladimo se da ste svoju maskaru trebali već odavno zamijeniti....

Već ste prekršili sve svoje novogodišnje rezolucije? Nema veze, imamo bolje ideje!

Ne zamjerajte si previše, planovi su vam ionako bili suviše ambiciozni. Umjesto dramatičnim potezima, u smjeru boljeg života krenite malim ali efikasnim koracima, uz pomoć savjeta iz knjige “Ljubav prema nesavršenom”

Kako Halle Berry izgleda tako fantastično u 50-ima?

Spoiler alert: nisu samo geni u pitanju, već težak rad

Po uzoru na Kate ili Meghan - koji vam stil vježbanja više odgovara

Dvije vojvotkinje, dva sasvim različita pristupa fitnessu

Ovo su četiri vježbe koje biste prema Harvardovoj studiji trebali ponavljati svaki dan

Vježbe koje će usporiti proces starenja i poboljšati generalno zdravlje

Početničke pogreške pri skidanju kilograma

Ako se želite vratiti u formu ovo su stvari na koje morate pripaziti

▲ Povratak na vrh